Zarządzanie cmentarzami komunalnymi w Iławie
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem zamówienia jest zarządzanie cmentarzami komunalnymi w Iławie - zgodnie ze wzorem umowy - załącznik nr 6a i 6b do SIWZ oraz utrzymywanie obiektów budowlanych we właściwym stanie zgodnie z wzorem umowy użyczenia stanowiącym załącznik nr 2 do wzorów umów. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje dwie części : 1) Część 1 - zarządzanie cmentarzami komunalnymi przy ul. Piaskowej oraz ul. Kard. St. Wyszyńskiego w Iławie obejmuje: a) Działalność cmentarną na cmentarzu komunalnym przy ul. Piaskowej i Kardynała Wyszyńskiego. b) Utrzymanie obiektów budowlanych i uzbrojenia. c) Utrzymanie i konserwację zieleni na terenie cmentarza przy ul. Piaskowej. d) Utrzymanie w stałej czystości i porządku terenu cmentarza przy ul. Piaskowej. e) Szczegółowy zakres usługi określa wzór umowy oraz załącznik nr 1 do wzoru umowy dla części 1 dołączony do SIWZ. f) Zamawiający informuje, że w ostatnim kwartale 2018 roku teren cmentarza zostanie powiększony o 0,69ha. Powyższe oznacza, iż w cenie ofertowej wykonawca zobowiązany jest uwzględnić utrzymanie zwiększonej powierzchni cmentarza w zakresie korzystania z nowopowstałych pól grzebalnych, wywozu ewentualnych odpadów oraz utrzymania utwardzonych ciągów komunikacyjnych, łącznie z utrzymaniem zimowym. Zostanie także zawarty stosowny aneks do umowy użyczenia. 2) Część 2 - zarządzanie cmentarzem komunalnym przy ul. Ostródzkiej w Iławie obejmuje: a) Działalność cmentarną. b) Utrzymanie obiektów budowlanych i uzbrojenia. c) Utrzymanie i konserwację zieleni na terenie cmentarza przy ul. Ostródzkiej. d) Utrzymanie w stałej czystości i porządku terenu cmentarza przy ul. Ostródzkiej e) Szczegółowy zakres usługi określa wzór umowy oraz załącznik nr 1 do wzoru umowy dla części 2 dołączony do SIWZ. 3. Szczegółowy zakres usługi określają wzory umów wraz załącznikami dla poszczególnych części zamówienia. Wzory umów stanowią załącznik nr 6a i 6b do SIWZ. 4. Ze względu na specyfikę zamówienia wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia nie mogą prowadzić działalności (usług pogrzebowych) pogrzebowej oraz pośredniczyć w świadczeniu takich usług celem uniknięcia konfliktu interesu. 5. Nazwy kodów dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: CPV 70330000-3 - Obsługa nieruchomości realizowana na zasadzie bezpośredniej płatności lub umowy, 98371111-5 - Usługi utrzymania cmentarzy, 79993000-1 - Usługi zarządzania obiektami budowlanymi i urządzeniami, 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych, 77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew, 90511300-5 - Usługi zbierania śmieci. 6. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 7. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia (polegających na bezpośrednim fizycznym wykonywaniu prac: 1) część 1 i 2: administracja biura cmentarza, utrzymanie terenów cmentarzy w czystości i porządku, utrzymanie zimowe ciągów komunikacyjnych, utrzymanie zieleni oraz innych czynności wymienionych we wzorach umów wraz z załącznikami na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U.2016.1666 z późn. zm.). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa wyżej oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa wyżej oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały zawarte w załączniku nr 6a i 6b - wzór umowy.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Numer ogłoszenia: 611947-N-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Adres strony internetowej (url): www.bip.umilawa.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
70330000-3
Dodatkowe kody CPV:
98371111-5, 79993000-1, 77310000-6, 77211500-7, 90511300-5
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Część 1 - zarządzanie cmentarzami komunalnymi przy ul. Piaskowej oraz ul. Kard. St. Wyszyńskiego w Iławie | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Zamawiający dokonał ponownej analizy z dokumentacji postępowania i stwierdził, że różnica w interpretacji powyższego warunku spowodowała,iż złożone oferty są nieporównywalne i skutkują odrzuceniem ofert z postępowania. Przedmiotowa rozbieżność w interpretacji powoduje nierówne traktowanie wykonawców i złamanie zasady uczciwej konkurencji, o której mowa w art. 7 ust.1 ustawy Pzp, która stanowi fundamentalną zasadę udzielania zamówienia, a także ma ewidentny wpływ na wynik postępowania, jak też ewentualną liczbę wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wynikające różnice pomiędzy stanowiskami Zamawiającego i Wykonawców (wykazane w piśmie) w jego interpretacji skutkuje tym, iż wykonawcy musieliby być inaczej traktowani, a złożone przez nich oferty musiałby być odrzucone. Dalsze prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia na zasadzie nierównego traktowania wykonawców jest nie tylko niezgodne z