Ogłoszenie nr 603731-N-2017 z dnia 2017-10-18 r.

Gmina Fredropol: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Fredropol w 2018 - 2019 roku.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:
Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu


O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:


Informacje dodatkowe:


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Fredropol, krajowy numer identyfikacyjny 53882800000, ul. Fredropol  15 , 37734   Fredropol, woj. podkarpackie, państwo Polska, tel. 166 719 818, e-mail gminafredropol@home.pl, faks 166 719 818.
Adres strony internetowej (URL): www.fredropol.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:


Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.bip.fredropol.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.fredropol.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:


Elektronicznie
Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:

Nie
Inny sposób:


Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:

Nie
Inny sposób:

Adres:


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Fredropol w 2018 - 2019 roku.

Numer referencyjny:
KI.271.5.2017

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi

II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych

Zamówienie podzielone jest na części:
Tak

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

wszystkich części

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:



Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:

dwie części



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Część I zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie ( odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Fredropol, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 2. Dostarczenie do nieruchomości zamieszkałych worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 3. Na terenie Gminy Fredropol obowiązywał będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych. Charakterystyka przedmiotu zamówienia: 1. Teren Gminy Fredropol wynoszący 16 000 ha obejmuje 24 miejscowości: Aksmanice, Darowice, Gruszowa, Huwniki, Kalwaria Pacławska, Pacław, Kłokowice, Koniuszki, Koniusza, Kopysno, Kormanice, Fredropol, Kupiatycze, Leszczyny, Makowa, Młodowice, Młodowice Osiedle, Kniażyce, Nowe Sady, Nowosiółki Dydyńskie, Posada Rybotycka, Rybotycze, Sierakośce, Sólca. Liczba aktualnie zamieszkałych mieszkańców Gminy (zgodnie ze złożonymi deklaracjami) wynosi 4172 osoby, z czego w zabudowie jednorodzinnej 3793 osób, w zabudowie wielorodzinnej 379 osób. Wielkości te mogą ulec zmianie o około 2 % w skali roku. Łączna liczba gospodarstw domowych (zgodnie ze złożonymi deklaracjami) wynosi 1337, z czego ; - selektywne gromadzenie odpadów - 776 gospodarstwa, - odpady niesegregowane - 561 gospodarstw, Zabudowa wielorodzinna: lp. miejscowość ilość budynków ilość lokali mieszkalnych ilość osób 1 Leszczyny 2 6 12 2 Huwniki 6 21 60 3 Młodowice Osiedle 6 51 125 4 Rybotycze 5 29 70 5 Sierakośce 6 25 61 6 Fredropol 1 8 14 7 Kupiatycze 1 3 5 8 Posada Rybotycka 1 10 32 Razem: 28 153 379 Zabudowa jednorodzinna: Lp. Miejscowość Ilość budynków Ilość osób zamieszkałych 1 Aksmanice 70 230 2 Darowice 53 205 3 Gruszowa 20 59 4 Huwniki 129 395 5 Kalwaria Pacławska 27 72 6 Pacław 15 48 7 Kłokowice 46 137 8 Koniuszki 16 63 9 Koniusza 3 11 10 Kopysno 1 1 11 Kormanice 117 410 12 Fredropol 37 120 13 Kupiatycze 73 244 14 Leszczyny 6 17 15 Makowa 64 218 16 Młodowice 93 264 17 Młodowice Osiedle 1 2 18 Kniażyce 102 345 19 Nowe Sady 69 212 20 Nowosiółki Dydyńskie 41 133 21 Posada Rybotycka 5 12 22 Rybotycze 77 191 23 Sierakośce 106 352 24 Sólca 13 52 Razem: 1184 3793 2. Odległość poszczególnych miejscowości gminy od miasta Przemyśla wynoszą: 1 Aksmanice 14 km 2 Darowice 11,5 km 3 Gruszowa 22 km 4 Huwniki 21 km 5 Kalwaria Pacławska 24 km 6 Pacław 25 km 7 Kłokowice 14 km 8 Koniuszki 11,5 km 9 Koniusza 18 km 10 Kopysno 30 km 11 Kormanice 11,7 km 12 Fredropol 11,7 km 13 Kupiatycze 10,5 km 14 Leszczyny 26 km 15 Makowa 23 km 16 Młodowice 13 km 17 Młodowice Osiedle 11 km 18 Kniażyce 10 km 19 Nowe Sady 20 km 20 Nowosiółki Dydyńskie 21,2 km 21 Posada Rybotycka 28 km 22 Rybotycze 25 km 23 Sierakośce 17,5 km 24 Sólca 17 km 4. Szacowana masa odpadów, które mogą zostać odebrane i zagospodarowane w czasie trwania zamówienia to 700,00 MG odpadów komunalnych i odnosi się do odpadów zmieszanych o kodzie 20 03 01, i łącznie 119 Mg odpadów segregowanych w każdym roku. Do określenia szacunkowej masy przyjęto średnią ilość odebranych odpadów w gminie Fredropol w ciągu roku 2017. Podana ilość odbioru odpadów stanowi wielkość orientacyjną i Zamawiający zastrzega sobie prawo przekazania mniejszej lub większej ilości odpadów. Ilości te zostały podane w celu sporządzenia oferty. Faktycznie ilości odpadów mogą nie pokrywać się z podanymi przez Zamawiającego. 5. Odpady komunalne segregowane i nie segregowane powinny być zbierane w systemie indywidualnym "u źródła" w pojemnikach lub workach plastikowych do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport. 6. Odpady segregowane powinny być odbierane w sposób wyodrębniony od odpadów zmieszanych, innym środkiem transportu w celu niedopuszczenia do zmieszania poszczególnych rodzajów odpadów. 7. Na terenie Gminy Fredropol obowiązywał będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych. 8. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie odpadów z budynków nieruchomości zamieszkałych: 1) Zmieszanych nie segregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 gromadzonych w pojemnikach lub workach odbieranych z częstotliwością co najmniej raz na dwa tygodnie, w łącznej ilości rocznej minimum 26 razy. 2) Segregowanych odpadów komunalnych gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach lub pojemnikach i wystawionych na trasie odbioru podanych niżej rodzajów odpadów i z częstotliwość odbioru odpadów - co najmniej raz na dwa tygodnie, w łącznej ilości rocznej minimum 26 razy. a) papier i tektura b) szkło kolorowe i bezbarwne c) tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe d) odpady ulegające biodegradacji, w tym bioodpady i odpady zielone Dodatkowo w części I zamówienia Wykonawca może uzyskać 40 pkt. jeżeli zapewni wywóz odpadów komunalnych samochodami spełniającymi normy emisji spalin co najmniej euro 5. Szczegółowy opis przyznawania punktów w tym kryterium reguluje punkt XIV SIWZ. 3) Pozostałych odpadów zebranych dwa razy w roku ( okres wiosenny i jesienny): a) odpady wielkogabarytowe, b) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, c) zużyte opony (tj. samochodowe oraz z maszyn rolniczych wykorzystywanych w gospodarstwach domowych) 4) Pozostałych odpadów zebranych raz w roku ( okres wiosenny przy odbiorze elektro śmieci): a) odpady powstałe w gospodarstwach domowych (przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie, akumulatory itp.), 5) Odpadów budowlanych i rozbiórkowych powstających w gospodarstwach domowych odbieranych na indywidualne zgłoszenie, za pośrednictwem Zamawiającego, wraz z podstawieniem kontenera na przedmiotowe odpad. Ilość odpadów nie przekroczy 10 ton w skali roku. 9. Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w następujących pojemnikach: 1) W zabudowie jednorodzinnej o minimalnej pojemności 110 l - 120 l lub worki w kolorze czarnym o podwyższonej wytrzymałości i pojemności 110 l - 120 l, 2) W zabudowie wielorodzinnej pojemnik o minimalnej pojemności 1100 l lub ich wielokrotność, jak również dopuszcza się możliwość gromadzenia odpadów w workach lub pojemnikach o pojemności 110 - 120 l, 3) W przypadku odbioru odpadów komunalnych z zabudowy wielorodzinnej pojemniki 1100 l dostarczy Wykonawca w formie użyczenia. Maksymalnie 35 pojemników. 10. Odpady zbierane w sposób selektywny, takie jak papier i tektura, szkło, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, gromadzone będą w następujących pojemnikach: 1) W zabudowie jednorodzinnej o minimalnej pojemności 110 l - 120 l, lub worki o pojemności 110 l - 120l; 2) W zabudowie wielorodzinnej o minimalnej pojemności 1100 l lub ich wielokrotność jak również dopuszcza się możliwość gromadzenia odpadów w workach lub pojemnikach o pojemności 110 - 120 l, oraz pojemnikach typu "Igloo" o pojemności 2,5 m3 3) Do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji, w tym bioodpadów i odpadów zielonych worki o podwyższonej wytrzymałości i minimalnej pojemności 110 l; 4) Do gromadzenia odpadów budowlanych i rozbiórkowych pochodzących ze strumienia odpadów komunalnych pojemnik o minimalnej pojemności 120 l lub worki o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów; 5) Worki do gromadzenia odpadów komunalnych winny posiadać następujące kolory i naniesioną informację o rodzajach odpadów, które można w nich umieścić.: a) kolor niebieski z napisem „Papier” - papier i tektura, b) kolor żółty z napisem „Metale i tworzywa sztuczne” – metal, tworzywa sztuczne i opakowaniowe wielomateriałowe, c) kolor zielony z napisem „ Szkło” - szkło bezbarwne i kolorowe, d) kolor brązowy z napisem „Bio” - odpady ulegające biodegradacji, w tym bioodpady i odpady zielone, 6) Przed rozpoczęciem realizacji zadania wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości w worki na odpady segregowane ( na papier i tekturę, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, szkło oraz bioodpady i odpady zielone) - w komplecie 4 worków na rodzaj wymieniony w pkt 5) a,b,c,d. Po każdorazowym odbiorze odpadów selektywnie zebranych, Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości, od których odebrano ww. odpady w worki w takiej samej ilości i rodzaju jakie zostały odebrane. 11. Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zabrać odpady zgromadzone w pojemnikach lub workach z terenu nieruchomości zamieszkałych. 12. Odbiór odpadów z nieruchomości zamieszkałych następować będzie według harmonogramu sporządzonego przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego zostanie doręczony w formie ulotki właścicielom nieruchomości. 13. Przy odbiorze odpadów segregowanych Wykonawca każdorazowo sprawdza: 1) Prawidłowość oznaczenia worków z odpadami segregowanymi. 2) Rzetelność segregacji odpadów. 3) W przypadkach, gdy właściciele nieruchomości, którzy zadeklarowali, że odpady będą gromadzone w sposób selektywny, a wystawiają je w sposób zmieszany, wykonawca niezwłocznie zgłosi ten fakt do Urzędu Gminy, a odpady te odbiera jako mieszane. Na tę okoliczność Wykonawca sporządzi np.: dokumentacje fotograficzną, notatkę itp. umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej ustalającej wyższą opłatę. 4) Uchylanie się od obowiązku zgłoszenia Urzędowi Gminy Fredropol informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów, będzie stanowić naruszenie umowy. 5) Wykaz nieruchomości, których właściciele zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów Zamawiający przekaże wykonawcy po zebraniu deklaracji. 14. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania miejsc po odbiorze odpadów komunalnych w należytej czystości (sprzątanie miejsc po zabraniu worków z odpadami oraz pojemników i kontenerów, w przypadku rozsypania śmieci wynikłego z winny Wykonawcy). 1) Wykonawca w przypadku nieodebrania z nieruchomości odpadów w wyniku awarii samochodu, przeoczenia lub z innej przyczyny niemożliwej do przewidzenia na etapie ogłoszenia o zamówieniu, zobowiązany jest do odebrania odpadów w możliwym najkrótszym terminie. 15. Zgodnie z art. 9e ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017r. poz. 1289) podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest zobowiązany do: 1) Przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art.17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2013 r. poz. 21). 2) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska dnia 14 grudnia 2016 r, w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. 2016 r. poz. 2167) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier i tektura, tworzywa sztuczne, szkło, metal tj.: co najmniej 30 %. 3) Osiągnięte przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska dnia 14 grudnia 2016r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167). 4) W celu osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów, Wykonawca obowiązany jest do maksymalnego ułatwienia mieszkańcom nieruchomości pozbywania się odpadów papieru i tektury, tworzyw sztucznych, szkła, powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych min. poprzez odbieranie ww. odpadów zebranych w sposób selektywny " u źródła". 5) Przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania bezpośrednio do regionalnej lub zastępczej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, ze szczególnym uwzględnieniem instalacji właściwej dla regionu wschodniego, wynikających z Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 6) Odbiór odpadów komunalnych przez regionalną lub zastępczą instalację do zagospodarowania odpadów uwzględnioną w WPGO zapewnia sobie Wykonawca. 16. Wykonawca jest zobowiązany do ; - sporządzania półrocznych sprawozdań i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017r. poz. 1289), - wykonywania obowiązków wynikających z aktualnie obowiązujących ustaw i rozporządzeń w zakresie gospodarowania odpadami, - ponadto Wykonawca będzie prowadził i przedkładał zamawiającemu karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami. 17. Rozliczanie świadczonych usług wywozu odpadów komunalnych następować będzie pomiędzy Gminą Fredropol a Wykonawcą raz w miesiącu, po zakończeniu miesiąca, za który wystawiona jest faktura, z terminem płatności do 30 dni od przedłożenia faktury wraz z raportem o ilości wywiezionych odpadów z podziałem na zmieszane i selektywne oraz kartami przekazania odpadów. 18. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odrębnymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to ewentualnego przeładunku odpadów, ich transportu, spraw formalno-prawnych, związanych z odbieraniem i dostarczeniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 19. