Warszawa: Świadczenie usług pocztowych w 2013 r.


Numer ogłoszenia: 9915 - 2013; data zamieszczenia: 17.01.2013

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy, ul. Irysowa 19, 02-660 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5493727, 5493737, faks 022 5493737 , strona internetowa www.zgnmokotow.waw.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych w 2013 r..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w 2013 r..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.10.00.00-0.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest świadczenie powszechnych usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze do 50g i powyżej 50g oraz ich ewentualnych zwrotów w obrocie krajowym i zagranicznym w okresie od dnia następującego po dniu podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2013 r. Szacując wartość zamówienia, którego przedmiotem ma być świadczenie usług pocztowych w 2013 roku na potrzeby Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy (dalej: Zamawiający), Zamawiający oparł się na kosztach tych usług ponoszonych w roku 2012 tj. postąpił zgodnie z art. 34 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej: Pzp). Z szacunku wynika, że ok. 80,24 % kosztów stanowią przesyłki pocztowe polecone oraz polecone za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (z tzw. białą i żółtą zwrotką). Zamawiający jest samorządową jednostką budżetową działającą w oparciu o Statut, przyjęty Uchwałą Rady m.st. Warszawy Nr XLIII 1023/2004 z dnia 2 grudnia 2004r. Zgodnie z § 4 Statutu do zadań Zamawiającego należy w szczególności : 1) zarządzanie lokalami tworzącymi mieszkaniowy zasób oraz powierzonym zasobem nieruchomości m.st. Warszawy, w tym: a) eksploatowanie lokali, b) organizowanie napraw, konserwacji, remontów i modernizacji, c) utrzymywanie czystości i porządku na terenie posesji i osiedli, d) zawieranie, dokonywanie zmian i rozwiązywanie umów najmu, dzierżawy lub użyczenia, e) pobieranie czynszów i opłat z tytułu najmu i eksploatacji lokali oraz innych opłat, w tym odszkodowań za bezumowne korzystanie z lokali i innych składników powierzonego mienia m.st. Warszawy oraz prowadzenie windykacji w tym zakresie, f) ewidencjonowanie nieruchomości (w tym lokali), 2) obsługa użytkowników mieszkaniowego zasobu m.st. Warszawy oraz użytkowników innych lokali i obiektów obejmującą zapewnienie energii elektrycznej, cieplnej i wody, odprowadzanie ścieków i wywóz nieczystości, 3) wnioskowanie o przygotowywanie niezbędnych opracowań geodezyjno-prawnych oraz o dokonanie niezbędnych podziałów i scaleń nieruchomości, 4) sporządzanie planów rzeczowo-finansowych rocznych i wieloletnich dla każdej nieruchomości, a w tym: a) zarządzania nieruchomością, b) remontów i modernizacji, c) inwestowania w nieruchomość, 5) dokonywanie czynności przygotowawczych zmierzających do wyłonienia najemców, dzierżawców lub innych użytkowników nieruchomości oraz przygotowywanie umów z tymi najemcami, dzierżawcami i innymi użytkownikami, 6) dokonywanie czynności przygotowawczych zmierzających do zamiany lokali mieszkalnych, 7) przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów na zarządzanie nieruchomościami, 8) rozliczanie umów o zarządzanie nieruchomościami, 9) ewidencjonowanie i pobieranie przychodów i pożytków z nieruchomości, 10) naliczanie należności za nieruchomości oraz prowadzenie windykacji i egzekucji tych należności, 11) rozliczanie przychodów i pożytków z nieruchomości oraz wydatków na utrzymanie nieruchomości, 12) dokonywanie analiz w zakresie gospodarowania lokalami i nieruchomościami w obszarze działania Zakładu, w tym analizy kosztów utrzymania zasobu oraz wnioskowanie zmian polityki czynszowej i stawek czynszów, 13) wyposażanie w niezbędne urządzenia infrastruktury technicznej nieruchomości m.st. Warszawy, 14) udział w przygotowaniu