IV.1) OPIS IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne) Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów: Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia: Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: IV.2.2) Kryteria Kryteria | Znaczenie |
cena ofertowa | 60,00 |
jakość - termin przybycia na czas budowy | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Niedopuszczalna jest pod rygorem nieważności zmiana istotnych postanowień zawartej umowy. 2. Zmiana postanowień umowy w formie pisemnego aneksu może nastąpić na zasadach określonych w art. 144 ust 1 pkt 2-6 ustawy Pzp, w tym przypadku: 1) zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązujących, w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron; 2) zmiany warunków gospodarczych; 3) zaistnienia obiektywnych, niezależnych od stron przeszkód w realizacji umowy zawartej w wyniku udzielonego zamówienia; 4) zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia – jeśli wynikać to będzie z okoliczności o charakterze obiektywnym, których nie można było przewidzieć w chwili składania oferty, pod warunkiem, że nowe osoby wskazane przez Wykonawcę spełniają warunki określone w Rozdziale VI SIWZ. 5) terminu realizacji przedmiotu umowy, wyłącznie w przypadku: a) występowania niesprzyjających warunków atmosferycznych (np. długotrwałe niskie dobowe temperatury, długotrwałe opady deszczu lub śniegu itp.) uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z technologią określoną w dokumentacji projektowej - fakt ten musi być potwierdzony odpowiednimi dokumentami oraz wpisem w dzienniku budowy. W takim przypadku dopuszcza się zmianę terminu o czas występowania niesprzyjających warunków atmosferycznych; b) działania siły wyższej. W takim przypadku dopuszcza się zmianę terminu przez okres trwania siły wyższej. Przez siłę wyższą rozumie się okoliczności niemożliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, niezależnie od stron, na których powstanie strony nie miały wpływu i których powstaniu nie mogły zapobiec; za siłę wyższą uważa się również klęski żywiołowe, katastrofy, mające wpływ na terminowość wykonania robót; c) konieczności wykonania rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych w dokumentacji projektowej, których wartość nie przekroczy wartości rozwiązań podstawowych, dokonania zamiany kolejności wykonania robót, zmiany rozwiązań technicznych i/lub technologicznych wykonania elementów robót, przy czym są one dopuszczalne wyłącznie w przypadku gdy proponowane rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie opisuje dokumentacja jeżeli jest to niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. 6) zmiany stawek podatku od towarów i usług (VAT) Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmiany wynagrodzenia odpowiednio do zmienionych stawek; 7) zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu o pracę. 8) okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, 9) zmiany podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy . 3. Zmiany, o których mowa w ust.2 mogą nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy): Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data:
2017-06-22, godzina:
11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie IV.6.6) Informacje dodatkowe: 1. Oferty należy składać do dnia 22 czerwiec 2017 r. do godziny 11:00 w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią przy ul. Ks. P. Skargi 7. 2. Otwarcie ofert nastąpi dnia 22 czerwca 2017 r. o godzinie 11:15 w siedzibie urzędu, pok. nr 21, II piętro. Część nr:
| 1 | Nazwa:
| „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej Nr 2 w Nakle nad Notecią - budynek szkoły |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zadanie jest realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2014-2020, Oś priorytetowa 3. Efektywność energetyczna i Gospodarka niskoemisyjna w regionie, Działanie 3.5 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w ramach ZIT, Poddziałanie 3.5.1 Efektywność energetyczna w sektorze publicznym i mieszkaniowym w ramach ZIT, Schemat: Termomodernizacja w obiektach należących do jednostek samorządu terytorialnego w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT). Przedmiotem zamówienia jest pełnienie przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, zwanego dalej Wykonawcą kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru Inwestorskiego nad realizacja zadania pn. „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej Nr 2 w Nakle nad Notecią” obejmująca dwie części: 1. „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej Nr 2 w Nakle nad Notecią - budynek szkoły”.Wykonawca zapewni po swojej stronie odpowiedni zespół, który posiada niezbędną zdolność techniczną i zawodową w postaci Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w specjalnościach: a) konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeń, b) instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych, bez ograniczeń, c) instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, bez ograniczeń. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie, pod warunkiem, iż osoba ta spełnia łącznie wymagania dla każdej z łączonej funkcji. W związku z ustanowieniem Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, Zamawiający wymaga wyznaczenia Inspektora Nadzoru Inwestorskiego specjalności konstrukcyjno-budowlanej, jako koordynatora ich czynności na budowie. Dokumentacja projektowa oraz STWiOR dotycząca inwestycji objętej usługą nadzoru inwestorskiego dostępna jest na stronie Zamawiającego w Biuletynie Informacji Publicznej: www.naklo.bip.pl w zakładce zamówienia publiczne - tytuł postępowania: Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru Inwestorskiego nad realizacja zadania pn. „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej Nr 2 w Nakle nad Notecią” obejmująca dwie części: 1. „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej Nr 2 w Nakle nad Notecią - budynek szkoły 2. „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej Nr 2 w Nakle nad Notecią budynek sali gimnastycznej i zaplecza wraz z biblioteką” Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy zapoznali się z dokumentacją projektową oraz STWiOR na obiekt. Ponadto wskazane jest dokonanie wizji lokalnej obiektu. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany będzie realizować usługę nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi normami i wiedzą techniczną, określonymi m.in. ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.) przy zachowaniu należytej staranności, właściwej organizacji pracy oraz zasad BHP. I. Obowiązki ogólne 1. Nadzór Inwestorski sprawowany będzie w następujący sposób: termin rozpoczęcia - od daty podpisania umowy poprzez spisanie protokołu końcowego na wykonane roboty budowlane bez uwag, do złożenia wniosku o płatność końcową tj. do 30.06.2018 r. Termin realizacji zadania przez Wykonawcę robót budowlanych – do 31.03.2018 r. Ponadto Wykonawca pełniący funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego zobowiązany będzie pełnić tę funkcję przez cały czas trwania gwarancji określonej w umowie z Wykonawcą robót budowlanych. 2. Czas pracy inspektorów nadzoru inwestorskiego powinien być dostosowany do czasu pracy Wykonawcy robót budowanych w godzinach od 7:00 do 15:00 niezależnie od czasu trwania tego pobytu. 