Kraków: Opracowanie kompletnej dodatkowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej w zakresie wynikającym ze zmiany przepisów związanych z wejściem w życie Rozporządzenia MSWiA w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych Dz. U Nr 16 poz. 73 z dnia 10.01.2011r. Oznaczenie sprawy: ARM/01/2011


Numer ogłoszenia: 96228 - 2011; data zamieszczenia: 29.04.2011

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Agencja Rozwoju Miasta S.A., ul. Floriańska 31, 31-019 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4292513, faks (012) 429 10 40 , strona internetowa www.arm.krakow.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Spółka prawa handlowego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie kompletnej dodatkowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej w zakresie wynikającym ze zmiany przepisów związanych z wejściem w życie Rozporządzenia MSWiA w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych Dz. U Nr 16 poz. 73 z dnia 10.01.2011r. Oznaczenie sprawy: ARM/01/2011.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zamawiający zleca Wykonawcy wykonanie kompletnej (tj. wykonanej zgodnie z zapisami §1 ust.5 Umowy podstawowej z dnia 4.06.2008 r.) dodatkowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej w pełnym zakresie wynikającym ze zmiany przepisów związanych z wejściem w życie Rozporządzenia MSWiA w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych Dz. U Nr 16 poz. 73 z dnia 10.01.2011r., obejmującym w szczególności: 1. system telewizji dozorowej, a w tym: - weryfikację lokalizacji punktów obserwacji, - wykonanie obliczeń pola obserwacji kamer, - wykonanie obliczeń dotyczących rejestracji i pojemności dysków, - dostosowanie systemu CCTV do technologii cyfrowej, - prowadzenie konsultacji z KW Policji w Krakowie; 2. okablowanie strukturalne z infrastrukturą kablową dla systemu telewizji dozorowej, a w tym: - weryfikację okablowania strukturalnego dla systemu telewizji dozorowej z uwzględnieniem długości torów transmisji, - opracowanie sieci szkieletowej okablowania dla systemu telewizji dozorowej, - wykonanie obliczeń przepustowości torów transmisji, - weryfikację rozmieszczenia lokalnych punktów dystrybucyjnych i ich wielkości; 3. instalacje elektryczne wewnętrzne i zewnętrzne, a w tym: - weryfikację zasilania dodatkowych odbiorów wynikających z projektów instalacji telewizji dozorowej, - weryfikację oświetlenia wewnętrznego pod kątem telewizji dozorowej, - weryfikację oświetlenia zewnętrznego pod kątem telewizji dozorowej, - weryfikację rozwiązań w serwerowniach, - weryfikację zasilania odbiorów elektrycznych wynikłych z telewizji dozorowej, - opracowanie i uzgodnienie nowej planszy zagospodarowania terenu (ZUDP), uwzględniającej dodatkowe sieci, - opracowanie nowego projektu kanalizacji teletechnicznej na terenie działki dla telewizji dozorowej, - opracowanie nowego projektu kanalizacji teletechnicznej zewnętrznej dla monitoringu z KW Policji, - analizę projektów stacji transformatorowych ST1 i ST2 w zakresie wzrostu mocy dla telewizji dozorowej, oraz wpływu na dobór UPS-ów, oraz agregatów prądotwórczych; 4. opracowanie wszystkich projektów dodatkowych i zamiennych, wynikających z dokonanej weryfikacji dotychczasowych rozwiązań, a wymaganych zgodnie z obowiązującymi przepisami w celu spełnienia warunku kompletności dokumentacji dla budowy Hali Widowiskowo - Sportowej w Krakowie; 5. opracowanie różnicowych i nowych przedmiarów robót; 6. opracowanie różnicowych i nowych kosztorysów inwestorskich (w oparciu o dane z publikacji SECOCENBUD); 7. opracowanie zamiennych STWiORB; 8. uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień i decyzji (w tym nowej lub zamiennej decyzji o pozwoleniu na budowę - jeżeli będzie wymagana, lub złożenie oświadczenia Projektanta o braku konieczności występowania o takie dokumenty).