dokumentacji nieruchomości przeznaczonych do obrotu, 15) podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach dotyczących własności lub innych praw rzeczowych na nieruchomości, roszczeń ze stosunku najmu lub dzierżawy, stwierdzenia nabycia spadku, stwierdzenia nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie, a także dotyczących wpisów w księgach wieczystych, zakładania ksiąg wieczystych, 16) występowanie do właściwych organów i sądów we wszystkich sprawach objętych działaniem Zakładu. Działalność statutowa wymusza na Zamawiającym prowadzenie korespondencji pocztowej w szerokim zakresie: z najemcami, sądowej, urzędowej, z usługodawcami, wykonawcami robót itd. Zdecydowana większość przesyłek wysyłanych przez Zamawiającego, w tym adresowane do sądów, stron postępowań sądowych, najemców lokali administrowanych przez Zamawiającego, uczestników postępowań prowadzonych o udzielenie zamówień publicznych, wysyłanych jest listami poleconymi i dodatkowo za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Przykładowo korespondencja przeznaczona dla najemców lokali dotyczy m.in.: -wezwań do zapłaty -zaproszeń do podpisania umów najmu lokali mieszkalnych, -zaproszeń do podpisania umów najmu po konkursach, - zaproszeń na negocjacje warunków umów i renegocjacji, - informacji o zamiarze wypowiedzenia umów najmu, - wypowiedzeń umów najmu, -wezwań do wydania lokalu, -wezwań do uregulowania stanu prawnego lokalu, -wysyłanie informacji o zmianie czynszu, - wysyłanie faktur korygujących dotyczących czynszu, - informacji o opłatach za bezumowne korzystanie z lokalu. Jak już wyżej nadmieniliśmy z szacunku wynika, że ok. 80,24 % kosztów stanowią przesyłki pocztowe polecone oraz polecone za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (z tzw. białą i żółtą zwrotką). W myśl art. 46 ust. 2 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2008 r., Nr 189, poz. 1159 z późn. zm.) Poczta Polska S.A. pełni funkcję operatora publicznego, mającego obowiązek świadczenia powszechnych usług w sposób ciągły (tzn. musi prowadzić swoją działalność niezależnie od rentowności) i na warunkach określonych przepisami Prawa pocztowego oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych z dnia 09 stycznia 2004 r. (Dz. U. Nr 5 poz. 34 z późn. zm.) wydanego na podstawie delegacji Prawa pocztowego zawartej w art. 46 ust. 3. Na podstawie tych przepisów Poczta Polska S.A. jako operator publiczny jest zobowiązana m.in. do zachowania określonych terminów doręczeń przesyłek oraz do posiadania na terenie kraju, co najmniej 8 240 placówek (zgodnie z § 44 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych), co daje gwarancję - w odróżnieniu od innych operatorów - dostarczania przesyłek na terenie całego kraju, jak i możliwość otrzymania niedoręczonych przesyłek. Istotną dla Zamawiającego jest tutaj powszechność świadczenia usług pocztowych, ich dostępność w sposób ciągły i jednolity na terenie całego kraju i za granicą. Poczta Polska S.A. jest jedynym podmiotem według Raportu Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej o stanie rynku usług pocztowych w Polsce w 2011 roku, dysponującym infrastrukturą konieczną do świadczenia usług pocztowych o charakterze powszechnym. Operatorzy niepubliczni, nawet mający krajowy zasięg działania, skupiają się na świadczeniu usług w dużych ośrodkach miejskich i pomiędzy takimi ośrodkami, a więc nie jest to powszechny zasięg działania w takim rozumieniu jak w przypadku Poczty Polskiej S.A., która świadczy swoje usługi także na obszarach wiejskich. Poza tym Poczta Polska ma obowiązek świadczenia usług w obrocie krajowym i zagranicznym, a więc możliwe jest dostarczanie przez Pocztę Polską przesyłek do każdego miejsca w kraju i za granicą. Niepubliczni operatorzy pocztowi mogą świadczyć swoje usługi na terenie kraju, zagranicy lub tylko