3. Wymagana jest obecność na placu budowy /miejscu prowadzenia robót w odstępach czasu zabezpieczających skuteczny i prawidłowy nadzór, w tym: - obligatoryjna minimalna ilość pobytów kontrolnych na budowie/miejscu prowadzenia robót nadzorowanego zadania, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w ciągu każdego tygodnia, w okresie realizacji zamówienia (tj. od dnia przekazania wykonawcy robót budowlanych placu budowy/miejsca realizacji robót, do dnia zgłoszenia przez wykonawcę robót nadzorowanego zadania do odbioru końcowego) - 2 pobyty/tydzień. - obligatoryjna minimalna ilość pobytów kontrolnych na budowie/miejscu prowadzenia robót nadzorowanego zadania, w specjalności w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych, w ciągu każdego tygodnia, w okresie realizacji zamówienia (tj. od dnia rozpoczęcia robót branży sanitarnej do ich zakończenia) - 2 pobyty/tydzień, - obligatoryjna minimalna ilość pobytów kontrolnych na budowie/miejscu prowadzenia robót nadzorowanego zadania, w specjalności w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, w ciągu każdego tygodnia, w okresie realizacji zamówienia (tj. od dnia rozpoczęcia robót branży elektrycznej do ich zakończenia) - 2 pobyty na tydzień, oraz - dodatkowe pobyty na budowie/miejscu prowadzenia robót nadzorowanego zadania, na każde wezwanie Zamawiającego oraz w sytuacjach problematycznych (problemy związane z realizacją robót) i/lub nagłych i/lub awaryjnych oraz w trakcie odbioru końcowego, a także w sytuacjach, gdy wyczerpany został limit tygodniowych obligatoryjnych pobytów kontrolnych, a obecność inspektora (inspektorów) nadzoru inwestorskiego jest niezbędna dla zapewnienia właściwego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi pracami. Obecność Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego konieczna będzie również w niezbędnym zakresie (na każde wezwanie Zamawiającego) celem przedstawienia danych do przygotowania wniosków o płatność w ramach rozliczenia zadania inwestycyjnego z Urzędem Marszałkowskim w Toruniu a także w przypadku konieczności uwzględnienia uwag wniesionych przez Urząd Marszałkowski. W trakcie prowadzenia robót budowlanych każdy z Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego będzie potwierdzał swój pobyt w karcie pobytów – założonej w celu możliwości weryfikacji pobytów Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego na budowie, znajdującej się w Urzędzie Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią. 4.Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z: a) przepisów ustawy - Prawo budowlane oraz właściwych przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie oraz zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, b) dokumentacji projektowej (projekty, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiary robót, audyt energetyczny, kosztorysy ofertowe), c) umowy zawartej z wykonawcą robót budowlanych, d) wymagań Zamawiającego. W ramach sprawowania nadzoru inwestorskiego Wykonawca będzie realizował zamówienie poprzez ustanowionych Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, przy czym zapewni ciągłość świadczonej usługi w przypadku nieobecności któregokolwiek Inspektora Nadzoru Inwestorskiego poprzez ustanowienie nowego inspektora nadzoru o nie mniejszych kwalifikacjach niż pierwotnie ustanowiony - zastępowany inspektor nadzoru inwestorskiego. 5.Wszystkie dokumenty stosowane podczas realizacji przedmiotu zamówienia muszą zawierać minimum: 1) znak Unii Europejskiej, znak Funduszy Europejskich oraz znak Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, 2) w konfiguracji z innymi znakami, znak Funduszy Europejskich wraz z nazwą programu należy umieszczać zawsze z lewej strony, znak Unii Europejskiej wraz ze słownym odniesieniem do Unii Europejskiej oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z prawej strony, natomiast znak Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego powinno znaleźć się w przestrzeni pomiędzy wymienionymi znakami, 3) tekst „Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko -Pomorskiego na lata 2014 – 2020”. II. Etapy współpracy Inspektora Nadzoru Inwestorskiego z Zamawiającym • Etap budowy i rozliczenia, • Etap po zakończeniu robót. Etap budowy i rozliczenia tj. okres od dnia przekazania placu budowy Wykonawcy robót budowlanych do dnia złożenia wniosku o płatność końcową do Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu. 1. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest upoważniony i zobowiązany w szczególności do: 1) wspierania Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego; 2) działania w imieniu Zamawiającego w ścisłej z nim współpracy i na podstawie nadanych upoważnień mając zawsze na względzie pomyślne ukończenie zadania inwestycyjnego w sposób poprawny jakościowo i w przewidzianych terminach; 3) zapoznania się z dokumentacją projektową (projekty budowlane i wykonawcze, przedmiary robót, audyt energetyczny), specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, kosztorysami ofertowymi oraz umową zawartą z Wykonawcą robót nadzorowanego zadania, 4) udostępnienia numeru telefonu komórkowego każdego z Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego umożliwiającego szybki i bezpośredni kontakt, w razie konieczności codzienny telefoniczny kontakt z Zamawiającym w bieżących sprawach inwestycji, 5) reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z realizacją zamówienia a w szczególności w kontaktach z przedstawicielami oświaty oraz właścicielami urządzeń infrastruktury technicznej, itp.; 6) prowadzenia nadzoru inwestorskiego nad wszystkimi robotami budowlanymi objętymi przedmiotem umowy w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów ustawy Prawo budowlane; łącznie z robotami koniecznymi do wykonania, a nie ujętymi w dokumentacji projektowej i niemożliwymi do przewidzenia na etapie podpisywania umowy; 7) swobodnego dostępu do terenu budowy oraz wszelkich miejsc gdzie materiały i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub przygotowywane do wbudowania; 8) przygotowania niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy i przekazanie go Wykonawcy robót budowlanych w obecności przedstawiciela Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią; 9) uzgodnienia z Wykonawcą procedur (wzory druków i obieg dokumentów) jakie będą obowiązywać podczas procesu prowadzenia inwestycji; 10) egzekwowania od Wykonawcy uaktualnionego harmonogramu rzeczowo-finansowego robót w zależności od postępu robót oraz jego akceptacji w ciągu 7 dni; 11) prowadzenia regularnych (potwierdzonych wpisem do dziennika budowy) inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską; kontroli i archiwizacji dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie; 12) w przypadku wykonywania robót przez podwykonawców ciągłe monitorowanie wykonywanych przez nich robót, a w szczególności: a) posiadanie wiedzy na temat wykonywania robót przez podwykonawców i nadzorowanie dokonywania wpisu do dziennika budowy o wykonywaniu robót przez konkretnego podwykonawcę, b) nadzorowanie poprawności wprowadzenia podwykonawców do realizacji robót budowlanych, a zwłaszcza stwierdzania zawarcia umów o podwykonawstwo wg zatwierdzonego projektu umowy; 13) monitorowania postępu robót poprzez sprawdzanie rzeczywistego zaawansowania i zgodności z obowiązującym przy realizacji przedmiotu umowy harmonogramem robót; 14) kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę robót budowlanych zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości zobligowanie Wykonawcy wpisem do dziennika budowy do naprawy sytuacji; 15) udzielania Wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących realizowanego zadania inwestycyjnego; 16) podejmowania decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót w sytuacjach określonych w warunkach umowy na roboty budowlane oraz powiadamianie niezwłoczne o takich zdarzeniach Zamawiającego; 17) wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót budowlanych, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna; 18) organizacji oraz przewodniczenia naradom dotyczącym postępu robót (Rad Budowy), w których udział biorą przedstawiciele zaangażowanych w realizację umowy stron (Kierownik robót, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, Wykonawca robót budowlanych oraz inni przedstawiciele firm biorących udział w realizacji budowy) oraz sporządzania protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie do 5 dni od dnia narady, narady winny odbywać się wg potrzeb, minimum