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.00.00.00-8.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Projekt wykonywany w ramach zamówienia podstawowego zrealizowany został i odebrany przez Zamawiającego w następujących terminach: Projekt budowlany - 3 marca 2009 r. Projekt wykonawczy - 24 listopada 2009 r., kiedy to obowiązywało Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprezy masowej - z dnia 28 października 2004 r. A zatem w momencie odbioru wykonana dokumentacja spełniała wymogi obowiązujących przepisów także w tym zakresie - §1 pkt. 1.6 umowy podstawowej. Zmiana przepisów dotyczących organizowania i zabezpieczenia imprez masowych tj. wyjście w życie Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 stycznia 2011 r. w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprezy masowej, stanowiącego akt wykonawczy do Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r.): nastąpiła po wykonaniu i odbiorze opracowań projektowych i była sytuacją niemożliwą do przewidzenia przez Zamawiającego, a zatem nie było możliwe również zaprojektowanie obiektu zgodnie z wymogami ww. aktu prawnego. Okoliczność ta spowodowała konieczność wykonania usługi dodatkowej nie objętej umową podstawową, a niezbędnej do wykonania zamówienia podstawowego. W szczególności wykonanie przedmiotowych usług dodatkowych nie mieści się w ramach nadzoru autorskiego, który zgodnie z §1 pkt. 4.4 umowy podstawowej w związku z art. 20 prawa budowlanego ma być realizowany w okresie wykonywania robót budowlanych i w zakresie: a) stwierdzania w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem, b) uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego. Z uwagi na wejście w życie nowego Rozporządzenia wymagane jest wykonanie w szczególności następujących dodatkowych czynności w obszarze projektowania: a) w zakresie systemu telewizji dozorowej (art.11 Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych): - weryfikacja lokalizacji punktów obserwacji, (§ 2 § 4, § 9 Rozporządzenia), - wykonanie obliczeń pola obserwacji kamer (§ 2 Rozporządzenia), - wykonanie obliczeń dotyczących rejestracji i pojemności dysków (§ 5, § 6 Rozporządzenia), - prowadzenie konsultacji z KW Policji w Krakowie; b) w zakresie okablowania strukturalnego z infrastrukturą kablową dla systemu telewizji dozorowej: - weryfikacja okablowania strukturalnego dla systemu telewizji dozorowej z uwzględnieniem długości torów transmisji, - opracowanie sieci szkieletowej okablowania dla systemu telewizji dozorowej, - wykonanie obliczeń przepustowości torów transmisji, - weryfikacja rozmieszczenia lokalnych punktów dystrybucyjnych i ich wielkości; c) w zakresie instalacji elektrycznych wewnętrznych i zewnętrznych - wykonanie projektu zamiennego instalacji elektrycznych wewnętrznych uwzględniającego: - zasilanie dodatkowych odbiorów wynikających z projektów instalacji telewizji dozorowej, - zmiany oświetlenia wewnętrznego pod kątem telewizji dozorowej, - zmianę oświetlenia zewnętrznego pod kątem telewizji dozorowej, - zmiany w serwerowniach, nowe serwerownie, - zmiany w zasilaniu odbiorów elektrycznych wynikłych z telewizji dozorowej, - sporządzenie nowej planszy ZUDP uwzględniającej dodatkowe sieci, - opracowanie nowego projektu kanalizacji teletechnicznej na terenie działki dla telewizji dozorowej, - opracowanie nowego projektu kanalizacji teletechnicznej zewnętrznej dla monitoringu z KW Policji, - analizę projektów stacji transformatorowych ST1 i ST2 w zakresie wzrostu mocy dla telewizji dozorowej, oraz wpływ na dobór UPS-ów, oraz agregatów prądotwórczych, oraz opracowanie projektów wykonawczych zamiennych tych stacji. W ramach omawianego zadania niezbędne jest również wykonanie nowych przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich dla ww. zakresu robót. Systemy rejestrujące obraz i dźwięk, do których odnosi się i opisuje przedmiotowe Rozporządzenie Ministra, są elementami ogółu instalacji słaboprądowych i tak też zostały umiejscowione w opracowanej dokumentacji Hali. Wobec powyższego oddzielenie zamówienia na doprojektowanie niezbędnych urządzeń oraz dostosowanie ich funkcjonowania do wcześniej zaprojektowanych instalacji i zlecenie wykonania dodatkowych projektów Wykonawcy