lokalnie. Powszechne usługi pocztowe w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe to usługi polegające na: a) przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu: - przesyłek listowych do 2.000 g, w tym przesyłek poleconych i przesyłek z zadeklarowaną wartością, - paczek pocztowych do 10.000 g, w tym z zadeklarowaną wartością, - przesyłek dla ociemniałych, b) doręczaniu nadesłanych z zagranicy paczek pocztowych do 20.000 g, c) realizowaniu przekazów pocztowych. Usługi te wykonywane są w obrocie krajowym i zagranicznym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w sposób jednolity w porównywalnych warunkach i po przystępnych cenach, z zachowaniem wymaganej prawem jakości oraz z zapewnieniem co najmniej jednego opróżniania nadawczej skrzynki pocztowej i doręczania przesyłek co najmniej w każdy dzień roboczy i nie mniej niż przez 5 dni w tygodniu przez Pocztę Polską będącej operatorem publicznym. W myśl art. 46 ust. 1 tej ustawy, operator publiczny jest obowiązany do świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający: 1. traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej; 2. traktowanie przesyłki jako przesyłki z zadeklarowaną wartością; 3. uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej lub kwoty pieniężnej określonej w przekazie pocztowym; 4. przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłek lub kwot pieniężnych nadanych na poste restante. Zgodnie z przepisem art. 6 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe wykonywanie działalności pocztowej w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek: dla ociemniałych, przesyłek z korespondencją o masie do 2000 g (z wyłączeniem przesyłek o masie nieprzekraczającej granicy wagowej zastrzeżonej dla operatora publicznego, tj. 50 g.) oraz przyjmowanych, przemieszczanych i doręczanych w sposób inny niż określony dla powszechnych usług pocztowych - wymaga zezwolenia. Zezwolenie nie jest wymagane na wykonywanie działalności pocztowej przez operatora publicznego w zakresie świadczenia powszechnych usług pocztowych, o których mowa w art. 46 Prawa pocztowego (art. 6 ust. 5 ustawy Prawo pocztowe). Zgodnie z rejestrem prowadzonym przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na dzień 8 listopada 2012 roku zezwolenie, o jakim mowa w art. art. 6 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe posiada 4 operatorów pocztowych: 1. Dystrybucja Polska Sp. z o.o. na działalność pocztową w zakresie przesyłek z korespondencją, 2. Kolporter Logistyka Sp. z o.o. na działalność pocztowa w zakresie przesyłek dla ociemniałych i przesyłek z korespondencją do 2000 g, 3. WAWA S.A. na działalność pocztową w zakresie przesyłek z korespondencją i przesyłek dla ociemniałych, 4. Działalność Usługowa Jerzy Jaworski na działalność pocztową w zakresie przesyłek dla ociemniałych i przesyłek z korespondencją do 2000 g. Trzech z ww. operatorów zawiesiło działalność. Działalność pocztową w zakresie wymagającym zezwolenia prowadzi obecnie Dystrybucja Polska Sp. z o.o. Jak wynika z informacji z rejestru, Dystrybucja Polska Sp. z o.o. nie w pełni odpowiada potrzebom Zamawiającego w zakresie usług pocztowych, ponieważ posiada zezwolenie wyłącznie na działalność pocztową w zakresie przesyłek z korespondencją, a nadto nie świadczy usług na terenie zagranicy. Z pełnienia funkcji operatora publicznego przez Pocztę Polska wynika istotny fakt, iż przesyłki pocztowe mają moc dokumentu urzędowego, co reguluje art. 45 ustawy Prawo pocztowe. Takiej mocy nie posiada potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej przez operatora nie mającego statusu operatora publicznego. Oznacza to, że potwierdzenia nadania przesyłki wydane przez innych operatorów nie są dokumentami urzędowymi, tylko prywatnymi. Zgodnie z poglądem wyrażonym w Komentarzu do kodeksu postępowania cywilnego (Jędrzejewska