Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół im. C. K. Norwida w projekcie pn.: COOL - ciekawi, otwarci, odważni licealiści
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia są usługi edukacyjne obejmujące prowadzenie zajęć edukacyjnych dla Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół im. C. K. Norwida w Nowym Mieście Lubawskim w ramach projektu pn.: COOL - ciekawi, otwarci odważni licealiści. Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Poddziałanie 9.1.2. - Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. 2. Poszerzenia oferty edukacyjnej o zajęcia wyrównawcze i rozwijające oraz wdrożenie nowych innowacyjnych form nauczania, w tym przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych. Zajęcia edukacyjne będą odbywać się w oparciu o podstawę programową - adekwatnie do potrzeb i możliwości poznawczych każdej grupy uczniów. Na zajęciach wyrównawczych będzie powtarzany program lekcji, aby młodzież mogła przyswoić materiał, którego nie opanowała na lekcjach w celu uzyskania odpowiedniego poziomu umożliwiającego zdanie egzaminu maturalnego. Na zajęciach naukowych dla uczniów zdolnych będą realizowane zadania wykraczające poza podstawę programową a także przygotowanie uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach przedmiotowych wewnątrzszkolnych i zewnętrznych. Na zajęciach pogłębiających wiedzę z przedmiotów będą realizowane zadania umożliwiające uczniom rozwój zainteresowań i pasji. Wszystkie zajęcia realizowane będą z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i metod oraz ICT, takich jak: interaktywne programy komputerowe, zestawy audiowizualne (laptop, projektor multimedialny, tablica interaktywna), a także przy użyciu tradycyjnych pomocy dydaktycznych w formie: ćwiczeń, książek, scenariuszy itp. Praktyczną stroną zajęć będą wycieczki fakultatywne dla uczestników projektu. 3. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty projekt przygotowanego programu zajęć (konspektu) wraz z opisem nowatorskich form nauczania i harmonogramu zajęć dla grupy. 4. Szczegółowy harmonogram realizacji zajęć dodatkowych i zakres zajęć zostanie sporządzony po wyłonieniu Wykonawcy/ców i przedstawiony koordynatorowi projektu do zatwierdzenia. Przy ustalaniu harmonogramu wykonawca powinien dostosować go do uczniów, którzy dojeżdżają do szkoły z innych miejscowości niż siedziba szkoły oraz do planu lekcji szkoły. 5. Zamawiający nieodpłatnie udostępni pomieszczenia, w których prowadzone będą zajęcia na terenie Zespołu Szkół im. C. K. Norwida w Nowym Mieście Lubawskim po obowiązkowych zajęciach młodzieży. 6. Przyjmuje się, że jednostka 1(h) godzina w SIWZ używana jest w rozumieniu 1 godziny lekcyjnej, czyli 45 minut. Zamówienie obejmuje prowadzenie zajęć, według niżej wymienionych rodzajów przez wykonawcę zamówienia i składa się z następujących części (I - XXIII): Część I: Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla klas I-II LO łącznie 120 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia mają na celu uzupełnienie braków wynikających z trudności w opanowywaniu materiału w celu lepszego przygotowania ucznia do sprawdzianów i prac klasowych. Wyrównywanie szans edukacyjnych, wdrażanie ucznia do samodzielnego rozwiązywania problemów, doskonalenie sprawności rachunkowej. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia itp.) Część II: Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla klas I - II LO łącznie 120 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia mają na celu uzupełnienie braków wynikających z trudności w opanowywaniu materiału w celu lepszego przygotowania ucznia do sprawdzianów i prac klasowych. Wyrównywanie szans edukacyjnych, wdrażanie ucznia do samodzielnego rozwiązywania problemów, doskonalenie sprawności rachunkowej. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia itp.) Część III: Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla klas I - II LO łącznie 120 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia mają na celu uzupełnienie braków wynikających z trudności w opanowywaniu materiału w celu lepszego przygotowania ucznia do sprawdzianów i prac klasowych. Wyrównywanie szans edukacyjnych, wdrażanie ucznia do samodzielnego rozwiązywania problemów, doskonalenie sprawności rachunkowej. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia itp.) Część IV: Zajęcia wyrównawcze przygotowujące do matury z matematyki dla kl. III LO łącznie 120 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia mają na celu lepsze przygotowanie do egzaminu maturalnego - uczyć strategii rozwiązywania zadań zamkniętych co wpłynie na optymalne wykorzystanie czasu na egzaminie. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia itp.) Część V: Zajęcia wyrównawcze przygotowujące do matury z matematyki dla kl. III LO łącznie 120 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia mają na celu lepsze przygotowanie do egzaminu maturalnego - uczyć strategii rozwiązywania zadań zamkniętych co wpłynie na optymalne wykorzystanie czasu na egzaminie. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia itp.) Część VI: Zajęcia pozalekcyjne z matematyki kl. I - II LO łącznie 120 h - grupa 12 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 12 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia mają na celu rozbudzenie i rozwijanie zainteresować matematycznych, indywidualnych uzdolnień. Poszerzenie i pogłębianie wiedzy matematycznej ucznia poprzez rozwiązywanie zadań o podwyższonym stopniu trudności. Przygotowanie uczniów do konkursów matematycznych, zachęcenie do podejmowania samodzielnej pracy nad poszerzeniem wiadomości z zakresu matematyki. Zajęcia warsztatowe z wykorzystaniem ICT m. in. e - platforma, geogebra, zeszyty ćwiczeń. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia itp.) Część VII: Zajęcia pozalekcyjne z matematyki kl. I- II LO łącznie 120 h - grupa 12 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 12 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia mają na celu rozbudzenie i rozwijanie zainteresować matematycznych, indywidualnych uzdolnień. Poszerzenie i pogłębianie wiedzy matematycznej ucznia poprzez rozwiązywanie zadań o podwyższonym stopniu trudności. Przygotowanie uczniów do konkursów matematycznych, zachęcenie do podejmowania samodzielnej pracy nad poszerzeniem wiadomości z zakresu matematyki. Zajęcia warsztatowe z wykorzystaniem ICT m. in. e - platforma, geogebra, zeszyty ćwiczeń. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia itp.) Część VIII: Zajęcia pozalekcyjne z matematyki przygotowujące do matury dla kl. III LO łącznie 120 h - grupa 12 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 12 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia mają na celu lepsze przygotowanie do egzaminu maturalnego - uczyć strategii rozwiązywania zadań zamkniętych co wpłynie na optymalne wykorzystanie czasu na egzaminie. Poszerzenie i pogłębianie wiedzy matematycznej ucznia poprzez rozwiązywanie zadań o podwyższonym stopniu trudności. Przygotowanie uczniów do konkursów matematycznych, zachęcenie do podejmowania samodzielnej pracy nad poszerzeniem wiadomości z zakresu matematyki. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia itp.) Część IX: Kółko naukowe BIO - ECO przyrodniczo - ekologiczne łącznie 152 h - grupa 12 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 12 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Kółko dla osób zainteresowanych biologią, ekologią. Uczestnicy przygotują obchody Dni Ziemi, Piknik Ekologiczny, będą prowadzić bloga na stronie www LO. Wyjazdy fakultatywne związane z tematyką kółka, obserwacje, doświadczenia. Kółka prowadzone z wykorzystaniem ICT. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne ( książki, ćwiczenia, próbówki, preparaty, modele itp.) Część X: Kółko naukowe BIO - ECO przyrodniczo - ekologiczne łącznie 152 h - grupa 12 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 12 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Kółko dla osób zainteresowanych biologią, ekologią. Uczestnicy przygotują obchody Dni Ziemi, Piknik Ekologiczny, będą prowadzić bloga na stronie www LO. Wyjazdy fakultatywne związane z tematyką kółka, obserwacje, doświadczenia. Kółka prowadzone z wykorzystaniem ICT. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia, próbówki, preparaty, modele itp.) Część XI: Kółko naukowe Młodzi Naukowcy biologiczno - chemiczne łącznie 152 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Kółko dla osób zainteresowanych biologią i chemią, olimpijczyków oraz uczniów wybierających się na uczelnie medyczne, których nadrzędnym celem jest poszerzenie wiadomości i umiejętności z zakresu biologii i chemii. Wyjazdy fakultatywne związane z tematyką kółka, obserwacje, doświadczenia. Kółka prowadzone z wykorzystaniem ICT. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia, sprzęt laboratoryjny itp.) Część XII: Kółko naukowe Młodzi Naukowcy biologiczno - chemiczne łącznie 152 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Kółko dla osób zainteresowanych biologią i chemią, olimpijczyków oraz uczniów wybierających się na uczelnie medyczne, których nadrzędnym celem jest poszerzenie wiadomości i umiejętności z zakresu biologii i chemii. Wyjazdy fakultatywne związane z tematyką kółka, obserwacje, doświadczenia. Kółka prowadzone z wykorzystaniem ICT W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia, sprzęt laboratoryjny itp.) Część XIII: Kółko naukowe Tranzystor - fizyka łącznie 152 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Uczestnicy będą tworzyć modele (generator Graffa i generator Tesli ), prowadzić zakładkę na stronie WWW. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (materiały do budowy generatorów, zakup materiałów do laboratorium fizycznego). Część XIV: Kółko naukowe Sejsmograf - geografia łącznie 152 h - grupa 8 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 8 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Kółko prowadzone z wykorzystaniem ICT (tablica interaktywna, komputer, projektor, obserwacje i ćwiczenia. Powstanie film z badań Przełom Lubawski oraz Atlas Ziemi Lubawskiej) Wyjazdy fakultatywne związane z tematyką kółka. Część XV: Zajęcia pozalekcyjne z języka polskiego przygotowujące do matury łącznie 84 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h Zajęcia wspierające dla uczniów mające na celu efektywne przygotowanie do egzaminu maturalnego (ustnego i pisemnego). Wyrównanie szans edukacyjnych w zakresie kompetencji językowych (redagowanie wypowiedzi pisemnej) , doskonalenie umiejętności właściwego komponowania pracy, bogacenie zasobu leksykalnego, eliminowania błędów i potknięć stylistycznych, składniowych, frazeologicznych, fleksyjnych , słowotwórczych. Część XVI: Zajęcia pozalekcyjne z języka polskiego przygotowujące do matury łącznie 84 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h Zajęcia wspierające dla uczniów mające na celu efektywne przygotowanie do egzaminu maturalnego. Wyrównanie szans edukacyjnych w zakresie kompetencji językowych (redagowanie wypowiedzi pisemnej) , doskonalenie umiejętności właściwego komponowania pracy, bogacenie zasobu leksykalnego, eliminowania błędów i potknięć stylistycznych, składniowych, frazeologicznych, fleksyjnych , słowotwórczych. Zajęcia rozwijające kompetencje potrzebne na ustnym egzaminie maturalnym, ćwiczenie umiejętności. Część XVII: Zajęcia pozalekcyjne z języka polskiego przygotowujące do matury łącznie 84 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h Zajęcia wspierające dla uczniów mające na celu efektywne przygotowanie do egzaminu maturalnego. Wyrównanie szans edukacyjnych w zakresie kompetencji językowych (redagowanie wypowiedzi pisemnej) , doskonalenie umiejętności właściwego komponowania pracy, bogacenie zasobu leksykalnego, eliminowania błędów i potknięć stylistycznych, składniowych, frazeologicznych, fleksyjnych , słowotwórczych. Zajęcia rozwijające kompetencje potrzebne na ustnym egzaminie maturalnym Część XVIII: Zajęcia pozalekcyjne z języka angielskiego łącznie 120 h - grupa 12 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h - grupa 12 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h Zajęcia warsztatowe z wykorzystaniem ICT , ćwiczeń on - line, e - platformy, w oparciu o przygotowane opowiadania, reportaże, artykuły w gazetce szkolnej. W ramach projektu zostanie zakupiona tablica interaktywna do prowadzenia zajęć językowych. Część XIX: Zajęcia pozalekcyjne z języka niemieckiego łącznie 120 h - grupa 12 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h - grupa 12 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h Zajęcia warsztatowe z wykorzystaniem ICT , ćwiczeń on - line, e - platformy, w oparciu o przygotowane opowiadania, reportaże, artykuły w gazetce szkolnej. W ramach projektu zostanie zakupiona tablica interaktywna do prowadzenia zajęć językowych. Część XX: Kółko naukowe literacko - historyczne łącznie 60 h - grupa 14 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h - grupa 14 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h Celem zajęć będzie poznawanie tradycji regionu, kształtowanie tożsamości i więzi z małą ojczyzną, integracja szkoły ze społecznością lokalną, rozwijanie zainteresowań historią regionu, dziedzictwem kulturowym literackim. Spotkania autorskie z pasjonatami i znawcami lokalnej historii, gromadzenie materiałów dotyczących przeszłości Liceum Ogólnokształcącego, Ziemi Nowomiejskiej oraz regionu (Warmia i Mazury) Organizacja wystawy foto prac, opracowanie i wydanie biuletynu o tematyce regionalnej, spotkania autorskie z ciekawymi osobami. Część XXI: Kółko dziennikarskie łącznie 120 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia prowadzone metodami warsztatowymi, z wykorzystaniem ICT. Uczestnicy nauczą się obróbki tekstu, składania materiału i prowadzenia redakcji. Przygotują 5 numerów gazetki szkolnej. W ramach kółka dziennikarskiego organizacja wycieczek fakultatywnych. Część XXII: Kółko dziennikarskie łącznie 120 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia prowadzone metodami warsztatowymi, z wykorzystaniem ICT. Uczestnicy nauczą się obróbki tekstu, składania materiału i prowadzenia redakcji. Przygotują 5 numerów gazetki szkolnej. W