innemu niż dotychczasowy, jest niecelowe z uwagi na fakt, że konieczne stało by się rozdzielenie poszczególnych projektów, co wiązało by się niewątpliwie z poniesieniem niewspółmiernie wysokich kosztów, a także groziło utratą rękojmi i gwarancji na całość opracowań projektowych udzieloną w umowie podstawowej. Ponadto wykonanie przedmiotowego zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego jakim jest wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wymaganej do wykonania robót budowlanych, która powinna umożliwiać uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Bez wykonania dokumentacji zgodniej z zapisami Rozporządzenia z dnia 10 stycznia 2011 r. i zrealizowania zgodnie z nią robót budowlanych nie jest możliwe uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Zapisy podstawowej umowy (§ 1) stanowią: 5. Dokumentacja projektowa, objęta przedmiotem umowy powinna być kompletna punku widzenia celu, jakiemu ma służyć, spójna i skoordynowana we wszystkich specjalnościach (branżach) wchodzących w jej skład, w tym w szczególności powinna umożliwiać: 5.4. uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Biorąc powyższe pod uwagę stwierdza się, że zachodzą przesłanki wymienione przez Ustawodawcę w art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy pzp, tj. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Konsorcjum Firm: 1. PERBO-PROJEKT Sp.z o.o., ul. Mazowiecka 4/6, 30-036 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

  • 2. Modern Construction Systems Sp. z o.o., ul. Promienista 78, 60-289 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


Kraków: Opracowanie kompletnej dodatkowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej w zakresie wynikającym ze zmiany przepisów związanych z wejściem w życie Rozporządzenia MSWiA w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych Dz. U Nr 16 poz. 73 z dnia 10.01.2011r. Oznaczenie sprawy: ARM/01/2011


Numer ogłoszenia: 159732 - 2011; data zamieszczenia: 15.06.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 96228 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Agencja Rozwoju Miasta S.A., ul. Floriańska 31, 31-019 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4292513, faks (012) 429 10 40.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Spółka prawa handlowego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie kompletnej dodatkowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej w zakresie wynikającym ze zmiany przepisów związanych z wejściem w życie Rozporządzenia MSWiA w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych Dz. U Nr 16 poz. 73 z dnia 10.01.2011r. Oznaczenie sprawy: ARM/01/2011.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający zleca Wykonawcy wykonanie kompletnej (tj. wykonanej zgodnie z zapisami §1 ust.5 Umowy podstawowej z dnia 4.06.2008 r.) dodatkowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej w pełnym zakresie wynikającym ze zmiany przepisów związanych z wejściem w życie Rozporządzenia MSWiA w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych Dz. U Nr 16 poz. 73 z dnia 10.01.2011r., obejmującym w szczególności: 1. system telewizji dozorowej, a w tym: - weryfikację lokalizacji punktów obserwacji, - wykonanie obliczeń pola obserwacji kamer, - wykonanie obliczeń dotyczących rejestracji i pojemności dysków, - dostosowanie systemu CCTV do technologii cyfrowej, - prowadzenie konsultacji z KW Policji w Krakowie; 2. okablowanie strukturalne z infrastrukturą kablową dla systemu telewizji dozorowej, a w tym: - weryfikację okablowania strukturalnego dla systemu telewizji dozorowej z uwzględnieniem długości torów transmisji, - opracowanie sieci szkieletowej okablowania dla systemu telewizji dozorowej, - wykonanie obliczeń przepustowości torów transmisji, - weryfikację rozmieszczenia lokalnych punktów dystrybucyjnych i ich wielkości; 3. instalacje elektryczne wewnętrzne i zewnętrzne, a w tym: - weryfikację zasilania dodatkowych odbiorów wynikających z projektów instalacji telewizji dozorowej, - weryfikację oświetlenia wewnętrznego pod kątem telewizji dozorowej, - weryfikację oświetlenia zewnętrznego pod kątem telewizji dozorowej, - weryfikację rozwiązań w serwerowniach, - weryfikację