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 20. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 21. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne może zapoznać się z terenem, na którym działalność będzie prowadzona. 22. Zamawiający nie dopuszcza odbierania odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego wspólnie z jakimikolwiek innymi odpadami tj.: z odpadami z nieruchomości niezamieszkałych oraz z odpadami odbieranymi od podmiotów prowadzących działalność gospodarczą. 23. Wymagania dotyczące sprzętu technicznego i bazy magazynowo-transportowej: 1) W celu realizacji przedmiotu umowy wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiający odbiór odpadów: a) co najmniej dwoma samochodami specjalistycznymi bezpylnymi o minimalnej kubaturze 3 m3 przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych; b) co najmniej dwoma samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych; c) co najmniej jednym pojazdem o ładowności minimalnej 3,5 Mg do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej; d) co najmniej jednym pojazdem małogabarytowym przystosowanym do odbierania odpadów komunalnych z posesji o utrudnionym dojeździe, Pojazdy te powinny być: - trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi podmiotu odbierającego odpady komunalne, - być zabezpieczone przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów, - ich konstrukcja winna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, - być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników - w pełni sprawne, posiadające aktualne badania techniczne e) odbioru odpadów segregowanych nie wolno realizować pojazdem dokonując mieszania poszczególnych frakcji odpadów selektywnie zebranych. f) W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach 2) W celu realizacji przedmiotu umowy wykonawca musi dysponować odpowiednio usytuowaną i wyposażoną bazą magazynowo-transportową zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz. U. 2013 poz 122). 24. Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w ofercie nazwy instalacji, do których zamierza przekazywać odebrane odpady komunalne, na podstawie art. 6d ust 4 pkt. 5 ustawy z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017r. poz. 1289) Część II zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie ( odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, administrowanych przez Urząd Gminy Fredropol i położonych na terenie gminy, na warunkach określonych w niniejszej specyfikacji. Są to nieruchomości: budynki administracyjne urzędu, świetlice wiejskie, cmentarze, boiska sportowe. 2. Wykonawca będzie opróżniał pojemniki KP- 7 oraz pojemniki 1100 l umieszczone na cmentarzach w terminie do 3 dni od daty otrzymania zgłoszenia telefonicznego. Odbiór odpadów z pojemników umieszczonych w świetlicach, oraz na przystankach odbywał będzie się według ustalonego harmonogramu. 3. Wykonawca zobowiązany jest do utylizacji odpadów i odpowiedniego ich zagospodarowania. 4. Wykonawca zobowiązany jest do odebrania dodatkowych odpadów komunalnych, zgromadzonych podczas łącznie czterech imprez gminnych w roku 2018 i 2019 w miesiącu lipcu i sierpniu, w workach 120 l (max 60 worków) od Zamawiającego , o czym Zamawiający poinformuje Wykonawcę z tygodniowym wyprzedzeniem. Ponadto wykonawca zobowiązany będzie do odbioru odpadów komunalnych z pojemników IGLOO o pojemności 2,5 m3 , przeznaczonych na odpady typu: szkło, plastik, papier w ilości 21 sztuk (7 dla każdego rodzaju odpadów). Ilość odbiorów: Szkło, Plastik – max 4 razy w roku Papier – max 2 razy w roku Pojemniki znajdują się w następujących miejscowościach: Rybotycze, Huwniki, Kalwaria Pacławska, Sierakośce, Fredropol, Osiedle Młodowice, Kniażyce. 5. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenie do miejscowości Kalwaria Pacławska na czas trwania Wielkiego Odpustu 20 pojemników o pojemności 1100 litrów wraz z późniejszym odbiorem odpadów komunalnych w nich zebranych zgodnie z harmonogramem przedstawionym poniżej: 11.08.2018r. – dostawa i rozstawienie pojemników w dowolnych godzinach w ciągu dnia 12.08.2018r. – odbiór odpadów komunalnych – w godzinach wieczornych od godz.22.00 13.08.2018r. – odbiór odpadów komunalnych - w godzinach wieczornych od godz.22.00 14.08.2018r. – odbiór odpadów komunalnych - w godzinach wieczornych od godz.22.00 16.08.2018r. – odbiór odpadów komunalnych – w dowolnych godzinach w ciągu dnia. 11.08.2019r. – dostawa i rozstawienie pojemników w dowolnych godzinach w ciągu dnia 12.08.2019r. – odbiór odpadów komunalnych – w godzinach wieczornych od godz.22.00 13.08.2019r. – odbiór odpadów komunalnych - w godzinach wieczornych od godz.22.00 14.08.2019r. – odbiór odpadów komunalnych - w godzinach wieczornych od godz.22.00 16.08.2019r. – odbiór odpadów komunalnych – w dowolnych godzinach w ciągu dnia. 6. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kwartalną informację w formie papierowej o ilości wywiezionych pojemników i kontenerów, w rozbiciu na cmentarze, świetlice, budynek UG, pojemniki Kalwaria Pacławska itd. 7. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników będących własnością Zamawiającego, koszt naprawy i doprowadzenia ich do stanu poprzedniego pokrywa Wykonawca. 8. Wykonawca jest zobowiązany do: - sporządzania półrocznych sprawozdań i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach(Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 z późn. zm.), - wykonywania obowiązków wynikających z aktualnie obowiązujących ustaw i rozporządzeń w zakresie gospodarowania odpadami, - ponadto Wykonawca będzie prowadził i przedkładał zamawiającemu karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami. 9. Odpady gromadzone są w pojemnikach: - Budynki administracyjne urzędu - 1 poj. 1100 l , - Świetlice wiejskie - 14 poj. 110 - 120 l , 1 poj. 1100 l, - Cmentarze - 10 poj. KP-7, 10 poj. 1100 l - Boisko sportowe w Fredropolu - 1 poj. KP-7 - Kalwaria Pacławska (parking) - 2 poj. 1100 l W każdym roku 2018 i 2019 przewiduje się do wywiezienia z obiektów wskazanych w niniejszym punkcie: - 45 poj. KP-7, (90 w ciągu 2 lat) - 140 poj. 1100 l, (280 w ciągu 2 lat) - 150 poj. 110 - 120 l (300 w ciągu 2 lat) Wykonawca zabezpieczy w formie użyczenia na czas świadczenia usługi 20 pojemników 110-120 l, z przeznaczeniem do umieszczenia w świetlicach wiejskich, oraz 35 pojemników (w zabudowie wielorodzinnej) 1100 litrów i 4 pojemniki KP-7 do wykorzystania według bieżących potrzeb przez Urząd Gminy Fredropol. Wymagania dotyczące sprzętu technicznego oraz bazy magazynowo-transportowej są tożsame z wymaganiami wymienionymi w opisie części pierwszej zamówienia. Dodatkowo w części II zamówienia Wykonawca może uzyskać 40 pkt. jeżeli zapewni pojemniki o pojemności minimum 110 litrów wraz z ich systematycznym opróżnianiem nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie na przystankach gminy Fredropol. Szczegółowy opis przyznawania punktów w tym kryterium reguluje punkt XIV SIWZ.