ramach kółka dziennikarskiego organizacja wycieczek fakultatywnych. Część XXIII: Kółko Rozwiń skrzydła łącznie 152 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Cel zajęć - zapewnienie możliwości rozwijania zainteresowań plastycznych i wrażliwości estetycznej. Warsztaty powinny obejmować zajęcia z rysunku, malarstwa i rzeźby prowadzone w warunkach stacjonarnych jak ich plenerowych. Dzięki realizacji warsztatów osoby uzdolnione plastycznie będą mogły wzmocnić swoje szanse na rozwój umiejętności plastycznych i przygotowanie do praktycznych egzaminów do uczelni wyższych na wydziały Sztuk Pięknych (malarstwo, grafika, projektowanie, rzeźba), architektura i urbanistyka, architektura wnętrz itp. Zajęcia powinny być oparte na nowoczesnych technikach, szczególnie cieszących się akceptacją młodzieży: muralem, szablonem, graffiti. Działania te urozmaicone będą akcjami happeningowymi, organizacją wystaw - będącymi wyrażeniem artystycznych zmagań uczniów z problemami młodego pokolenia, zaangażowania w otaczający świat oraz możliwością zaistnienia w środowisku pozaszkolnym. Produkty: 600 godzin zajęć wyrównawczych z matematyki w klasach LO; 360 godzin zajęć pozalekcyjnych z matematyki w klasach LO; 304 godziny kółko naukowe BIO - EKO w klasach LO; 304 godziny kółko naukowe Młodzi Naukowcy w klasach LO; 152 godziny kółko naukowe Tranzystor w klasach LO; 152 godziny kółko naukowe Sejsmograf w klasach LO; 252 godziny zajęcia pozalekcyjne z języka polskiego w klasach LO; 120 godzin zajęcia pozalekcyjne z języka angielskiego w klasach LO; 120 godzin zajęcia pozalekcyjne z języka niemieckiego w klasach LO; 60 godzin kółko naukowe literacko - historyczne w klasach LO; 240 godzin kółko dziennikarskie w klasach LO; 152 godziny kółko Rozwiń Skrzydła w klasach LO
Nowe Miasto Lubawskie: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół im. C. K. Norwida w projekcie pn.: COOL - ciekawi, otwarci, odważni licealiści
Numer ogłoszenia: 514678 - 2013; data zamieszczenia: 11.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zespół Szkół im. C.K.Norwida , ul. 3 Maja 24, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 0-56 472-60-20, faks 0-56 472 60 37.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.norwid.eu
Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
http://norwid.e-bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Zespół Szkół.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół im. C. K. Norwida w projekcie pn.: COOL - ciekawi, otwarci, odważni licealiści.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi edukacyjne obejmujące prowadzenie zajęć edukacyjnych dla Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół im. C. K. Norwida w Nowym Mieście Lubawskim w ramach projektu pn.: COOL - ciekawi, otwarci odważni licealiści. Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Poddziałanie 9.1.2. - Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. 2. Poszerzenia oferty edukacyjnej o zajęcia wyrównawcze i rozwijające oraz wdrożenie nowych innowacyjnych form nauczania, w tym przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych. Zajęcia edukacyjne będą odbywać się w oparciu o podstawę programową - adekwatnie do potrzeb i możliwości poznawczych każdej grupy uczniów. Na zajęciach wyrównawczych będzie powtarzany program lekcji, aby młodzież mogła przyswoić materiał, którego nie opanowała na lekcjach w celu uzyskania odpowiedniego poziomu umożliwiającego zdanie egzaminu maturalnego. Na zajęciach naukowych dla uczniów zdolnych będą realizowane zadania wykraczające poza podstawę programową a także przygotowanie uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach przedmiotowych wewnątrzszkolnych i zewnętrznych. Na zajęciach pogłębiających wiedzę z przedmiotów będą realizowane zadania umożliwiające uczniom rozwój zainteresowań i pasji. Wszystkie zajęcia realizowane będą z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i metod oraz ICT, takich jak: interaktywne programy komputerowe, zestawy audiowizualne (laptop, projektor multimedialny, tablica interaktywna), a także przy użyciu tradycyjnych pomocy dydaktycznych w formie: ćwiczeń, książek, scenariuszy itp. Praktyczną stroną zajęć będą wycieczki fakultatywne dla uczestników projektu. 3. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty projekt przygotowanego programu zajęć (konspektu) wraz z opisem nowatorskich form nauczania i harmonogramu zajęć dla grupy. 4. Szczegółowy harmonogram realizacji zajęć dodatkowych i zakres zajęć zostanie sporządzony po wyłonieniu Wykonawcy/ców i przedstawiony koordynatorowi projektu do zatwierdzenia. Przy ustalaniu harmonogramu wykonawca powinien dostosować go do uczniów, którzy dojeżdżają do szkoły z innych miejscowości niż siedziba szkoły oraz do planu lekcji szkoły. 