raz na dwa tygodnie; 19) obecność całego Zespołu Inspektora Nadzoru Inwestorskiego według potrzeb na naradach budowy jest obowiązkowa; 20) czuwania nad realizacją elementów robót związanych z ochroną środowiska, współpracy z organizacjami ekologicznymi, zgodnie z obwiązującymi przepisami; 21) wydawania poleceń zmian Wykonawcy robót budowlanych oraz dokonywania ich wyceny po akceptacji przez Zamawiającego; 22) sporządzanie protokołów konieczności na roboty dodatkowe oraz zamienne po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego; sprawdzanie wycen robót dodatkowych, zamiennych i podobnych oraz kontrola rozliczeń wykonanych robót budowlanych, w uzgodnieniu z Zamawiającym negocjowanie z Wykonawcą robót budowlanych wynagrodzenia za roboty nie objęte umową podstawową, weryfikowanie kosztorysów ofertowych Wykonawcy na powyższe zakresy; 23) nadzorowania wykonania robót dodatkowych nie objętych zamówieniem podstawowym – w ramach wynagrodzenia; 24) kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów; 25) nadzorowania badań materiałów i robót wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych; 26) udział w komisyjnym pobieraniu próbek do badań oraz powiadamiania Zamawiającego na 3 dni przed o zamiarze ich pobrania. 27) zlecania Wykonawcy robót budowlanych wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość, co do ich jakości; 28) sprawdzania i formułowania zaleceń dotyczących poprawności i autentyczności wszelkich certyfikatów, polis ubezpieczeniowych, gwarancji wykonania, ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, tytułów własności sprzętu itp.; 29) zatwierdzania rysunków wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych w zakresie spełnienia wymagań Zamawiającego określonych w umowie z Wykonawcą tych robót; 30) zalecenia sporządzania wszelkich koniecznych zmian w dokumentacji projektowej, które mogą okazać się konieczne lub zalecane w trakcie budowy; 31) weryfikowania „rysunków powykonawczych" sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych; 32) odbioru, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy robót zanikających i ulegających zakryciu; 33) sprawdzanie ilości i wartości wykonanych robót, będących podstawą do rozliczeń finansowych zamawiającego z wykonawcą robót, w oparciu o obowiązujący harmonogram rzeczowo-finansowy i dokumenty przedstawione przez Wykonawcę robót; 34) sprawdzenia zgodności faktury Wykonawcy robót budowlanych z dokumentami odbioru i wcześniejszymi dokumentami rozliczeniowymi, zatwierdzenia, opisania i zwrotu faktury w terminie 3 dni od jej otrzymania; 35) doradzania Zamawiającemu na temat możliwych sposobów obniżenia kosztów realizowanego przez Wykonawcę robót budowlanych zamówienia; 36) sprawdzenia wykonanych robót i powiadomienia Wykonawcy robót budowlanych o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych oraz wnioskowanie o potrącenie z wynagrodzenia Wykonawcy robót budowlanych kar umownych w przypadku nie usunięcia tych wad; 37) poświadczenia usunięcia wad przez Wykonawcę robót budowlanych; 38) przygotowania odbioru częściowego i końcowego robót, przygotowania protokołu odbioru, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru (w szczególności sprawdzenia harmonogramu finansowo-rzeczowego) oraz uczestnictwa w odbiorze robót podstawowych, i robót dodatkowych; 39) powiadomienia komisji odbioru o terminie i miejscu odbioru, 40) poświadczenia terminu zakończenia robót; 41) identyfikowania wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, ryzyk powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy robót budowlanych i stron trzecich oraz informowania o tym Zamawiającego wraz z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom; 42) dostarczenia Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych po zakończeniu robót; 43) zapobiegania roszczeniom Wykonawcy robót budowlanych ; 44) powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót budowlanych oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy i podania Zamawiającemu sposobu ich rozwiązania; 45) rozpatrywania roszczeń Wykonawcy robót budowlanych i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich; 46) w przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych dotyczący realizacji zadania inwestycyjnego, reprezentowanie Zamawiającego w zakresie technicznym, poprzez przedstawianie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska Inspektora Nadzoru Inwestycyjnego, co do przedmiotu sporu; 47) wystawiania wszelkich niezbędnych dokumentów związanych z realizacją zadania inwestycyjnego wymaganych przez Zamawiającego jak i dla potrzeb rozliczeniowo – kontrolnych dla jednostek zewnętrznych; 48) prowadzenia bieżącej kontroli realizowanego zadania inwestycyjnego; 49) odpowiednio wyprzedzającego informowania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach, problemach jakie napotkał w trakcie realizacji robót; 50) sprawdzenia ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy robót budowlanych; 51) rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia; 52) wydania polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót; 53) przegląd kompletnej dokumentacji powykonawczej, a następnie dostarczenie jej do Zamawiającego oraz dokumentacji związanej z nadzorowana budową w formie i terminie ustalonym wspólnie z Zamawiającym; 54) przygotowywania niezbędnych dokumentów do uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie, o ile jest wymagane; 55) dokonywania inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia wad; 56) odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad; 57) wspierania Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów; 58) dokonania odbioru końcowego i przekazanie obiektu do eksploatacji po uzgodnieniu z Kierownikiem Robót , 59) przygotowania końcowego rozliczenia zadania inwestycyjnego i sporządzenia sprawozdania końcowego z jego realizacji. 2. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w porozumieniu z Projektantem będzie decydować o: 1) dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót; 2) zatwierdzeniu receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót; 3) wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy zawartej z Wykonawcą robót; 4) wprowadzeniu zmian w dokumentacji projektowej, O powyższych decyzjach Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie niezwłocznie informować Zamawiającego. 3. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie wnioskować do Zamawiającego o: 1) zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku, gdy Wykonawca robót budowlanych nie usunie ich w wyznaczonym terminie; 2) zmianę terminu wykonania robót w umowie o roboty budowlane, kiedy zmiana taka nie wynika z winy czy zaniedbań Wykonawcy robót budowlanych; 3) udzielenie robót dodatkowych niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego, zgodnie z ustawą pzp. Etap po zakończeniu robót Po zakończeniu robót budowlanych Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego, potwierdzi gotowość obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru końcowego. Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego wyegzekwuje od Wykonawcy robót przygotowanie Operatu Kolaudacyjnego (Odbiorowego) wraz z jego sprawdzeniem i zadba o dostarczenie przez Wykonawcę robót wszelkich niezbędnych dokumentów, a także sprawdzi i potwierdzi gotowość obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru końcowego. W okresie rękojmi, Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego jest zobowiązany i upoważniony do: 1) reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z przeglądami wykonanych robót oraz usuwaniem wad, które ujawnią się w okresie rękojmi; 2) prowadzenia regularnych przeglądów wykonanych robót (co najmniej 2 razy w roku) z udziałem Kierownika Robót i przedstawicieli Wykonawcy robót budowlanych i sporządzania protokołów z przeglądów oraz przekazywania protokołów wykonawcy robót i zamawiającemu w ciągu 5 dni od daty dokonania przeglądu. 