II.5) Główny kod CPV:
90511000-2

Dodatkowe kody CPV:

Kod CPV
90513100-7
90512000-9
90500000-2
90514000-3



II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:

II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

miesiącach:    lub
dniach:

lub

data rozpoczęcia:
  lub
zakończenia:
2019-12-31


II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU


III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów

Określenie warunków: a) wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska b) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Fredropol.
Informacje dodatkowe

III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna

Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza warunków w tym zakresie
Informacje dodatkowe

III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa

Określenie warunków: wymagane jest spełnienie minimalnych warunków dotyczących potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości -W celu realizacji przedmiotu umowy wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiający odbiór odpadów: a) co najmniej dwoma samochodami specjalistycznymi bezpylnymi o minimalnej kubaturze 3 m3 przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych; b) co najmniej dwoma samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych; c) co najmniej jednym pojazdem o ładowności minimalnej 3,5 Mg do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej; d) co najmniej jednym pojazdem małogabarytowym przystosowanym do odbierania odpadów komunalnych z posesji o utrudnionym dojeździe, Pojazdy te powinny być: - trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi podmiotu odbierającego odpady komunalne, - być zabezpieczone przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów, - ich konstrukcja winna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, - być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników - w pełni sprawne, posiadające aktualne badania techniczne - odbioru odpadów segregowanych nie wolno realizować pojazdem dokonując mieszania poszczególnych frakcji odpadów selektywnie zebranych. w przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach W celu realizacji przedmiotu umowy wykonawca musi dysponować odpowiednio usytuowaną i wyposażoną bazą magazynowo-transportową zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz. U. 2013 poz 122). Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w ofercie nazwy instalacji, do których zamierza przekazywać odebrane odpady komunalne, na podstawie art. 6d ust 4 pkt. 5 ustawy z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017r. poz. 1289 z poźn. zm.)
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA


III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp


III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:








III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI


Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

Tak

Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji

Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy , wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji -dokumenty potwierdzające dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności, 3) oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne, 4) oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP


III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

Wykaz narzędzi, wyposażenia lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – załącznik nr 4 wykaz sprzętu.

III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:


III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

a) wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, b) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Fredropol.

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony

IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
. Ustala się wadium w zakresie poszczególnych części zamówienia od I do II w wysokości: 1. dla części nr I zamówienia w wysokości: 8 000,00 zł, słownie: osiem tysięcy zł. 2. dla części nr II zamówienia w wysokości:2 000,00 zł, słownie: dwa tysiące zł.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu

(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna


Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:


Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:


Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:


IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
Cena60,00
Liczba samochodów wykorzystywanych do realizacji zamówienia spełniająca standardy emisji spalin co n40,00


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp
(przetarg nieograniczony)
Tak

IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne


IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem

Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe



IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego

Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:


IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego

Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:


IV.4) Licytacja elektroniczna

Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY


Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
5. Wykonawca nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia ryczałtowego, określonego w ust. 2 i 3 powołując się na niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania przedmiotu umowy. 6. Zamawiający przewiduje waloryzację wynagrodzenia Wykonawcy zgodnie przepisem art. 142 ust. 5 Prawa zamówień publicznych. 6.1 Warunkiem waloryzacji wynagrodzenia może być fakt: a) zmiany stawki podatku od towarów i usług, b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę. 6.2 W przypadku zmian określonych w pkt. 6.1. pkt. b) i c) Wykonawca może wystąpić do Zamawiającego z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia, przedkładając odpowiednie dokumenty potwierdzające zasadność złożenia takiego wniosku. Wykonawca winien wykazać ponad wszelką wątpliwość, że zaistniała zmiana ma bezpośredni wpływ na koszty wykonania umowy oraz określić stopień, w jakim wpłynie ona na wysokość wynagrodzenia. Wniosek może zostać złożony najwcześniej w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zmiany. 6.3 W przypadku zmiany dotyczącej wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy wynikająca ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia. 6.4 W przypadku zmiany dotyczącej zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących przedmiot umowy na rzecz Zamawiającego. 6.5 W przypadku zwiększenia lub zmniejszenia stawek podatku od towarów i usług VAT na podstawie odrębnych przepisów, Wykonawca będzie rozliczał wykonane prace zgodnie z nową stawką tego podatku, przy zachowaniu niezmienionej ceny netto. 6.6 Waloryzacja ma zastosowanie, jeżeli realizacja umowy przekracza okres 12 miesięcy. . Wszelkie zmiany postanowień niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności dokonanej przez podpisanie aneksu za zgodą obu stron i mogą być dopuszczalne tylko w granicach unormowania art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zmiany harmonogramu wywozu odpadów - dopuszczalna jest wyłącznie z uwagi na: a) niekorzystne warunki atmosferyczne ( opady deszczu, przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof) utrudniające wykonanie usługi, Warunkiem wprowadzenia zmiany harmonogramu jest wystąpienie okoliczności niezależnych od stron umowy, uniemożliwiających wykonanie umowy w terminie pierwotnym. Obowiązek udokumentowania wystąpienia okoliczności uzasadniającej zmianę harmonogramu ciąży na stronie umowy wnioskującej o wprowadzenie zmiany. Za okoliczności uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy w terminie uznaje się w szczególności działanie siły wyższej, opóźnienia nie leżące po stronie Wykonawcy. Zaistnienie siły wyższej powinno być udokumentowane przez Stronę powołującą się na nią, b) wskutek zmiany częstotliwości wywozu odpadów komunalnych, 2.3. zmiany zakresu usług, które Wykonawca powierzył podwykonawcom w złożonej ofercie Wykonawcy, 2.4. w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, 2.5. zmiany częstotliwości wywozu odpadów komunalnych z zachowaniem faktycznych odległości występujących na terenie Gminy Fredropol, które będą pokonywane przez Wykonawcę w celu realizacji zamówienia, 2.6. zmiany danych teleadresowych lub numerów konta Zamawiającego lub Wykonawcy.

IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE



IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):


Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym



IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

Data: 2017-10-26, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>

IV.6.3) Termin związania ofertą:
do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie

IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie

IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr:
1Nazwa:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Fredropol w 2018 - 2019 roku.

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Część I zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie ( odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Fredropol, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 2. Dostarczenie do nieruchomości zamieszkałych worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 3. Na terenie Gminy Fredropol obowiązywał będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych.

2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV):
90511000-2, 90512000-9, 90513100-7, 90514000-3, 90500000-2


3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):

Wartość bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania:

okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-12-31

5) Kryteria oceny ofert:

KryteriumZnaczenie
Cena60,00
2. Liczba samochodów wykorzystywanych do realizacji zamówienia spełniająca standardy emisji spalin c40,00


6) INFORMACJE DODATKOWE:



Część nr:
2Nazwa:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Fredropol w 2018 - 2019 roku.