zasadami systemu zamówień publicznych, ale również pozostaje w sprzeczności z obowiązującą Zamawiającego, na podstawie przepisów o finansach publicznych, zasadą celowego i oszczędnego wydatkowania środków publicznych. Należy również uznać, iż zamawiający działał pod wpływem błędu w zakresie świadomości uszczegóławiania warunku poprzez niedookreślenie czy Zamawiający miał na myśli prowadzenie czynnej działalności gospodarczej w zakresie usług pogrzebowych czy też w ogóle posiadanie takiej działalności gospodarczej i posiadanie wpisu w tym zakresie w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej z kodem PKD 96.03.Z.Zamawiający był błędnie przekonany,iż podjęte przez niego starania w tym zakresie zapewniły opisanie warunków udziału w postępowaniu w sposób zapewniający realizację potrzeb zamawiającego i zabezpieczenie jego interesów, jak również zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dopiero po otwarciu ofert i wnoszonych uwagach przez wykonawcę zamawiający powziął informację, że jego interpretacja jest błędna i prowadzi do jej ograniczenia. Nie może budzić wątpliwości fakt, że gdyby zamawiający wiedział o zaistniałym błędzie sprostowałby go na etapie udzielenia odpowiedzi. Jednakże żaden z wykonawców takiego działania nie podjął, a zamawiający nie posiada środków by poprosić wykonawców o to by przedstawili swoje stanowisko, jak rozumieją zapisy SIWZ.Zamawiający zobowiązany jest dążyć do realizacji zasady uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców oraz efektywności wydatkowania środków publicznych. Wykluczenie z postępowania większości wykonawców z uwagi na różnice interpretacyjne zapisów treści SIWZ spowodowało, iż zamawiający nieświadomie dokonał złamania tych zasad. Mając powyższe na uwadze, postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą. Zgodnie z dyspozycją art.93 ust.1 pkt.7) w związku z art.146 ust.5i6 ustawy Pzp zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, w przypadku dokonania przez zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisów ustawy,które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. Z uwagi na fakt,iż na tym etapie prowadzonego postępowania nie ma możliwości usunięcia wadliwych zapisów specyfikacji postępowanie zostaje unieważnione.Należy też w świetle powyższych wywodów zauważyć z całą mocą,że zastosowanie konstrukcji prawnej przewidzianej w art. 93 ust.1 pkt.7)ustawy Pzp ma w tym konkretnym postępowaniu swe pełne usprawiedliwienie. Pamiętać bowiem trzeba o tym, że wada postępowania, która może być przyczyną jego unieważnienia musi mieć – co już wcześniej uwypuklono–charakter nieusuwalny i jednocześnie powodujący, iż umowa zawarta w wyniku takiego postępowania będzie w skutek wady podlegała unieważnieniu.Taka konstrukcja przepisu odsyła do art.146 ustawy Pzp, w którym wymienione są wszystkie przypadki naruszenia ustawy powodujące konieczność unieważniania umowy. Odesłania nie można jednak ograniczać wyłącznie do ust.1 art.146ustawy Pzp, który zawiera zamknięty i bardzo ograniczony katalog sytuacji powodujących unieważnienie umowy.Powodowałby to, że wystąpienie innych wad w postępowaniu nie może być powodem unieważnienia na podstawie art. 93 ust.1 pkt. 7)ustawy Pzp.Taka wykładnia prawa prowadziłaby do błędnego wniosku, że nawet wystąpienie wady w sposób oczywisty wypaczającej wynik postępowania nie daje zamawiającemu prawa do unieważnienia postępowania, podczas gdy zawarcie umowy będzie rodzić skutki w postaci dochodzenia jej nieważności lub unieważnienia przez innych wykonawców na podstawie odrębnych przepisów np. art.189 k.p.c. czy art.705k.c.–czego w przypadku innych wad niż określone w art.146 Pzp ustawa nie zabrania. Reasumując zamawiający informuje, że unieważnia postępowanie na art.93 ust.1 pkt.7) ustawy Pzp. Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków pełne uzasadnienie jest w dokumentacji postępowania | |
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: zarządzanie cmentarzem komunalnym przy ul. Ostródzkiej w Iławie | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Zamawiający dokonał ponownej analizy z dokumentacji postępowania i stwierdził, że różnica w interpretacji powyższego warunku spowodowała,iż złożone oferty są nieporównywalne i skutkują odrzuceniem ofert z postępowania. Przedmiotowa rozbieżność w interpretacji powoduje nierówne traktowanie wykonawców i złamanie zasady uczciwej konkurencji, o której mowa w art. 7 ust.1 ustawy Pzp, która stanowi fundamentalną zasadę udzielania zamówienia, a także ma ewidentny wpływ na wynik postępowania, jak też ewentualną liczbę wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wynikające różnice pomiędzy stanowiskami Zamawiającego i Wykonawców (wykazane w piśmie) w jego interpretacji skutkuje tym, iż wykonawcy musieliby być inaczej traktowani, a złożone przez nich oferty musiałby być odrzucone. Dalsze prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia na zasadzie nierównego traktowania wykonawców jest nie tylko niezgodne z zasadami systemu zamówień publicznych, ale również pozostaje w sprzeczności z obowiązującą Zamawiającego, na podstawie przepisów o finansach publicznych, zasadą celowego i oszczędnego wydatkowania środków publicznych. Należy również uznać, iż zamawiający działał pod wpływem błędu w zakresie świadomości uszczegóławiania warunku poprzez niedookreślenie czy Zamawiający miał na myśli prowadzenie czynnej działalności gospodarczej w zakresie usług pogrzebowych czy też w ogóle posiadanie takiej działalności gospodarczej i posiadanie wpisu w tym zakresie w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej z kodem PKD 96.03.Z.Zamawiający był błędnie przekonany,iż podjęte przez niego starania w tym zakresie zapewniły opisanie warunków udziału w postępowaniu w sposób zapewniający realizację potrzeb zamawiającego i zabezpieczenie jego interesów, jak również zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dopiero po otwarciu ofert i wnoszonych uwagach przez wykonawcę zamawiający powziął informację, że jego interpretacja jest błędna i prowadzi do jej ograniczenia. Nie może budzić wątpliwości fakt, że gdyby zamawiający wiedział o zaistniałym błędzie sprostowałby go na etapie udzielenia odpowiedzi. Jednakże żaden z wykonawców takiego działania nie podjął, a zamawiający nie posiada środków by poprosić wykonawców o to by przedstawili swoje stanowisko, jak rozumieją zapisy SIWZ.Zamawiający zobowiązany jest dążyć do realizacji zasady uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców oraz efektywności wydatkowania środków publicznych. Wykluczenie z postępowania większości wykonawców z uwagi na różnice interpretacyjne zapisów treści SIWZ spowodowało, iż zamawiający nieświadomie dokonał złamania tych zasad. Mając powyższe na uwadze, postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą. Zgodnie z dyspozycją art.93 ust.1 pkt.7) w związku z art.146 ust.5i6 ustawy Pzp zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, w przypadku dokonania przez zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisów ustawy,które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. Z uwagi na fakt,iż na tym etapie prowadzonego postępowania nie ma możliwości usunięcia wadliwych zapisów specyfikacji postępowanie zostaje unieważnione.Należy też w świetle powyższych wywodów zauważyć z całą mocą,że zastosowanie konstrukcji prawnej przewidzianej w art. 93 ust.1 pkt.7)ustawy Pzp ma w tym konkretnym postępowaniu swe pełne usprawiedliwienie. Pamiętać bowiem trzeba o tym, że wada postępowania, która może być przyczyną jego unieważnienia musi mieć – co już wcześniej uwypuklono–charakter nieusuwalny i jednocześnie powodujący, iż umowa zawarta w wyniku takiego postępowania będzie w skutek wady podlegała unieważnieniu.Taka konstrukcja przepisu odsyła do art.146 ustawy Pzp, w którym wymienione są wszystkie przypadki naruszenia ustawy powodujące konieczność unieważniania umowy. Odesłania nie można jednak ograniczać wyłącznie do ust.1 art.146ustawy Pzp, który zawiera zamknięty i bardzo ograniczony katalog sytuacji powodujących unieważnienie umowy.Powodowałby to, że wystąpienie innych wad w postępowaniu nie może być powodem unieważnienia na podstawie art. 93 ust.1 pkt. 7)ustawy Pzp.Taka wykładnia prawa prowadziłaby do błędnego wniosku, że nawet wystąpienie wady w sposób oczywisty wypaczającej wynik postępowania nie daje zamawiającemu prawa do unieważnienia postępowania, podczas gdy zawarcie umowy będzie rodzić skutki w postaci dochodzenia jej nieważności lub unieważnienia przez innych wykonawców na podstawie odrębnych przepisów np. art.189 k.p.c. czy art.705k.c.–czego w przypadku innych wad niż określone w art.146 Pzp ustawa nie zabrania. Reasumując zamawiający informuje, że unieważnia postępowanie na art.93 ust.1 pkt.7) ustawy Pzp. Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków pełne uzasadnienie jest w dokumentacji postępowania | |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 611947-N-2017 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | ZP.271.40.2017 |
Data publikacji zamówienia: | 2017-11-06 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 771 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 2 |
Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | http://bip.umilawa.pl |
Informacja dostępna pod: | http://bip.umilawa.pl |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
70330000-3 | Usługi zarządzania nieruchomościami na zasadzie bezpośredniej płatności lub umowy | |
77211500-7 | Usługi pielęgnacji drzew | |
77310000-6 | Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych | |
79993000-1 | Usługi zarządzania obiektami budowlanymi i urządzeniami | |
90511300-5 | Usługi zbierania śmieci | |
98371111-5 | Usługi utrzymania cmentarzy |