3) wystawiania Wykonawcy robót budowlanych polecenia usunięcia wad, które zostaną ujawnione w trakcie przeglądów i wyznaczania terminów ich usunięcia; 4) nadzoru nad robotami niezbędnymi do usunięcia wad; 5) odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad; 6) wnioskowania do Zamawiającego o zlecenie zastępczego usunięcia wad w przypadku, gdy nie zostaną usunięte przez Wykonawcę robót budowlanych w wyznaczonym terminie; 7) sprawdzenie i potwierdzenie gotowości obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru pogwarancyjnego (ostatecznego) wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów; 8) sporządzenia protokołu odbioru ostatecznego po okresie rękojmi i potwierdzenia usunięcia wszystkich wad ujawnionych w okresie rękojmi; 9) wspierania Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów. III. Współpraca z Zamawiającym. Na każdym etapie realizacji zadania inwestycyjnego Inspektor Nadzoru Inwestorskiego zapewni Zamawiającemu wszelką niezbędną pomoc. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, nie może zwolnić którejkolwiek ze stron z jakichkolwiek obowiązków, zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy o roboty budowlane. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego niniejszego zamówienia zorganizuje pracę swojego Zespołu w taki sposób, aby zadanie inwestycyjne było realizowane zgodnie ze szczegółowym harmonogramem czasowym, rzeczowym i finansowym. IV. Wymagania od Inspektora Nadzoru Inwestorskiego 1. Personel Nadzór nad realizacją zadania inwestycyjnego, powierzony będzie osobom wskazanym w ofercie Wykonawcy niniejszego zamówienia. Osoby - Zespół Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, musi spełniając określone w SIWZ wymagania. Wszyscy uczestnicy Zespołu Inspektora Nadzoru Inwestorskiego odgrywają zasadniczą rolę w realizacji nadzoru nad realizowanymi robotami budowlanymi. Należą do nich: • Inspektor nadzoru robót budowlanych- Inspektor Koordynator • Inspektor nadzoru robót sanitarnych • Inspektor nadzoru robót elektrycznych Osobą odpowiedzialną za kierowanie zespołem inspektorów będzie Inspektor Koordynator, który może przekazać którykolwiek ze swoich obowiązków i uprawnień zastępcy, po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego i po powiadomieniu Wykonawcy robót. Personel Wykonawcy niniejszego zamówienia będzie wykonywał swoje obowiązki z należytą starannością, a w szczególności będzie: a) dokumentował decyzje i rozstrzygnięcia mające wpływ na potwierdzone kwoty; b) przestrzegał prawidłowości rozliczeń rachunkowych; c) dbał o kompletność korespondencji i prawidłowość przedstawianej dokumentacji; d) potwierdzał wyłącznie kwoty, które bezspornie są należne Wykonawcy robót budowlanych, a wszelkich kalkulacji dokonywał w oparciu o warunki umowy i zasady oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi; e) nie dopuszczał do sytuacji, w których jego działania lub zaniechania będą stanowiły podstawę roszczeń Wykonawcy robót budowlanych; Inspektor Nadzoru Inwestorskiego może przewidzieć zatrudnienie dodatkowych osób, których wynagrodzenie należy uwzględnić w wynagrodzeniu personelu podstawowego. Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oświadczenia wszystkich inspektorów o przyjęciu obowiązku pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, a także kopię uprawnień budowlanych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wraz z zaświadczeniem o przynależności do Izby. 2. Raporty Wykonawca niniejszego zamówienia sporządza raporty w czasie trwania Umowy na realizację niniejszego zadania inwestycyjnego w zakresie i terminach określonych poniżej. 1) Raporty miesięczne Inspektor Nadzoru Inwestorskiego do 10-tego każdego miesiąca przedłoży „Raport miesięczny" informujący o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, sprawach finansowych oraz występujących problemach w realizacji umowy na roboty budowlane. Raport będzie zawierał: a) opis postępu robót i powstałych problemów, propozycje rozwiązania tych problemów, b) zaangażowanie sił i środków Wykonawcy robót, c) postęp robót w podziale na kategorie robót w powiązaniu z harmonogramem rzeczowo-finansowym, d) fotografie (z widocznymi datami) dokumentujące postęp robót, e) wykaz roszczeń i etap ich rozpatrzenia. f) aktualne szacunki kosztu końcowego na różnych etapach realizacji zadania inwestycyjnego oraz wartość robót dodatkowych, 2) Raport techniczny Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przygotuje (wtedy, kiedy to konieczne) raport informujący o problemach technicznych, jakie wystąpiły w trakcie realizacji robót. Taki raport będzie wymagany, kiedy wystąpią poważne zmiany w dokumentacji projektowej. 3) Raport dotyczący sporu Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przedłoży Zamawiającemu „Raport dotyczący sporu" w każdym wypadku, gdy w trakcie realizacji usługi zostanie wszczęty spór między Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych dotyczący realizacji zadania inwestycyjnego. Każdy „Raport dotyczący sporu" zawierał będzie szczegółowy opis zdarzeń i korespondencji dotyczącej sporu (wraz z kalendarium). Do „Raportu" powinny być załączone wszelkie istotne dokumenty, które pozwolą na przeanalizowanie przebiegu sporu i stanowisk stron, jeśli nie będzie wynikało to z korespondencji. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie zobowiązany do zawarcia w „Raporcie" swego wyraźnego i jednoznacznego stanowiska, co do przedmiotu sporu oraz uzasadnienia dla podejmowanych w związku ze sporem rozstrzygnięć 4) Raport końcowy Po zakończeniu robót, przed odbiorem końcowym, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przedłoży Zamawiającemu „Raport końcowy" zawierający: 1. Wstęp 1.1. Krótki opis projektu 2. Dokumentację Projektową 2.1. Założenia Projektowe 2.2. Zmiany projektowe w trakcie realizacji 3. Wykonawstwo 3.1. Postęp robót 3.2. Uwagi do wykonania poszczególnych głównych elementów robót 3.3. Osiągnięta jakość robót w zgodności ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych 3.4 Przyczyny wystąpienia wad 4. Sprawy umowy o roboty budowlane i zmiany 4.1. Czas trwania umowy o roboty budowlane 4.2. Roszczenia 5. Sprawy finansowe 5.1. Przyczyny zmiany ceny umownej wykonawcy 5.2. Końcowe rozliczenie ilościowe wykonanych robót 6. Uwagi i wnioski z przebiegu realizacji zadania inwestycyjnego dotyczące: 6.1. Dokumentacji projektowej 6.2. Warunków realizacji zadania inwestycyjnego 6.3. Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych 6.4. Czasu trwania umowy o roboty budowlane 6.5. Technologii robót 6.6. Rekomendacji na przyszłe, podobne projekty. W okresie rękojmi, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu raportów z przeprowadzonych przeglądów robót zrealizowanych w ramach zawartej umowy oraz usunięcia przez Wykonawcę robót budowlanych wad ujawnionych w okresie rękojmi. Wartość kosztorysowa nadzorowanego zadania: Termomodernizacja obiektów: „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej nr 2 w Nakle nad Notecią” wynosi ogółem 1.820.818,27 zł brutto w części 1 części: 1. „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej Nr 2 w Nakle nad Notecią - budynek szkoły wynosi: 1 241 946,43 zł
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 71520000-9, 71540000-5, 71247000-1
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):Wartość bez VAT: 0,0
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania: okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-06-30
5) Kryteria oceny ofert: Kryterium | Znaczenie |
cena ofertowa | 60,00 |
jakość - termin przybycia na czas budowy | 40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:1. Oferty należy składać do dnia 22 czerwiec 2017 r. do godziny 11:00 w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią przy ul. Ks. P. Skargi 7. 2. Otwarcie ofert nastąpi dnia 22 czerwca 2017 r. o godzinie 11:15 w siedzibie urzędu, pok. nr 21, II piętro.