zasilania odbiorów elektrycznych wynikłych z telewizji dozorowej, - opracowanie i uzgodnienie nowej planszy zagospodarowania terenu (ZUDP), uwzględniającej dodatkowe sieci, - opracowanie nowego projektu kanalizacji teletechnicznej na terenie działki dla telewizji dozorowej, - opracowanie nowego projektu kanalizacji teletechnicznej zewnętrznej dla monitoringu z KW Policji, - analizę projektów stacji transformatorowych ST1 i ST2 w zakresie wzrostu mocy dla telewizji dozorowej, oraz wpływu na dobór UPS-ów, oraz agregatów prądotwórczych; 4. opracowanie wszystkich projektów dodatkowych i zamiennych, wynikających z dokonanej weryfikacji dotychczasowych rozwiązań, a wymaganych zgodnie z obowiązującymi przepisami w celu spełnienia warunku kompletności dokumentacji dla budowy Hali Widowiskowo - Sportowej w Krakowie; 5. opracowanie różnicowych i nowych przedmiarów robót; 6. opracowanie różnicowych i nowych kosztorysów inwestorskich (w oparciu o dane z publikacji SECOCENBUD); 7. opracowanie zamiennych STWiORB; 8. uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień i decyzji (w tym nowej lub zamiennej decyzji o pozwoleniu na budowę - jeżeli będzie wymagana, lub złożenie oświadczenia Projektanta o braku konieczności występowania o takie dokumenty).


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.00.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.05.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Konsorcjum Firm: 1. PERBO-PROJEKT Sp.z o.o., {Dane ukryte}, 30-036 Kraków, kraj/woj. małopolskie.
  • 2. Modern Construction Systems Sp. z o.o, {Dane ukryte}, 60-289 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 231667,8 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    239850,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    239850,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    239850,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Projekt wykonywany w ramach zamówienia podstawowego zrealizowany został i odebrany przez Zamawiającego w następujących terminach: Projekt budowlany - 3 marca 2009 r. Projekt wykonawczy - 24 listopada 2009 r., kiedy to obowiązywało Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprezy masowej - z dnia 28 października 2004 r. A zatem w momencie odbioru wykonana dokumentacja spełniała wymogi obowiązujących przepisów także w tym zakresie - §1 pkt. 1.6 umowy podstawowej. Zmiana przepisów dotyczących organizowania i zabezpieczenia imprez masowych tj. wyjście w życie Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 stycznia 2011 r. w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprezy masowej, stanowiącego akt wykonawczy do Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r.): nastąpiła po wykonaniu i odbiorze opracowań projektowych i była sytuacją niemożliwą do przewidzenia przez Zamawiającego, a zatem nie było możliwe również zaprojektowanie obiektu zgodnie z wymogami ww. aktu prawnego. Okoliczność ta spowodowała konieczność wykonania usługi dodatkowej nie objętej umową podstawową, a niezbędnej do wykonania zamówienia podstawowego. W szczególności wykonanie przedmiotowych usług dodatkowych nie mieści się w ramach nadzoru autorskiego, który zgodnie z §1 pkt. 4.4 umowy podstawowej w związku z art. 20 prawa budowlanego ma być realizowany w okresie wykonywania robót budowlanych i w zakresie: a) stwierdzania w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem, b) uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego. Z uwagi na wejście w życie nowego Rozporządzenia wymagane jest wykonanie w szczególności następujących dodatkowych czynności w obszarze projektowania: a) w zakresie systemu telewizji dozorowej (art.11 Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych): - weryfikacja lokalizacji punktów obserwacji, (§ 2 § 4, § 9 Rozporządzenia), - wykonanie obliczeń pola obserwacji kamer (§ 2 Rozporządzenia), - wykonanie obliczeń dotyczących rejestracji i pojemności dysków (§ 5, § 6 Rozporządzenia), - prowadzenie konsultacji z KW Policji w Krakowie; b) w zakresie okablowania strukturalnego z infrastrukturą kablową dla systemu telewizji dozorowej: - weryfikacja okablowania strukturalnego dla systemu telewizji dozorowej z uwzględnieniem długości torów transmisji, - opracowanie