Maria, Witz Karol, Ereciński Tadeusz, Gudowski Jacek Kodeks postępowania cywilnego. Komentarz. Część pierwsza. Postępowanie rozpoznawcze. Warszawa 2009 LexisNexis wydanie III) przez Tadeusza Erecińskiego: przez domniemanie zgodności z prawdą dokument urzędowy staje się najbardziej wiarygodnym środkiem dowodowym w postępowaniu cywilnym, mającym dla sądu najczęściej rozstrzygające znaczenie. Dokument prywatny stanowi zaś tylko dowód tego, że osoba, która go podpisała, złożyła oświadczenie zawarte w dokumencie (np. art. 245 k.p.c.). W praktyce moc dokumentu urzędowego przejawia się tym, iż złożenie przez Zamawiającego w toku postępowania sądowego lub administracyjnego potwierdzenia nadania posiadającego taką moc umożliwi mu wykazanie, iż określona przesyłka (np. wezwanie do zapłaty, oświadczenie o odstąpieniu, wypowiedzenie umowy najmu lub wysokości czynszu) została doręczona adresatowi w określonej dacie. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji, gdy od momentu otrzymania przesyłki biegną terminy do dokonania określonych czynności w postępowaniu administracyjnym bądź cywilnym. Moc dokumentu urzędowego wynika z treści art. 244 § 1 k.p.c., zgodnie, z którym dokumenty urzędowe, sporządzane w przepisanej formie przez powołane do tego organy władzy publicznej i inne organy państwowe w zakresie ich działania, stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo poświadczone. Natomiast z art. 81 § 1 k.c. wynika, że jeżeli ustawa uzależnia ważność albo określone skutki czynności prawnej od urzędowego poświadczenia daty, poświadczenie takie jest skuteczne także względem osób nie uczestniczących w dokonaniu tej czynności prawnej (data pewna) a z § 2 wynika, że czynność prawna ma datę pewna także w wypadku w razie stwierdzenia dokonania czynności w jakimkolwiek dokumencie urzędowym - od daty dokumentu urzędowego. Na gruncie kodeksu postępowania administracyjnego skutki dokumentu urzędowego wynikają z art. 76 § 1 zgodnie, z którym dokumenty urzędowe sporządzone w przepisanej formie przez powołane do tego organy państwowe w zakresie ich działania stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo stwierdzone. Innymi regulacjami prawnymi w zakresie skutków nadania pisma w placówce pocztowej, które wyróżniają operatora publicznego od innych operatorów, są w szczególności: - art. 57 § 5 pkt 2 k.p.a. - termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego, - art. 165 § 2 k.p.c. - oddanie pisma procesowego w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu, - art. 198 b. ust. 2 zdanie drugie Pzp - złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jego wniesieniem. Zamawiający jest jednostką samorządową, zobowiązaną do stosowania przepisów kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn zm.). Jednocześnie jest stroną w postępowaniach cywilnych, toczących się zgodnie z procedurą określoną w kodeksie postępowania cywilnego. Inni operatorzy pocztowi nie są w stanie świadczyć usług o takim charakterze, jaki jest konieczny do wykonywania zadań nałożonych na Zamawiającego. Wynika to z konkretnych uregulowań zawartych w kodeksie postępowania cywilnego i postępowania administracyjnego oraz z orzecznictwa. Zgodnie z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z 8 października 2009 r. II SA-Wa 820-09, cyt: przepisy ustawy Kodeks postępowania administracyjnego wyraźnie wskazują podmioty uprawnione do doręczania pism organów administracji publicznej. Są nimi: poczta, pracownicy organu, przed którym toczy się postępowanie, lub inne upoważnione osoby lub organy. Do tego kręgu nie zostały jednak zaliczone spółki prawa handlowego, które świadczą szeroko rozumiane usługi kurierskie. Zatem korzystając z usług takich spółek organy administracji publicznej muszą liczyć się z ewentualnymi negatywnymi konsekwencjami wyboru innego niż wskazany w treści