Część nr:
| 2 | Nazwa:
| „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej Nr 2 w Nakle nad Notecią budynek sali gimnastycznej i zaplecza wraz z biblioteką” |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zadanie jest realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2014-2020, Oś priorytetowa 3. Efektywność energetyczna i Gospodarka niskoemisyjna w regionie, Działanie 3.5 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w ramach ZIT, Poddziałanie 3.5.1 Efektywność energetyczna w sektorze publicznym i mieszkaniowym w ramach ZIT, Schemat: Termomodernizacja w obiektach należących do jednostek samorządu terytorialnego w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT). Przedmiotem zamówienia jest pełnienie przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, zwanego dalej Wykonawcą kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru Inwestorskiego nad realizacja zadania pn. „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej Nr 2 w Nakle nad Notecią” obejmująca część 2. „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej Nr 2 w Nakle nad Notecią budynek sali gimnastycznej i zaplecza wraz z biblioteką” Wartość kosztorysowa nadzorowanego zadania: Termomodernizacja obiektów: „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej nr 2 w Nakle nad Notecią” wynosi ogółem 1.820.818,27 zł brutto w części 2 „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej Nr 2 w Nakle nad Notecią budynek sali gimnastycznej i zaplecza wraz z biblioteką” wynosi 578 871,84 zł. Wykonawca zapewni po swojej stronie odpowiedni zespół, który posiada niezbędną zdolność techniczną i zawodową w postaci Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w specjalnościach: a) konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeń, b) instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych, bez ograniczeń, c) instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, bez ograniczeń. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie, pod warunkiem, iż osoba ta spełnia łącznie wymagania dla każdej z łączonej funkcji. W związku z ustanowieniem Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, Zamawiający wymaga wyznaczenia Inspektora Nadzoru Inwestorskiego specjalności konstrukcyjno-budowlanej, jako koordynatora ich czynności na budowie. Dokumentacja projektowa oraz STWiOR dotycząca inwestycji objętej usługą nadzoru inwestorskiego dostępna jest na stronie Zamawiającego w Biuletynie Informacji Publicznej: www.naklo.bip.pl w zakładce zamówienia publiczne - tytuł postępowania: Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru Inwestorskiego nad realizacja zadania pn. „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej Nr 2 w Nakle nad Notecią” obejmująca dwie części: 1. „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej Nr 2 w Nakle nad Notecią - budynek szkoły 2. „Termomodernizacja obiektu Szkoły Podstawowej Nr 2 w Nakle nad Notecią budynek sali gimnastycznej i zaplecza wraz z biblioteką” Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy zapoznali się z dokumentacją projektową oraz STWiOR na obiekt. Ponadto wskazane jest dokonanie wizji lokalnej obiektu. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany będzie realizować usługę nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi normami i wiedzą techniczną, określonymi m.in. ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.) przy zachowaniu należytej staranności, właściwej organizacji pracy oraz zasad BHP. I. Obowiązki ogólne 1. Nadzór Inwestorski sprawowany będzie w następujący sposób: termin rozpoczęcia - od daty podpisania umowy poprzez spisanie protokołu końcowego na wykonane roboty budowlane bez uwag, do złożenia wniosku o płatność końcową tj. do 30.06.2018 r. Termin realizacji zadania przez Wykonawcę robót budowlanych – do 31.03.2018 r. Ponadto Wykonawca pełniący funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego zobowiązany będzie pełnić tę funkcję przez cały czas trwania gwarancji określonej w umowie z Wykonawcą robót budowlanych. 2. Czas pracy inspektorów nadzoru inwestorskiego powinien być dostosowany do czasu pracy Wykonawcy robót budowanych w godzinach od 7:00 do 15:00 niezależnie od czasu trwania tego pobytu. 3. Wymagana jest obecność na placu budowy /miejscu prowadzenia robót w odstępach czasu zabezpieczających skuteczny i prawidłowy nadzór, w tym: - obligatoryjna minimalna ilość pobytów kontrolnych na budowie/miejscu prowadzenia robót nadzorowanego zadania, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w ciągu każdego tygodnia, w okresie realizacji zamówienia (tj. od dnia przekazania wykonawcy robót budowlanych placu budowy/miejsca realizacji robót, do dnia zgłoszenia przez wykonawcę robót nadzorowanego zadania do odbioru końcowego) - 2 pobyty/tydzień. - obligatoryjna minimalna ilość pobytów kontrolnych na budowie/miejscu prowadzenia robót nadzorowanego zadania, w specjalności w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych, w ciągu każdego tygodnia, w okresie realizacji zamówienia (tj. od dnia rozpoczęcia robót branży sanitarnej do ich zakończenia) - 2 pobyty/tydzień, - obligatoryjna minimalna ilość pobytów kontrolnych na budowie/miejscu prowadzenia robót nadzorowanego zadania, w specjalności w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, w ciągu każdego tygodnia, w okresie realizacji zamówienia (tj. od dnia rozpoczęcia robót branży elektrycznej do ich zakończenia) - 2 pobyty na tydzień, oraz - dodatkowe pobyty na budowie/miejscu prowadzenia robót nadzorowanego zadania, na każde wezwanie Zamawiającego oraz w sytuacjach problematycznych (problemy związane z realizacją robót) i/lub nagłych i/lub awaryjnych oraz w trakcie odbioru końcowego, a także w sytuacjach, gdy wyczerpany został limit tygodniowych obligatoryjnych pobytów kontrolnych, a obecność inspektora (inspektorów) nadzoru inwestorskiego jest niezbędna dla zapewnienia właściwego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi pracami. Obecność Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego konieczna będzie również w niezbędnym zakresie (na każde wezwanie Zamawiającego) celem przedstawienia danych do przygotowania wniosków o płatność w ramach rozliczenia zadania inwestycyjnego z Urzędem Marszałkowskim w Toruniu a także w przypadku konieczności uwzględnienia uwag wniesionych przez Urząd Marszałkowski. W trakcie prowadzenia robót budowlanych każdy z Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego będzie potwierdzał swój pobyt w karcie pobytów – założonej w celu możliwości weryfikacji pobytów Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego na budowie, znajdującej się w Urzędzie Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią. 4.Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z: a) przepisów ustawy - Prawo budowlane oraz właściwych przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie oraz zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, b) dokumentacji projektowej (projekty, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiary robót, audyt energetyczny, kosztorysy ofertowe), c) umowy zawartej z wykonawcą robót budowlanych, d) wymagań Zamawiającego. W ramach sprawowania nadzoru inwestorskiego Wykonawca będzie realizował zamówienie poprzez ustanowionych Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, przy czym zapewni ciągłość świadczonej usługi w przypadku nieobecności któregokolwiek Inspektora Nadzoru Inwestorskiego poprzez ustanowienie nowego inspektora nadzoru o nie mniejszych kwalifikacjach niż pierwotnie ustanowiony - zastępowany inspektor nadzoru inwestorskiego. 5.Wszystkie dokumenty stosowane podczas realizacji przedmiotu zamówienia muszą zawierać minimum: 1) znak Unii Europejskiej, znak Funduszy Europejskich oraz znak Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, 2) w konfiguracji z innymi znakami, znak Funduszy Europejskich wraz z nazwą programu należy umieszczać zawsze z lewej strony, znak Unii Europejskiej wraz ze słownym odniesieniem do Unii Europejskiej oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z prawej strony, natomiast znak Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego powinno znaleźć się w przestrzeni pomiędzy wymienionymi znakami, 3) tekst „Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko -Pomorskiego na lata 2014 – 2020”. II. Etapy współpracy Inspektora Nadzoru Inwestorskiego z Zamawiającym • Etap budowy i rozliczenia, • Etap po zakończeniu robót. Etap budowy i rozliczenia tj. okres od dnia przekazania placu budowy Wykonawcy robót budowlanych do dnia złożenia wniosku o płatność końcową do Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu. 1. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest upoważniony i zobowiązany w szczególności do: 1) wspierania Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego; 2) działania w imieniu Zamawiającego w ścisłej z nim współpracy i na podstawie nadanych upoważnień mając zawsze na względzie pomyślne ukończenie zadania inwestycyjnego w sposób poprawny jakościowo i w przewidzianych terminach; 3) zapoznania się z dokumentacją projektową (projekty budowlane i wykonawcze, przedmiary robót, audyt energetyczny), specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, kosztorysami ofertowymi oraz umową zawartą z Wykonawcą robót nadzorowanego zadania, 4) udostępnienia numeru telefonu komórkowego każdego z Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego umożliwiającego szybki i bezpośredni kontakt, w razie konieczności codzienny telefoniczny kontakt z Zamawiającym w bieżących sprawach inwestycji, 5) reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z realizacją zamówienia a w szczególności w kontaktach z przedstawicielami oświaty oraz właścicielami urządzeń infrastruktury technicznej, itp.; 6) prowadzenia nadzoru inwestorskiego nad wszystkimi robotami budowlanymi objętymi przedmiotem umowy w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów ustawy Prawo budowlane; łącznie z robotami koniecznymi do wykonania, a nie ujętymi w dokumentacji projektowej i niemożliwymi do przewidzenia na etapie podpisywania umowy; 7) swobodnego dostępu do terenu budowy oraz wszelkich miejsc gdzie materiały i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub przygotowywane do wbudowania; 8) przygotowania niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy i przekazanie go Wykonawcy robót budowlanych w obecności przedstawiciela Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią; 9) uzgodnienia z Wykonawcą procedur (wzory druków i obieg dokumentów) jakie będą obowiązywać podczas procesu prowadzenia inwestycji; 10) egzekwowania od Wykonawcy uaktualnionego harmonogramu rzeczowo-finansowego robót w zależności od postępu robót oraz jego akceptacji w ciągu 7 dni; 11) prowadzenia regularnych (potwierdzonych wpisem do dziennika budowy) inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską; kontroli i archiwizacji dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie; 12) w przypadku wykonywania robót przez podwykonawców ciągłe monitorowanie wykonywanych przez nich robót, a w szczególności: a) posiadanie wiedzy na temat wykonywania robót przez podwykonawców i nadzorowanie dokonywania wpisu do dziennika budowy o wykonywaniu robót przez konkretnego podwykonawcę, b) nadzorowanie poprawności wprowadzenia podwykonawców do realizacji robót budowlanych, a zwłaszcza stwierdzania zawarcia umów o podwykonawstwo wg zatwierdzonego projektu umowy; 13) monitorowania postępu robót poprzez sprawdzanie rzeczywistego zaawansowania i zgodności z obowiązującym przy realizacji przedmiotu umowy harmonogramem robót; 14) kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę robót budowlanych zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości zobligowanie Wykonawcy wpisem do dziennika budowy do naprawy sytuacji; 15) udzielania Wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących realizowanego zadania inwestycyjnego; 16) podejmowania decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót w sytuacjach określonych w warunkach umowy na roboty budowlane oraz powiadamianie niezwłoczne o takich zdarzeniach Zamawiającego; 17) wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót budowlanych, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna; 18) organizacji oraz przewodniczenia naradom dotyczącym postępu robót (Rad Budowy), w których udział biorą przedstawiciele zaangażowanych w realizację umowy stron (Kierownik robót, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, Wykonawca robót budowlanych oraz inni przedstawiciele firm biorących udział w realizacji budowy) oraz sporządzania protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie do 5 dni od dnia narady, narady winny odbywać się wg potrzeb, minimum raz na dwa tygodnie; 19) obecność całego Zespołu Inspektora Nadzoru Inwestorskiego według potrzeb na naradach budowy jest obowiązkowa; 20) czuwania nad realizacją elementów robót związanych z ochroną środowiska, współpracy z organizacjami ekologicznymi, zgodnie z obwiązującymi przepisami; 21) wydawania poleceń zmian Wykonawcy robót budowlanych oraz dokonywania ich wyceny po akceptacji przez Zamawiającego; 22) sporządzanie protokołów konieczności na roboty dodatkowe oraz zamienne po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego; sprawdzanie wycen robót dodatkowych, zamiennych i podobnych oraz kontrola rozliczeń wykonanych robót budowlanych, w uzgodnieniu z Zamawiającym negocjowanie z Wykonawcą robót budowlanych wynagrodzenia za roboty nie objęte umową podstawową, weryfikowanie kosztorysów ofertowych Wykonawcy na powyższe zakresy; 23) nadzorowania wykonania robót dodatkowych nie objętych zamówieniem podstawowym – w ramach wynagrodzenia; 24) kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów; 25) nadzorowania badań materiałów i robót wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych; 26) udział w komisyjnym pobieraniu próbek do badań oraz powiadamiania Zamawiającego na 3 dni przed o zamiarze ich pobrania. 