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie ( odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, administrowanych przez Urząd Gminy Fredropol i położonych na terenie gminy, na warunkach określonych w niniejszej specyfikacji. Są to nieruchomości: budynki administracyjne urzędu, świetlice wiejskie, cmentarze, boiska sportowe. 2. Wykonawca będzie opróżniał pojemniki KP- 7 oraz pojemniki 1100 l umieszczone na cmentarzach w terminie do 3 dni od daty otrzymania zgłoszenia telefonicznego. Odbiór odpadów z pojemników umieszczonych w świetlicach, oraz na przystankach odbywał będzie się według ustalonego harmonogramu. 3. Wykonawca zobowiązany jest do utylizacji odpadów i odpowiedniego ich zagospodarowania. 4. Wykonawca zobowiązany jest do odebrania dodatkowych odpadów komunalnych, zgromadzonych podczas łącznie czterech imprez gminnych w roku 2018 i 2019 w miesiącu lipcu i sierpniu, w workach 120 l (max 60 worków) od Zamawiającego , o czym Zamawiający poinformuje Wykonawcę z tygodniowym wyprzedzeniem. Ponadto wykonawca zobowiązany będzie do odbioru odpadów komunalnych z pojemników IGLOO o pojemności 2,5 m3 , przeznaczonych na odpady typu: szkło, plastik, papier w ilości 21 sztuk (7 dla każdego rodzaju odpadów). Ilość odbiorów: Szkło, Plastik – max 4 razy w roku Papier – max 2 razy w roku Pojemniki znajdują się w następujących miejscowościach: Rybotycze, Huwniki, Kalwaria Pacławska, Sierakośce, Fredropol, Osiedle Młodowice, Kniażyce. 5. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenie do miejscowości Kalwaria Pacławska na czas trwania Wielkiego Odpustu 20 pojemników o pojemności 1100 litrów wraz z późniejszym odbiorem odpadów komunalnych w nich zebranych zgodnie z harmonogramem przedstawionym poniżej: 11.08.2018r. – dostawa i rozstawienie pojemników w dowolnych godzinach w ciągu dnia 12.08.2018r. – odbiór odpadów komunalnych – w godzinach wieczornych od godz.22.00 13.08.2018r. – odbiór odpadów komunalnych - w godzinach wieczornych od godz.22.00 14.08.2018r. – odbiór odpadów komunalnych - w godzinach wieczornych od godz.22.00 16.08.2018r. – odbiór odpadów komunalnych – w dowolnych godzinach w ciągu dnia. 11.08.2019r. – dostawa i rozstawienie pojemników w dowolnych godzinach w ciągu dnia 12.08.2019r. – odbiór odpadów komunalnych – w godzinach wieczornych od godz.22.00 13.08.2019r. – odbiór odpadów komunalnych - w godzinach wieczornych od godz.22.00 14.08.2019r. – odbiór odpadów komunalnych - w godzinach wieczornych od godz.22.00 16.08.2019r. – odbiór odpadów komunalnych – w dowolnych godzinach w ciągu dnia. 6. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kwartalną informację w formie papierowej o ilości wywiezionych pojemników i kontenerów, w rozbiciu na cmentarze, świetlice, budynek UG, pojemniki Kalwaria Pacławska itd. 7. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników będących własnością Zamawiającego, koszt naprawy i doprowadzenia ich do stanu poprzedniego pokrywa Wykonawca. 8. Wykonawca jest zobowiązany do: - sporządzania półrocznych sprawozdań i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach(Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 z późn. zm.), - wykonywania obowiązków wynikających z aktualnie obowiązujących ustaw i rozporządzeń w zakresie gospodarowania odpadami, - ponadto Wykonawca będzie prowadził i przedkładał zamawiającemu karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami. 9. Odpady gromadzone są w pojemnikach: - Budynki administracyjne urzędu - 1 poj. 1100 l , - Świetlice wiejskie - 14 poj. 110 - 120 l , 1 poj. 1100 l, - Cmentarze - 10 poj. KP-7, 10 poj. 1100 l - Boisko sportowe w Fredropolu - 1 poj. KP-7 - Kalwaria Pacławska (parking) - 2 poj. 1100 l W każdym roku 2018 i 2019 przewiduje się do wywiezienia z obiektów wskazanych w niniejszym punkcie: - 45 poj. KP-7, (90 w ciągu 2 lat) - 140 poj. 1100 l, (280 w ciągu 2 lat) - 150 poj. 110 - 120 l (300 w ciągu 2 lat)

2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV):
90511000-2, 90512000-9, 90513100-7, 90500000-2, 90514000-3


3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):

Wartość bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania:

okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-12-31

5) Kryteria oceny ofert:

KryteriumZnaczenie
Cena60,00
zapewnienie 35 pojemników o pojemności minimum 110 litrów wraz z ich systematycznym opróżnianiem n40,00


6) INFORMACJE DODATKOWE:







Rozmiar pliku: 37980 KB
Ogłoszenie nr 500057283-N-2017 z dnia 13-11-2017 r.
Gmina Fredropol: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Fredropol w 2018 r.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 603731-N-2017

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Fredropol, Krajowy numer identyfikacyjny 53882800000, ul. Fredropol  15, 37734   Fredropol, woj. podkarpackie, państwo Polska, tel. 166 719 818, e-mail gminafredropol@home.pl, faks 166 719 818.
Adres strony internetowej (url): www.fredropol.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Fredropol w 2018 r.

Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
KI.271.3.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Część I zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie ( odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Fredropol, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 2. Dostarczenie do nieruchomości zamieszkałych worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 3. Na terenie Gminy Fredropol obowiązywał będzie system mieszany pojemnikowoworkowy zbiórki odpadów komunalnych. Charakterystyka przedmiotu zamówienia: 1. Teren Gminy Fredropol wynoszący 16 000 ha obejmuje 24 miejscowości: Aksmanice, Darowice, Gruszowa, Huwniki, Kalwaria Pacławska, Pacław, Kłokowice, Koniuszki, Koniusza, Kopysno, Kormanice, Fredropol, Kupiatycze, Leszczyny, Makowa, Młodowice, Młodowice Osiedle, Kniażyce, Nowe Sady, Nowosiółki Dydyńskie, Posada Rybotycka, Rybotycze, Sierakośce, Sólca. Liczba aktualnie zamieszkałych mieszkańców Gminy (zgodnie ze złożonymi deklaracjami) wynosi 4172 osoby, z czego w zabudowie jednorodzinnej 3793 osób, w zabudowie wielorodzinnej 379 osób. Wielkości te mogą ulec zmianie o około 2 % w skali roku. Łączna liczba gospodarstw domowych (zgodnie ze złożonymi deklaracjami) wynosi 1337, z czego ; - selektywne gromadzenie odpadów - 776 gospodarstwa, - odpady niesegregowane - 561 gospodarstw, Zabudowa wielorodzinna: lp. miejscowość ilość budynków ilość lokali mieszkalnych ilość osób 1 Leszczyny 2 6 12 2 Huwniki 6 21 60 3 Młodowice Osiedle 6 51 125 4 Rybotycze 5 29 70 5 Sierakośce 6 25 61 6 Fredropol 1 8 14 7 Kupiatycze 1 3 5 8 Posada Rybotycka 1 10 32 Razem: 28 153 379 Zabudowa jednorodzinna: Lp. Miejscowość Ilość budynków Ilość osób zamieszkałych 1 Aksmanice 70 230 2 Darowice 53 205 3 Gruszowa 20 59 4 Huwniki 129 395 5 Kalwaria Pacławska 27 72 6 Pacław 15 48 7 Kłokowice 46 137 8 Koniuszki 16 63 9 Koniusza 3 11 10 Kopysno 1 1 11 Kormanice 117 410 12 Fredropol 37 120 13 Kupiatycze 73 244 14 Leszczyny 6 17 15 Makowa 64 218 16 Młodowice 93 264 17 Młodowice Osiedle 1 2 18 Kniażyce 102 345 19 Nowe Sady 69 212 20 Nowosiółki Dydyńskie 41 133 21 Posada Rybotycka 5 12 22 Rybotycze 77 191 23 Sierakośce 106 352 24 Sólca 13 52 Razem: 1184 3793 2. Odległość poszczególnych miejscowości gminy od miasta Przemyśla wynoszą: 1 Aksmanice 14 km 2 Darowice 11,5 km 3 Gruszowa 22 km 4 Huwniki 21 km 5 Kalwaria Pacławska 24 km 6 Pacław 25 km 7 Kłokowice 14 km 8 Koniuszki 11,5 km 9 Koniusza 18 km 10 Kopysno 30 km 11 Kormanice 11,7 km 12 Fredropol 11,7 km 13 Kupiatycze 10,5 km 14 Leszczyny 26 km 15 Makowa 23 km 16 Młodowice 13 km 17 Młodowice Osiedle 11 km 18 Kniażyce 10 km 19 Nowe Sady 20 km 20 Nowosiółki Dydyńskie 21,2 km 21 Posada Rybotycka 28 km 22 Rybotycze 25 km 23 Sierakośce 17,5 km 24 Sólca 17 km 4. Szacowana masa odpadów, które mogą zostać odebrane i zagospodarowane w czasie trwania zamówienia to 700,00 MG odpadów komunalnych i odnosi się do odpadów zmieszanych o kodzie 20 03 01, i łącznie 119 Mg odpadów segregowanych w każdym roku. Do określenia szacunkowej masy przyjęto średnią ilość odebranych odpadów w gminie Fredropol w ciągu roku 2017. Podana ilość odbioru odpadów stanowi wielkość orientacyjną i Zamawiający zastrzega sobie prawo przekazania mniejszej lub większej ilości odpadów. Ilości te zostały podane w celu sporządzenia oferty. Faktycznie ilości odpadów mogą nie pokrywać się z podanymi przez Zamawiającego. 5. Odpady komunalne segregowane i nie segregowane powinny być zbierane w systemie indywidualnym "u źródła" w pojemnikach lub workach plastikowych do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport. 6. Odpady segregowane powinny być odbierane w sposób wyodrębniony od odpadów zmieszanych, innym środkiem transportu w celu niedopuszczenia do zmieszania poszczególnych rodzajów odpadów. 7. Na terenie Gminy Fredropol obowiązywał będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych. 8. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie odpadów z budynków nieruchomości zamieszkałych: 1) Zmieszanych nie segregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 gromadzonych w pojemnikach lub workach odbieranych z częstotliwością co najmniej raz na dwa tygodnie, w łącznej ilości rocznej minimum 26 razy. 2) Segregowanych odpadów komunalnych gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach lub pojemnikach i wystawionych na trasie odbioru podanych niżej rodzajów odpadów i z częstotliwość odbioru odpadów - co najmniej raz na dwa tygodnie, w łącznej ilości rocznej minimum 26 razy. a) papier i tektura b) szkło kolorowe i bezbarwne c) tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe d) odpady ulegające biodegradacji, w tym bioodpady i odpady zielone Dodatkowo w części I zamówienia Wykonawca może uzyskać 40 pkt. jeżeli zapewni wywóz odpadów komunalnych samochodami spełniającymi normy emisji spalin co najmniej euro 5. Szczegółowy opis przyznawania punktów w tym kryterium reguluje punkt XIV SIWZ. 3) Pozostałych odpadów zebranych dwa razy w roku ( okres wiosenny i jesienny): a) odpady wielkogabarytowe, b) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, c) zużyte opony (tj. samochodowe oraz z maszyn rolniczych wykorzystywanych w gospodarstwach domowych) 4) Pozostałych odpadów zebranych raz w roku ( okres wiosenny przy odbiorze elektro śmieci): a) odpady powstałe w gospodarstwach domowych (przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie, akumulatory itp.), 5) Odpadów budowlanych i rozbiórkowych powstających w gospodarstwach domowych odbieranych na indywidualne zgłoszenie, za pośrednictwem Zamawiającego, wraz z podstawieniem kontenera na przedmiotowe odpad. Ilość odpadów nie przekroczy 10 ton w skali roku. 9. Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w następujących pojemnikach: 1) W zabudowie jednorodzinnej o minimalnej pojemności 110 l - 120 l lub worki w kolorze czarnym o podwyższonej wytrzymałości i pojemności 110 l - 120 l, 2) W zabudowie wielorodzinnej pojemnik o minimalnej pojemności 1100 l lub ich wielokrotność, jak również dopuszcza się możliwość gromadzenia odpadów w workach lub pojemnikach o pojemności 110 - 120 l, 3) W przypadku odbioru odpadów komunalnych z zabudowy wielorodzinnej pojemniki 1100 l dostarczy Wykonawca w formie użyczenia. Maksymalnie 35 pojemników. 10. Odpady zbierane w sposób selektywny, takie jak papier i tektura, szkło, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, gromadzone będą w następujących pojemnikach: 1) W zabudowie jednorodzinnej o minimalnej pojemności 110 l - 120 l, lub worki o pojemności 110 l - 120l; 2) W zabudowie wielorodzinnej o minimalnej pojemności 1100 l lub ich wielokrotność jak również dopuszcza się możliwość gromadzenia odpadów w workach lub pojemnikach o pojemności 110 - 120 l, oraz pojemnikach typu "Igloo" o pojemności 2,5 m3 3) Do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji, w tym bioodpadów i odpadów zielonych worki o podwyższonej wytrzymałości i minimalnej pojemności 110 l; 4) Do gromadzenia odpadów budowlanych i rozbiórkowych pochodzących ze strumienia odpadów komunalnych pojemnik o minimalnej pojemności 120 l lub worki o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów; 5) Worki do gromadzenia odpadów komunalnych winny posiadać następujące kolory i naniesioną informację o rodzajach odpadów, które można w nich umieścić.: a) kolor niebieski z napisem „Papier” - papier i tektura, b) kolor żółty z napisem „Metale i tworzywa sztuczne” – metal, tworzywa sztuczne i opakowaniowe wielomateriałowe, c) kolor zielony z napisem „ Szkło” - szkło bezbarwne i kolorowe, d) kolor brązowy z napisem „Bio” - odpady ulegające biodegradacji, w tym bioodpady i odpady zielone, 6) Przed rozpoczęciem realizacji zadania wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości w worki na odpady segregowane ( na papier i tekturę, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, szkło oraz bioodpady i odpady zielone) - w komplecie 4 worków na rodzaj wymieniony w pkt 5) a,b,c,d. Po każdorazowym odbiorze odpadów selektywnie zebranych, Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości, od których odebrano ww. odpady w worki w takiej samej ilości i rodzaju jakie zostały odebrane. 11. Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zabrać odpady zgromadzone w pojemnikach lub workach z terenu nieruchomości zamieszkałych. 12. Odbiór odpadów z nieruchomości zamieszkałych następować będzie według harmonogramu sporządzonego przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego zostanie doręczony w formie ulotki właścicielom nieruchomości. 13. Przy odbiorze odpadów segregowanych Wykonawca każdorazowo sprawdza: 1) Prawidłowość oznaczenia worków z odpadami segregowanymi. 2) Rzetelność segregacji odpadów. 3) W przypadkach, gdy właściciele nieruchomości, którzy zadeklarowali, że odpady będą gromadzone w sposób selektywny, a wystawiają je w sposób zmieszany, wykonawca niezwłocznie zgłosi ten fakt do Urzędu Gminy, a odpady te odbiera jako mieszane. Na tę okoliczność Wykonawca sporządzi np.: dokumentacje fotograficzną, notatkę itp. umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej ustalającej wyższą opłatę. 4) Uchylanie się od obowiązku zgłoszenia Urzędowi Gminy Fredropol informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów, będzie stanowić naruszenie umowy. 5) Wykaz nieruchomości, których właściciele zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów Zamawiający przekaże wykonawcy po zebraniu deklaracji. 14. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania miejsc po odbiorze odpadów komunalnych w należytej czystości (sprzątanie miejsc po zabraniu worków z odpadami oraz pojemników i kontenerów, w przypadku rozsypania śmieci wynikłego z winny Wykonawcy). 