5. Zamawiający nieodpłatnie udostępni pomieszczenia, w których prowadzone będą zajęcia na terenie Zespołu Szkół im. C. K. Norwida w Nowym Mieście Lubawskim po obowiązkowych zajęciach młodzieży. 6. Przyjmuje się, że jednostka 1(h) godzina w SIWZ używana jest w rozumieniu 1 godziny lekcyjnej, czyli 45 minut. Zamówienie obejmuje prowadzenie zajęć, według niżej wymienionych rodzajów przez wykonawcę zamówienia i składa się z następujących części (I - XXIII): Część I: Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla klas I-II LO łącznie 120 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia mają na celu uzupełnienie braków wynikających z trudności w opanowywaniu materiału w celu lepszego przygotowania ucznia do sprawdzianów i prac klasowych. Wyrównywanie szans edukacyjnych, wdrażanie ucznia do samodzielnego rozwiązywania problemów, doskonalenie sprawności rachunkowej. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia itp.) Część II: Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla klas I - II LO łącznie 120 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia mają na celu uzupełnienie braków wynikających z trudności w opanowywaniu materiału w celu lepszego przygotowania ucznia do sprawdzianów i prac klasowych. Wyrównywanie szans edukacyjnych, wdrażanie ucznia do samodzielnego rozwiązywania problemów, doskonalenie sprawności rachunkowej. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia itp.) Część III: Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla klas I - II LO łącznie 120 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia mają na celu uzupełnienie braków wynikających z trudności w opanowywaniu materiału w celu lepszego przygotowania ucznia do sprawdzianów i prac klasowych. Wyrównywanie szans edukacyjnych, wdrażanie ucznia do samodzielnego rozwiązywania problemów, doskonalenie sprawności rachunkowej. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia itp.) Część IV: Zajęcia wyrównawcze przygotowujące do matury z matematyki dla kl. III LO łącznie 120 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia mają na celu lepsze przygotowanie do egzaminu maturalnego - uczyć strategii rozwiązywania zadań zamkniętych co wpłynie na optymalne wykorzystanie czasu na egzaminie. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia itp.) Część V: Zajęcia wyrównawcze przygotowujące do matury z matematyki dla kl. III LO łącznie 120 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia mają na celu lepsze przygotowanie do egzaminu maturalnego - uczyć strategii rozwiązywania zadań zamkniętych co wpłynie na optymalne wykorzystanie czasu na egzaminie. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia itp.) Część VI: Zajęcia pozalekcyjne z matematyki kl. I - II LO łącznie 120 h - grupa 12 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 12 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia mają na celu rozbudzenie i rozwijanie zainteresować matematycznych, indywidualnych uzdolnień. Poszerzenie i pogłębianie wiedzy matematycznej ucznia poprzez rozwiązywanie zadań o podwyższonym stopniu trudności. Przygotowanie uczniów do konkursów matematycznych, zachęcenie do podejmowania samodzielnej pracy nad poszerzeniem wiadomości z zakresu matematyki. Zajęcia warsztatowe z wykorzystaniem ICT m. in. e - platforma, geogebra, zeszyty ćwiczeń. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia itp.) Część VII: Zajęcia pozalekcyjne z matematyki kl. I- II LO łącznie 120 h - grupa 12 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 12 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia mają na celu rozbudzenie i rozwijanie zainteresować matematycznych, indywidualnych uzdolnień. Poszerzenie i pogłębianie wiedzy matematycznej ucznia poprzez rozwiązywanie zadań o podwyższonym stopniu trudności. Przygotowanie uczniów do konkursów matematycznych, zachęcenie do podejmowania samodzielnej pracy nad poszerzeniem wiadomości z zakresu matematyki. Zajęcia warsztatowe z wykorzystaniem ICT m. in. e - platforma, geogebra, zeszyty ćwiczeń. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia itp.) Część VIII: Zajęcia pozalekcyjne z matematyki przygotowujące do matury dla kl. III LO łącznie 120 h - grupa 12 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 12 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia mają na celu lepsze przygotowanie do egzaminu maturalnego - uczyć strategii rozwiązywania zadań zamkniętych co wpłynie na optymalne wykorzystanie czasu na egzaminie. Poszerzenie i pogłębianie wiedzy matematycznej ucznia poprzez rozwiązywanie zadań o podwyższonym stopniu trudności. Przygotowanie uczniów do konkursów matematycznych, zachęcenie do podejmowania samodzielnej pracy nad poszerzeniem wiadomości z zakresu matematyki. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia itp.) Część IX: Kółko naukowe BIO - ECO przyrodniczo - ekologiczne łącznie 152 h - grupa 12 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 12 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Kółko dla osób zainteresowanych biologią, ekologią. Uczestnicy przygotują obchody Dni Ziemi, Piknik Ekologiczny, będą prowadzić bloga na stronie www LO. Wyjazdy fakultatywne związane z tematyką kółka, obserwacje, doświadczenia. Kółka prowadzone z wykorzystaniem ICT. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne ( książki, ćwiczenia, próbówki, preparaty, modele itp.) Część X: Kółko naukowe BIO - ECO przyrodniczo - ekologiczne łącznie 152 h - grupa 12 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 12 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Kółko dla osób zainteresowanych biologią, ekologią. Uczestnicy przygotują obchody Dni Ziemi, Piknik Ekologiczny, będą prowadzić bloga na stronie www LO. Wyjazdy fakultatywne związane z tematyką kółka, obserwacje, doświadczenia. Kółka prowadzone z wykorzystaniem ICT. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia, próbówki, preparaty, modele itp.) Część XI: Kółko naukowe Młodzi Naukowcy biologiczno - chemiczne łącznie 152 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Kółko dla osób zainteresowanych biologią i chemią, olimpijczyków oraz uczniów wybierających się na uczelnie medyczne, których nadrzędnym celem jest poszerzenie wiadomości i umiejętności z zakresu biologii i chemii. Wyjazdy fakultatywne związane z tematyką kółka, obserwacje, doświadczenia. Kółka prowadzone z wykorzystaniem ICT. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia, sprzęt laboratoryjny itp.) Część XII: Kółko naukowe Młodzi Naukowcy biologiczno - chemiczne łącznie 152 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Kółko dla osób zainteresowanych biologią i chemią, olimpijczyków oraz uczniów wybierających się na uczelnie medyczne, których nadrzędnym celem jest poszerzenie wiadomości i umiejętności z zakresu biologii i chemii. Wyjazdy fakultatywne związane z tematyką kółka, obserwacje, doświadczenia. Kółka prowadzone z wykorzystaniem ICT W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (książki, ćwiczenia, sprzęt laboratoryjny itp.) Część XIII: Kółko naukowe Tranzystor - fizyka łącznie 152 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Uczestnicy będą tworzyć modele (generator Graffa i generator Tesli ), prowadzić zakładkę na stronie WWW. W ramach projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne (materiały do budowy generatorów, zakup materiałów do laboratorium fizycznego). Część XIV: Kółko naukowe Sejsmograf - geografia łącznie 152 h - grupa 8 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 8 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Kółko prowadzone z wykorzystaniem ICT (tablica interaktywna, komputer, projektor, obserwacje i ćwiczenia. Powstanie film z badań Przełom Lubawski oraz Atlas Ziemi Lubawskiej) Wyjazdy fakultatywne związane z tematyką kółka. Część XV: Zajęcia pozalekcyjne z języka polskiego przygotowujące do matury łącznie 84 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h Zajęcia wspierające dla uczniów mające na celu efektywne przygotowanie do egzaminu maturalnego (ustnego i pisemnego). Wyrównanie szans edukacyjnych w zakresie kompetencji językowych (redagowanie wypowiedzi pisemnej) , doskonalenie umiejętności właściwego komponowania pracy, bogacenie zasobu leksykalnego, eliminowania błędów i potknięć stylistycznych, składniowych, frazeologicznych, fleksyjnych , słowotwórczych. Część XVI: Zajęcia pozalekcyjne z języka polskiego przygotowujące do matury łącznie 84 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h Zajęcia wspierające dla uczniów mające na celu efektywne przygotowanie do egzaminu maturalnego. Wyrównanie szans edukacyjnych w zakresie kompetencji językowych (redagowanie wypowiedzi pisemnej) , doskonalenie umiejętności właściwego komponowania pracy, bogacenie zasobu leksykalnego, eliminowania błędów i potknięć stylistycznych, składniowych, frazeologicznych, fleksyjnych , słowotwórczych. Zajęcia rozwijające kompetencje potrzebne na ustnym egzaminie maturalnym, ćwiczenie umiejętności. Część XVII: Zajęcia pozalekcyjne z języka polskiego przygotowujące do matury łącznie 84 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h Zajęcia wspierające dla uczniów mające na celu efektywne przygotowanie do egzaminu maturalnego. Wyrównanie szans edukacyjnych w zakresie kompetencji językowych (redagowanie wypowiedzi pisemnej) , doskonalenie umiejętności właściwego komponowania pracy, bogacenie zasobu leksykalnego, eliminowania błędów i potknięć