sieci szkieletowej okablowania dla systemu telewizji dozorowej, - wykonanie obliczeń przepustowości torów transmisji, - weryfikacja rozmieszczenia lokalnych punktów dystrybucyjnych i ich wielkości; c) w zakresie instalacji elektrycznych wewnętrznych i zewnętrznych - wykonanie projektu zamiennego instalacji elektrycznych wewnętrznych uwzględniającego: - zasilanie dodatkowych odbiorów wynikających z projektów instalacji telewizji dozorowej, - zmiany oświetlenia wewnętrznego pod kątem telewizji dozorowej, - zmianę oświetlenia zewnętrznego pod kątem telewizji dozorowej, - zmiany w serwerowniach, nowe serwerownie, - zmiany w zasilaniu odbiorów elektrycznych wynikłych z telewizji dozorowej, - sporządzenie nowej planszy ZUDP uwzględniającej dodatkowe sieci, - opracowanie nowego projektu kanalizacji teletechnicznej na terenie działki dla telewizji dozorowej, - opracowanie nowego projektu kanalizacji teletechnicznej zewnętrznej dla monitoringu z KW Policji, - analizę projektów stacji transformatorowych ST1 i ST2 w zakresie wzrostu mocy dla telewizji dozorowej, oraz wpływ na dobór UPS-ów, oraz agregatów prądotwórczych, oraz opracowanie projektów wykonawczych zamiennych tych stacji. W ramach omawianego zadania niezbędne jest również wykonanie nowych przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich dla ww. zakresu robót. Systemy rejestrujące obraz i dźwięk, do których odnosi się i opisuje przedmiotowe Rozporządzenie Ministra, są elementami ogółu instalacji słaboprądowych i tak też zostały umiejscowione w opracowanej dokumentacji Hali. Wobec powyższego oddzielenie zamówienia na doprojektowanie niezbędnych urządzeń oraz dostosowanie ich funkcjonowania do wcześniej zaprojektowanych instalacji i zlecenie wykonania dodatkowych projektów Wykonawcy innemu niż dotychczasowy, jest niecelowe z uwagi na fakt, że konieczne stało by się rozdzielenie poszczególnych projektów, co wiązało by się niewątpliwie z poniesieniem niewspółmiernie wysokich kosztów, a także groziło utratą rękojmi i gwarancji na całość opracowań projektowych udzieloną w umowie podstawowej. Ponadto wykonanie przedmiotowego zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego jakim jest wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wymaganej do wykonania robót budowlanych, która powinna umożliwiać uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Bez wykonania dokumentacji zgodniej z zapisami Rozporządzenia z dnia 10 stycznia 2011 r. i zrealizowania zgodnie z nią robót budowlanych nie jest możliwe uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Zapisy podstawowej umowy (§ 1) stanowią: 5. Dokumentacja projektowa, objęta przedmiotem umowy powinna być kompletna punku widzenia celu, jakiemu ma służyć, spójna i skoordynowana we wszystkich specjalnościach (branżach) wchodzących w jej skład, w tym w szczególności powinna umożliwiać: 5.4. uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Biorąc powyższe pod uwagę stwierdza się, że zachodzą przesłanki wymienione przez Ustawodawcę w art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy pzp, tj. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.

Adres: ul. Lema 7, 31-571 Kraków
woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: board@arm.krakow.pl, przetargi@arm.krakow.pl
tel: 12 3491103
fax: 12 2909960
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 9622820110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-04-28
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.arm.krakow.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Opracowanie kompletnej dodatkowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej w zakresie wynikającym ze zmiany przepisów związanych z wejściem w życie Rozporządzenia MSWiA w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych Dz. U Nr 16 poz. 73 z dnia Konsorcjum Firm: 1. PERBO-PROJEKT Sp.z o.o.
Kraków
2011-06-15 119 925,00
Opracowanie kompletnej dodatkowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej w zakresie wynikającym ze zmiany przepisów związanych z wejściem w życie Rozporządzenia MSWiA w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych Dz. U Nr 16 poz. 73 z dnia 2. Modern Construction Systems Sp. z o.o
Poznań
2011-06-15 119 925,00