1) Wykonawca w przypadku nieodebrania z nieruchomości odpadów w wyniku awarii samochodu, przeoczenia lub z innej przyczyny niemożliwej do przewidzenia na etapie ogłoszenia o zamówieniu, zobowiązany jest do odebrania odpadów w możliwym najkrótszym terminie. 15. Zgodnie z art. 9e ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017r. poz. 1289) podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest zobowiązany do: 1) Przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art.17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2013 r. poz. 21). 2) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska dnia 14 grudnia 2016 r, w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. 2016 r. poz. 2167) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier i tektura, tworzywa sztuczne, szkło, metal tj.: co najmniej 30 %. 3) Osiągnięte przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska dnia 14 grudnia 2016r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167). 4) W celu osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów, Wykonawca obowiązany jest do maksymalnego ułatwienia mieszkańcom nieruchomości pozbywania się odpadów papieru i tektury, tworzyw sztucznych, szkła, powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych min. poprzez odbieranie ww. odpadów zebranych w sposób selektywny " u źródła". 5) Przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania bezpośrednio do regionalnej lub zastępczej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, ze szczególnym uwzględnieniem instalacji właściwej dla regionu wschodniego, wynikających z Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 6) Odbiór odpadów komunalnych przez regionalną lub zastępczą instalację do zagospodarowania odpadów uwzględnioną w WPGO zapewnia sobie Wykonawca. 16. Wykonawca jest zobowiązany do ; - sporządzania półrocznych sprawozdań i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017r. poz. 1289), - wykonywania obowiązków wynikających z aktualnie obowiązujących ustaw i rozporządzeń w zakresie gospodarowania odpadami, - ponadto Wykonawca będzie prowadził i przedkładał zamawiającemu karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami. 17. Rozliczanie świadczonych usług wywozu odpadów komunalnych następować będzie pomiędzy Gminą Fredropol a Wykonawcą raz w miesiącu, po zakończeniu miesiąca, za który wystawiona jest faktura, z terminem płatności do 30 dni od przedłożenia faktury wraz z raportem o ilości wywiezionych odpadów z podziałem na zmieszane i selektywne oraz kartami przekazania odpadów. 18. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odrębnymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to ewentualnego przeładunku odpadów, ich transportu, spraw formalno-prawnych, związanych z odbieraniem i dostarczeniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 19. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 20. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 21. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne może zapoznać się z terenem, na którym działalność będzie prowadzona. 22. Zamawiający nie dopuszcza odbierania odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego wspólnie z jakimikolwiek innymi odpadami tj.: z odpadami z nieruchomości niezamieszkałych oraz z odpadami odbieranymi od podmiotów prowadzących działalność gospodarczą. 23. Wymagania dotyczące sprzętu technicznego i bazy magazynowo-transportowej: 1) W celu realizacji przedmiotu umowy wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiający odbiór odpadów: a) co najmniej dwoma samochodami specjalistycznymi bezpylnymi o minimalnej kubaturze 3 m3 przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych; b) co najmniej dwoma samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych; c) co najmniej jednym pojazdem o ładowności minimalnej 3,5 Mg do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej; d) co najmniej jednym pojazdem małogabarytowym przystosowanym do odbierania odpadów komunalnych z posesji o utrudnionym dojeździe, Pojazdy te powinny być: - trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi podmiotu odbierającego odpady komunalne, - być zabezpieczone przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów, - ich konstrukcja winna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, - być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników - w pełni sprawne, posiadające aktualne badania techniczne e) odbioru odpadów segregowanych nie wolno realizować pojazdem dokonując mieszania poszczególnych frakcji odpadów selektywnie zebranych. f) W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach 2) W celu realizacji przedmiotu umowy wykonawca musi dysponować odpowiednio usytuowaną i wyposażoną bazą magazynowo-transportową zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz. U. 2013 poz 122). 24. Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w ofercie nazwy instalacji, do których zamierza przekazywać odebrane odpady komunalne, na podstawie art. 6d ust 4 pkt. 5 ustawy z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017r. poz. 1289) Część II zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie ( odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, administrowanych przez Urząd Gminy Fredropol i położonych na terenie gminy, na warunkach określonych w niniejszej specyfikacji. Są to nieruchomości: budynki administracyjne urzędu, świetlice wiejskie, cmentarze, boiska sportowe. 2. Wykonawca będzie opróżniał pojemniki KP- 7 oraz pojemniki 1100 l umieszczone na cmentarzach w terminie do 3 dni od daty otrzymania zgłoszenia telefonicznego. Odbiór odpadów z pojemników umieszczonych w świetlicach, oraz na przystankach odbywał będzie się według ustalonego harmonogramu. 3. Wykonawca zobowiązany jest do utylizacji odpadów i odpowiedniego ich zagospodarowania. 4. Wykonawca zobowiązany jest do odebrania dodatkowych odpadów komunalnych, zgromadzonych podczas łącznie czterech imprez gminnych w roku 2018 i 2019 w miesiącu lipcu i sierpniu, w workach 120 l (max 60 worków) od Zamawiającego , o czym Zamawiający poinformuje Wykonawcę z tygodniowym wyprzedzeniem. Ponadto wykonawca zobowiązany będzie do odbioru odpadów komunalnych z pojemników IGLOO o pojemności 2,5 m3 , przeznaczonych na odpady typu: szkło, plastik, papier w ilości 21 sztuk (7 dla każdego rodzaju odpadów). Ilość odbiorów: Szkło, Plastik – max 4 razy w roku Papier – max 2 razy w roku Pojemniki znajdują się w następujących miejscowościach: Rybotycze, Huwniki, Kalwaria Pacławska, Sierakośce, Fredropol, Osiedle Młodowice, Kniażyce. 5. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenie do miejscowości Kalwaria Pacławska na czas trwania Wielkiego Odpustu 20 pojemników o pojemności 1100 litrów wraz z późniejszym odbiorem odpadów komunalnych w nich zebranych zgodnie z harmonogramem przedstawionym poniżej: 11.08.2018r. – dostawa i rozstawienie pojemników w dowolnych godzinach w ciągu dnia 12.08.2018r. – odbiór odpadów komunalnych – w godzinach wieczornych od godz.22.00 13.08.2018r. – odbiór odpadów komunalnych - w godzinach wieczornych od godz.22.00 14.08.2018r. – odbiór odpadów komunalnych - w godzinach wieczornych od godz.22.00 16.08.2018r. – odbiór odpadów komunalnych – w dowolnych godzinach w ciągu dnia. 11.08.2019r. – dostawa i rozstawienie pojemników w dowolnych godzinach w ciągu dnia 12.08.2019r. – odbiór odpadów komunalnych – w godzinach wieczornych od godz.22.00 13.08.2019r. – odbiór odpadów komunalnych - w godzinach wieczornych od godz.22.00 14.08.2019r. – odbiór odpadów komunalnych - w godzinach wieczornych od godz.22.00 16.08.2019r. – odbiór odpadów komunalnych – w dowolnych godzinach w ciągu dnia. 6. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kwartalną informację w formie papierowej o ilości wywiezionych pojemników i kontenerów, w rozbiciu na cmentarze, świetlice, budynek UG, pojemniki Kalwaria Pacławska itd. 7. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników będących własnością Zamawiającego, koszt naprawy i doprowadzenia ich do stanu poprzedniego pokrywa Wykonawca. 8. Wykonawca jest zobowiązany do: - sporządzania półrocznych sprawozdań i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach(Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 z późn. zm.), - wykonywania obowiązków wynikających z aktualnie obowiązujących ustaw i rozporządzeń w zakresie gospodarowania odpadami, - ponadto Wykonawca będzie prowadził i przedkładał zamawiającemu karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami. 9. Odpady gromadzone są w pojemnikach: - Budynki administracyjne urzędu - 1 poj. 1100 l , - Świetlice wiejskie - 14 poj. 110 - 120 l , 1 poj. 1100 l, - Cmentarze - 10 poj. KP-7, 10 poj. 1100 l - Boisko sportowe w Fredropolu - 1 poj. KP-7 - Kalwaria Pacławska (parking) - 2 poj. 1100 l W każdym roku 2018 i 2019 przewiduje się do wywiezienia z obiektów wskazanych w niniejszym punkcie: - 45 poj. KP-7, (90 w ciągu 2 lat) - 140 poj. 1100 l, (280 w ciągu 2 lat) - 150 poj. 110 - 120 l (300 w ciągu 2 lat) Wykonawca zabezpieczy w formie użyczenia na czas świadczenia usługi 20 pojemników 110-120 l, z przeznaczeniem do umieszczenia w świetlicach wiejskich, oraz 35 pojemników (w zabudowie wielorodzinnej) 1100 litrów i 4 pojemniki KP-7 do wykorzystania według bieżących potrzeb przez Urząd Gminy Fredropol. Wymagania dotyczące sprzętu technicznego oraz bazy magazynowo-transportowej są tożsame z wymaganiami wymienionymi w opisie części pierwszej zamówienia. Dodatkowo w części II zamówienia Wykonawca może uzyskać 40 pkt. jeżeli zapewni pojemniki o pojemności minimum 110 litrów wraz z ich systematycznym opróżnianiem nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie na przystankach gminy Fredropol. Szczegółowy opis przyznawania punktów w tym kryterium reguluje punkt XIV SIWZ.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV:
90511000-2