stylistycznych, składniowych, frazeologicznych, fleksyjnych , słowotwórczych. Zajęcia rozwijające kompetencje potrzebne na ustnym egzaminie maturalnym Część XVIII: Zajęcia pozalekcyjne z języka angielskiego łącznie 120 h - grupa 12 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h - grupa 12 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h Zajęcia warsztatowe z wykorzystaniem ICT , ćwiczeń on - line, e - platformy, w oparciu o przygotowane opowiadania, reportaże, artykuły w gazetce szkolnej. W ramach projektu zostanie zakupiona tablica interaktywna do prowadzenia zajęć językowych. Część XIX: Zajęcia pozalekcyjne z języka niemieckiego łącznie 120 h - grupa 12 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h - grupa 12 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h Zajęcia warsztatowe z wykorzystaniem ICT , ćwiczeń on - line, e - platformy, w oparciu o przygotowane opowiadania, reportaże, artykuły w gazetce szkolnej. W ramach projektu zostanie zakupiona tablica interaktywna do prowadzenia zajęć językowych. Część XX: Kółko naukowe literacko - historyczne łącznie 60 h - grupa 14 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h - grupa 14 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 1,5 h Celem zajęć będzie poznawanie tradycji regionu, kształtowanie tożsamości i więzi z małą ojczyzną, integracja szkoły ze społecznością lokalną, rozwijanie zainteresowań historią regionu, dziedzictwem kulturowym literackim. Spotkania autorskie z pasjonatami i znawcami lokalnej historii, gromadzenie materiałów dotyczących przeszłości Liceum Ogólnokształcącego, Ziemi Nowomiejskiej oraz regionu (Warmia i Mazury) Organizacja wystawy foto prac, opracowanie i wydanie biuletynu o tematyce regionalnej, spotkania autorskie z ciekawymi osobami. Część XXI: Kółko dziennikarskie łącznie 120 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia prowadzone metodami warsztatowymi, z wykorzystaniem ICT. Uczestnicy nauczą się obróbki tekstu, składania materiału i prowadzenia redakcji. Przygotują 5 numerów gazetki szkolnej. W ramach kółka dziennikarskiego organizacja wycieczek fakultatywnych. Część XXII: Kółko dziennikarskie łącznie 120 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Zajęcia prowadzone metodami warsztatowymi, z wykorzystaniem ICT. Uczestnicy nauczą się obróbki tekstu, składania materiału i prowadzenia redakcji. Przygotują 5 numerów gazetki szkolnej. W ramach kółka dziennikarskiego organizacja wycieczek fakultatywnych. Część XXIII: Kółko Rozwiń skrzydła łącznie 152 h - grupa 10 osobowa w roku 2013/2014 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h - grupa 10 osobowa w roku 2014/2015 zajęcia min. raz w tygodniu przez 2 h Cel zajęć - zapewnienie możliwości rozwijania zainteresowań plastycznych i wrażliwości estetycznej. Warsztaty powinny obejmować zajęcia z rysunku, malarstwa i rzeźby prowadzone w warunkach stacjonarnych jak ich plenerowych. Dzięki realizacji warsztatów osoby uzdolnione plastycznie będą mogły wzmocnić swoje szanse na rozwój umiejętności plastycznych i przygotowanie do praktycznych egzaminów do uczelni wyższych na wydziały Sztuk Pięknych (malarstwo, grafika, projektowanie, rzeźba), architektura i urbanistyka, architektura wnętrz itp. Zajęcia powinny być oparte na nowoczesnych technikach, szczególnie cieszących się akceptacją młodzieży: muralem, szablonem, graffiti. Działania te urozmaicone będą akcjami happeningowymi, organizacją wystaw - będącymi wyrażeniem artystycznych zmagań uczniów z problemami młodego pokolenia, zaangażowania w otaczający świat oraz możliwością zaistnienia w środowisku pozaszkolnym. Produkty: 600 godzin zajęć wyrównawczych z matematyki w klasach LO; 360 godzin zajęć pozalekcyjnych z matematyki w klasach LO; 304 godziny kółko naukowe BIO - EKO w klasach LO; 304 godziny kółko naukowe Młodzi Naukowcy w klasach LO; 152 godziny kółko naukowe Tranzystor w klasach LO; 152 godziny kółko naukowe Sejsmograf w klasach LO; 252 godziny zajęcia pozalekcyjne z języka polskiego w klasach LO; 120 godzin zajęcia pozalekcyjne z języka angielskiego w klasach LO; 120 godzin zajęcia pozalekcyjne z języka niemieckiego w klasach LO; 60 godzin kółko naukowe literacko - historyczne w klasach LO; 240 godzin kółko dziennikarskie w klasach LO; 152 godziny kółko Rozwiń Skrzydła w klasach LO.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy PZP o wartości nie większej niż 50 % wartości zamówienia