27) zlecania Wykonawcy robót budowlanych wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość, co do ich jakości; 28) sprawdzania i formułowania zaleceń dotyczących poprawności i autentyczności wszelkich certyfikatów, polis ubezpieczeniowych, gwarancji wykonania, ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, tytułów własności sprzętu itp.; 29) zatwierdzania rysunków wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych w zakresie spełnienia wymagań Zamawiającego określonych w umowie z Wykonawcą tych robót; 30) zalecenia sporządzania wszelkich koniecznych zmian w dokumentacji projektowej, które mogą okazać się konieczne lub zalecane w trakcie budowy; 31) weryfikowania „rysunków powykonawczych" sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych; 32) odbioru, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy robót zanikających i ulegających zakryciu; 33) sprawdzanie ilości i wartości wykonanych robót, będących podstawą do rozliczeń finansowych zamawiającego z wykonawcą robót, w oparciu o obowiązujący harmonogram rzeczowo-finansowy i dokumenty przedstawione przez Wykonawcę robót; 34) sprawdzenia zgodności faktury Wykonawcy robót budowlanych z dokumentami odbioru i wcześniejszymi dokumentami rozliczeniowymi, zatwierdzenia, opisania i zwrotu faktury w terminie 3 dni od jej otrzymania; 35) doradzania Zamawiającemu na temat możliwych sposobów obniżenia kosztów realizowanego przez Wykonawcę robót budowlanych zamówienia; 36) sprawdzenia wykonanych robót i powiadomienia Wykonawcy robót budowlanych o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych oraz wnioskowanie o potrącenie z wynagrodzenia Wykonawcy robót budowlanych kar umownych w przypadku nie usunięcia tych wad; 37) poświadczenia usunięcia wad przez Wykonawcę robót budowlanych; 38) przygotowania odbioru częściowego i końcowego robót, przygotowania protokołu odbioru, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru (w szczególności sprawdzenia harmonogramu finansowo-rzeczowego) oraz uczestnictwa w odbiorze robót podstawowych, i robót dodatkowych; 39) powiadomienia komisji odbioru o terminie i miejscu odbioru, 40) poświadczenia terminu zakończenia robót; 41) identyfikowania wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, ryzyk powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy robót budowlanych i stron trzecich oraz informowania o tym Zamawiającego wraz z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom; 42) dostarczenia Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych po zakończeniu robót; 43) zapobiegania roszczeniom Wykonawcy robót budowlanych ; 44) powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót budowlanych oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy i podania Zamawiającemu sposobu ich rozwiązania; 45) rozpatrywania roszczeń Wykonawcy robót budowlanych i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich; 46) w przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych dotyczący realizacji zadania inwestycyjnego, reprezentowanie Zamawiającego w zakresie technicznym, poprzez przedstawianie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska Inspektora Nadzoru Inwestycyjnego, co do przedmiotu sporu; 47) wystawiania wszelkich niezbędnych dokumentów związanych z realizacją zadania inwestycyjnego wymaganych przez Zamawiającego jak i dla potrzeb rozliczeniowo – kontrolnych dla jednostek zewnętrznych; 48) prowadzenia bieżącej kontroli realizowanego zadania inwestycyjnego; 49) odpowiednio wyprzedzającego informowania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach, problemach jakie napotkał w trakcie realizacji robót; 50) sprawdzenia ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy robót budowlanych; 51) rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia; 52) wydania polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót; 53) przegląd kompletnej dokumentacji powykonawczej, a następnie dostarczenie jej do Zamawiającego oraz dokumentacji związanej z nadzorowana budową w formie i terminie ustalonym wspólnie z Zamawiającym; 54) przygotowywania niezbędnych dokumentów do uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie, o ile jest wymagane; 55) dokonywania inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia wad; 56) odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad; 57) wspierania Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów; 58) dokonania odbioru końcowego i przekazanie obiektu do eksploatacji po uzgodnieniu z Kierownikiem Robót , 59) przygotowania końcowego rozliczenia zadania inwestycyjnego i sporządzenia sprawozdania końcowego z jego realizacji. 2. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w porozumieniu z Projektantem będzie decydować o: 1) dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót; 2) zatwierdzeniu receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót; 3) wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy zawartej z Wykonawcą robót; 4) wprowadzeniu zmian w dokumentacji projektowej, O powyższych decyzjach Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie niezwłocznie informować Zamawiającego. 3. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie wnioskować do Zamawiającego o: 1) zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku, gdy Wykonawca robót budowlanych nie usunie ich w wyznaczonym terminie; 2) zmianę terminu wykonania robót w umowie o roboty budowlane, kiedy zmiana taka nie wynika z winy czy zaniedbań Wykonawcy robót budowlanych; 3) udzielenie robót dodatkowych niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego, zgodnie z ustawą pzp. Etap po zakończeniu robót Po zakończeniu robót budowlanych Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego, potwierdzi gotowość obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru końcowego. Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego wyegzekwuje od Wykonawcy robót przygotowanie Operatu Kolaudacyjnego (Odbiorowego) wraz z jego sprawdzeniem i zadba o dostarczenie przez Wykonawcę robót wszelkich niezbędnych dokumentów, a także sprawdzi i potwierdzi gotowość obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru końcowego. W okresie rękojmi, Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego jest zobowiązany i upoważniony do: 1) reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z przeglądami wykonanych robót oraz usuwaniem wad, które ujawnią się w okresie rękojmi; 2) prowadzenia regularnych przeglądów wykonanych robót (co najmniej 2 razy w roku) z udziałem Kierownika Robót i przedstawicieli Wykonawcy robót budowlanych i sporządzania protokołów z przeglądów oraz przekazywania protokołów wykonawcy robót i zamawiającemu w ciągu 5 dni od daty dokonania przeglądu. 