Dodatkowe kody CPV:
90512000-9, 90513100-7, 90500000-2, 90511400-3
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR:
1   

NAZWA:
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOSCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY FREDROPOL W 2018-2019 R.
Postępowanie / część zostało unieważnione
tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Działając na podstawie art. 93 ust.1 pkt. 4 oraz art. 92 ust. 1 pkt. 7) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z p. zm.) zamawiający informuje o unieważnieniu przedmiotowego postępowania w zakresie Części I zamówienia oraz Części II zamówienia.Ceny tych ofert przewyższały kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia t.j. dla części I zamówienia 674 352,00 zł brutto, dla części II zamówienia 100 000,00 zł brutto. Zamawiający nie może zwiększyć środków na realizację zamówienia dlatego zmuszony jest unieważnić postępowanie.


CZĘŚĆ NR:
2   

NAZWA:
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOSCI NIEZAMIESZKAŁYCH ZNAJDUJACYCH SIĘ NA TERENU GMINY FREDROPOL, ADMINISTROWANYCH PRZEZ URZAD GMINY fREDROPOL W ROKU 2018-2019
Postępowanie / część zostało unieważnione
tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Działając na podstawie art. 93 ust.1 pkt. 4 oraz art. 92 ust. 1 pkt. 7) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z p. zm.) zamawiający informuje o unieważnieniu przedmiotowego postępowania w zakresie Części I zamówienia oraz Części II zamówienia.Ceny tych ofert przewyższały kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia t.j. dla części I zamówienia 674 352,00 zł brutto, dla części II zamówienia 100 000,00 zł brutto. Zamawiający nie może zwiększyć środków na realizację zamówienia dlatego zmuszony jest unieważnić postępowanie.


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
 

Adres: Fredropol 15, 37734 Fredropol
woj. podkarpackie
Dane kontaktowe: email: gminafredropol@home.pl
tel: 166 719 818
fax: 166 719 818
Termin składania wniosków lub ofert:
2017-10-25
Dane postępowania

ID postępowania BZP/TED: 603731-N-2017
ID postępowania Zamawiającego: KI.271.5.2017
Data publikacji zamówienia: 2017-10-17
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 796 dni
Wadium: 10000 ZŁ
Szacowana wartość* 333 333 PLN  -  500 000 PLN
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: TAK
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 2
Kryterium ceny: 60%
WWW ogłoszenia: www.fredropol.pl
Informacja dostępna pod: www.bip.fredropol.pl
Okres związania ofertą: 29 dni
Kody CPV
90500000-2 Usługi związane z odpadami
90511000-2 Usługi wywozu odpadów
90512000-9 Usługi transportu odpadów
90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90514000-3 Usługi recyklingu odpadów