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.31.00.00-0.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 23.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.06.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuOcena spełniania warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuOcena spełniania warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuOcena spełniania warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuDotyczy części od I - XX Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje/lub będzie dysponował dla danej części, na którą składa ofertę co najmniej jedną osobą spełniającą łącznie następujące warunki: Wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym o kierunku zgodnym z przedmiotem danej części zamówienia (dla części XX - język polski i historia) kwalifikacje uprawniające do nauczania w szkole ponadgimnazjalnej oraz stopień nauczyciela minimum mianowanego, minimum 4 letni w ostatnich 6 latach staż pracy w nauczaniu zgodnym z daną częścią zamówienia w placówce oświatowej na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej . nauczyciel czynny zawodowo. Dotyczy części od XXI - XXIII Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje/lub będzie dysponował dla danej części, na którą składa ofertę co najmniej jedną osobą spełniającą łącznie następujące warunki: Wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym, -kwalifikacje uprawniające do nauczania w szkole ponadgimnazjalnej oraz stopień nauczyciela minimum mianowanego, -minimum 4 letni w ostatnich 6 latach staż pracy w placówce oświatowej na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej . - nauczyciel czynny zawodowo. dodatkowo do części: -część XXI - XXII studia podyplomowe w zakresie dziennikarstwa, - część XXIII tytuł magistra sztuki, ukończone studia edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuOcena spełniania warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Jeżeli wybraną ofertę złożyli wykonawcy ubiegający się wspólnie o realizację zadania, przed wyznaczonym terminem na zawarcie umowy, należy przedłożyć w siedzibie zamawiającego umowę regulującą współpracę tych wykonawców. W przypadku, gdy przedmiot niniejszej umowy będzie realizowany przy udziale podwykonawców, zgodnie ze złożoną ofertą, Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej w chwili podpisania umowy przedłożyć Zamawiającemu kopie umów zawartych z podwykonawcami.Wybrany wykonawca przed podpisaniem umowy niezwłocznie dostarczy Zamawiającemu dokumenty potwierdzające jednoznacznie i bez pozostawiania wątpliwości wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie osób wymienionych w ofercie jako te, które będą odpowiedzialne za świadczenie usług. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty projekt przygotowanego programu zajęć (konspektu) wraz z opisem nowatorskich form nauczania i harmonogramu zajęć dla grupy. Szczegółowy harmonogram realizacji zajęć dodatkowych i zakres zajęć zostanie sporządzony po wyłonieniu Wykonawcy/ców i przedstawiony koordynatorowi projektu do zatwierdzenia. Przy ustalaniu harmonogramu wykonawca powinien dostosować go do uczniów, którzy dojeżdżają do szkoły z innych miejscowości niż siedziba szkoły oraz do planu lekcji szkoły.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający określa następujące warunki, w jakich dopuszcza możliwość dokonania zmian umowy: a) zaistnienia okoliczności leżących po stronie zamawiającego, w szczególności spowodowanych problemami z jego zdolnością płatniczą lub warunkami organizacyjnymi oraz okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, b) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron, c) zmiany osób i podmiotów zdolnych do wykonania zamówienia, w przypadku zdarzeń losowych nie zależnych od wykonawcy po uzyskaniu zgody zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://norwid.e - bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Zespół Szkół im. C. K. Norwida ul. 3-go maja 24 13-300 Nowe Miasto Lubawskie pokój nr103..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
18.12.2013 godzina 09:30, miejsce: Zespół Szkół im. C. K. Norwida ul. 3-go maja 24 13-300 Nowe Miasto Lubawskie pokój nr103..
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa. Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie: 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i z apewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie: 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
tak
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 51467820130 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2013-12-10 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 559 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | TAK |
Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 23 |
Kryterium ceny: | 0% |
WWW ogłoszenia: | www.norwid.eu |
Informacja dostępna pod: | Zespół Szkół im. C. K. Norwida ul. 3-go maja 24 13-300 Nowe Miasto Lubawskie pokój nr103. |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
80310000-0 | Usługi edukacji młodzieży |