3) wystawiania Wykonawcy robót budowlanych polecenia usunięcia wad, które zostaną ujawnione w trakcie przeglądów i wyznaczania terminów ich usunięcia; 4) nadzoru nad robotami niezbędnymi do usunięcia wad; 5) odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad; 6) wnioskowania do Zamawiającego o zlecenie zastępczego usunięcia wad w przypadku, gdy nie zostaną usunięte przez Wykonawcę robót budowlanych w wyznaczonym terminie; 7) sprawdzenie i potwierdzenie gotowości obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru pogwarancyjnego (ostatecznego) wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów; 8) sporządzenia protokołu odbioru ostatecznego po okresie rękojmi i potwierdzenia usunięcia wszystkich wad ujawnionych w okresie rękojmi; 9) wspierania Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów. III. Współpraca z Zamawiającym. Na każdym etapie realizacji zadania inwestycyjnego Inspektor Nadzoru Inwestorskiego zapewni Zamawiającemu wszelką niezbędną pomoc. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, nie może zwolnić którejkolwiek ze stron z jakichkolwiek obowiązków, zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy o roboty budowlane. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego niniejszego zamówienia zorganizuje pracę swojego Zespołu w taki sposób, aby zadanie inwestycyjne było realizowane zgodnie ze szczegółowym harmonogramem czasowym, rzeczowym i finansowym. IV. Wymagania od Inspektora Nadzoru Inwestorskiego 1. Personel Nadzór nad realizacją zadania inwestycyjnego, powierzony będzie osobom wskazanym w ofercie Wykonawcy niniejszego zamówienia. Osoby - Zespół Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, musi spełniając określone w SIWZ wymagania. Wszyscy uczestnicy Zespołu Inspektora Nadzoru Inwestorskiego odgrywają zasadniczą rolę w realizacji nadzoru nad realizowanymi robotami budowlanymi. Należą do nich: • Inspektor nadzoru robót budowlanych- Inspektor Koordynator • Inspektor nadzoru robót sanitarnych • Inspektor nadzoru robót elektrycznych Osobą odpowiedzialną za kierowanie zespołem inspektorów będzie Inspektor Koordynator, który może przekazać którykolwiek ze swoich obowiązków i uprawnień zastępcy, po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego i po powiadomieniu Wykonawcy robót. Personel Wykonawcy niniejszego zamówienia będzie wykonywał swoje obowiązki z należytą starannością, a w szczególności będzie: a) dokumentował decyzje i rozstrzygnięcia mające wpływ na potwierdzone kwoty; b) przestrzegał prawidłowości rozliczeń rachunkowych; c) dbał o kompletność korespondencji i prawidłowość przedstawianej dokumentacji; d) potwierdzał wyłącznie kwoty, które bezspornie są należne Wykonawcy robót budowlanych, a wszelkich kalkulacji dokonywał w oparciu o warunki umowy i zasady oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi; e) nie dopuszczał do sytuacji, w których jego działania lub zaniechania będą stanowiły podstawę roszczeń Wykonawcy robót budowlanych; Inspektor Nadzoru Inwestorskiego może przewidzieć zatrudnienie dodatkowych osób, których wynagrodzenie należy uwzględnić w wynagrodzeniu personelu podstawowego. Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oświadczenia wszystkich inspektorów o przyjęciu obowiązku pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, a także kopię uprawnień budowlanych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wraz z zaświadczeniem o przynależności do Izby. 2. Raporty Wykonawca niniejszego zamówienia sporządza raporty w czasie trwania Umowy na realizację niniejszego zadania inwestycyjnego w zakresie i terminach określonych poniżej. 1) Raporty miesięczne Inspektor Nadzoru Inwestorskiego do 10-tego każdego miesiąca przedłoży „Raport miesięczny" informujący o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, sprawach finansowych oraz występujących problemach w realizacji umowy na roboty budowlane. Raport będzie zawierał: a) opis postępu robót i powstałych problemów, propozycje rozwiązania tych problemów, b) zaangażowanie sił i środków Wykonawcy robót, c) postęp robót w podziale na kategorie robót w powiązaniu z harmonogramem rzeczowo-finansowym, d) fotografie (z widocznymi datami) dokumentujące postęp robót, e) wykaz roszczeń i etap ich rozpatrzenia. f) aktualne szacunki kosztu końcowego na różnych etapach realizacji zadania inwestycyjnego oraz wartość robót dodatkowych, 2) Raport techniczny Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przygotuje (wtedy, kiedy to konieczne) raport informujący o problemach technicznych, jakie wystąpiły w trakcie realizacji robót. Taki raport będzie wymagany, kiedy wystąpią poważne zmiany w dokumentacji projektowej. 3) Raport dotyczący sporu Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przedłoży Zamawiającemu „Raport dotyczący sporu" w każdym wypadku, gdy w trakcie realizacji usługi zostanie wszczęty spór między Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych dotyczący realizacji zadania inwestycyjnego. Każdy „Raport dotyczący sporu" zawierał będzie szczegółowy opis zdarzeń i korespondencji dotyczącej sporu (wraz z kalendarium). Do „Raportu" powinny być załączone wszelkie istotne dokumenty, które pozwolą na przeanalizowanie przebiegu sporu i stanowisk stron, jeśli nie będzie wynikało to z korespondencji. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie zobowiązany do zawarcia w „Raporcie" swego wyraźnego i jednoznacznego stanowiska, co do przedmiotu sporu oraz uzasadnienia dla podejmowanych w związku ze sporem rozstrzygnięć 4) Raport końcowy Po zakończeniu robót, przed odbiorem końcowym, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przedłoży Zamawiającemu „Raport końcowy" zawierający: 1. Wstęp 1.1. Krótki opis projektu 2. Dokumentację Projektową 2.1. Założenia Projektowe 2.2. Zmiany projektowe w trakcie realizacji 3. Wykonawstwo 3.1. Postęp robót 3.2. Uwagi do wykonania poszczególnych głównych elementów robót 3.3. Osiągnięta jakość robót w zgodności ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych 3.4 Przyczyny wystąpienia wad 4. Sprawy umowy o roboty budowlane i zmiany 4.1. Czas trwania umowy o roboty budowlane 4.2. Roszczenia 5. Sprawy finansowe 5.1. Przyczyny zmiany ceny umownej wykonawcy 5.2. Końcowe rozliczenie ilościowe wykonanych robót 6. Uwagi i wnioski z przebiegu realizacji zadania inwestycyjnego dotyczące: 6.1. Dokumentacji projektowej 6.2. Warunków realizacji zadania inwestycyjnego 6.3. Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych 6.4. Czasu trwania umowy o roboty budowlane 6.5. Technologii robót 6.6. Rekomendacji na przyszłe, podobne projekty. W okresie rękojmi, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu raportów z przeprowadzonych przeglądów robót zrealizowanych w ramach zawartej umowy oraz usunięcia przez Wykonawcę robót budowlanych wad ujawnionych w okresie rękojmi.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 71520000-9, 71540000-5, 71247000-1
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):Wartość bez VAT: 0,0
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania: okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-06-30
5) Kryteria oceny ofert: Kryterium | Znaczenie |
cena ofertowa | 60,00 |
jakość - termin przybycia na czas budowy | 40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:1. Oferty należy składać do dnia 22 czerwiec 2017 r. do godziny 11:00 w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią przy ul. Ks. P. Skargi 7. 2. Otwarcie ofert nastąpi dnia 22 czerwca 2017 r. o godzinie 11:15 w siedzibie urzędu, pok. nr 21, II piętro.