art. 39 k.p.a. podmiotu doręczającego. Dodać jeszcze trzeba, że pomimo braku dostosowania przepisu art. 39 k.p.a. do brzmienia ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159 ze zm.), wprowadzającej wyodrębnione usługi tzw. operatora publicznego świadczącego powszechne usługi pocztowe, nie oznacza, iż za pocztę można uznać każdego operatora uprawnionego do wykonywania usługi pocztowej. Należy bowiem pamiętać, że jedynie Poczcie Polskiej S.A. powierzono obowiązek wykonywania zadań operatora publicznego (art. 46 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe). Zatem użyte w przepisie art. 39 określenie poczta należy odnieść wyłącznie do przedsiębiorstwa Poczta Polska S.A., świadczącego powszechne usługi pocztowe. Podsumowując: charakter i specyfika działalności Zamawiającego w zakresie zadań statutowych powodują bezwzględną konieczność wysyłania przesyłek w obszarze terytorialnym całego kraju i zagranicy, w zakresie usług pocztowych o charakterze powszechnym. Zatem udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu Poczcie Polskiej S.A. jest dopuszczalne i nie stanowi naruszenia przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. W chwili obecnej jedynie Poczta Polska S.A., dysponując odpowiednią siecią placówek, umożliwia doręczenie przesyłek do każdego miejsca w kraju i za granicą, obejmuje pełen zakres usług pocztowych i gwarantuje zachowanie terminów określonych ustawach Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks postępowania cywilnego, Prawo zamówień publicznych oraz sposobu doręczania pism urzędowych określonego w art. 39 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego. Zakres działalności innych operatorów nie obejmuje wszystkich kategorii usług pocztowych lub ich działalność nie obejmuje całego obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i zagranicy. Zamówienie może zostać prawidłowo zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę tj. Pocztę Polską S.A.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Poczta Polska S.A., ul.Stawki 2, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Bytom: Przetarg nieograniczony na zakup wraz z dostawą mięsa, wędlin, podrobów, flaków wołowych, drobiu i podrobów mrożonych oraz ryb mrożonych dla potrzeb Kuchni Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Bytomiu


Numer ogłoszenia: 10011 - 2013; data zamieszczenia: 17.01.2013

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Szpital Specjalistyczny Nr 2 , ul. Stefana Batorego 15, 41-902 Bytom, woj. śląskie, tel. 32 7861400, faks 32 7861646.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    http://www.szpitalspec2.bytom.ids.pl/


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przetarg nieograniczony na zakup wraz z dostawą mięsa, wędlin, podrobów, flaków wołowych, drobiu i podrobów mrożonych oraz ryb mrożonych dla potrzeb Kuchni Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Bytomiu.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
dostawy.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia w przetargu nieograniczonym jest dostawa mięsa, wędlin, podrobów, flaków wołowych, drobiu i podrobów mrożonych , określonych przez Zamawiającego według grup asortymentowo - cenowych zgrupowanych w Pakietach nr 1 - 2 stanowiących załącznik A do specyfikacji istotnych warunków zamówienia : Pakiet nr 1 - Drób i podroby mrożone. Pakiet nr 2 - Mięso i wędliny, podroby, flaki wołowe..


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
15.11.20.00-6, 15.11.40.00-0, 15.11.00.00-2, 15.13.11.30-5.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 2.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium: w przypadku złożenia oferty na wszystkie pakiety wadium w wysokości 2.570.00 PLN (słownie: dwa tysiące pięćset siedemdziesiat 00/100), w przypadku złożenia oferty na pakiet nr 1 wadium w wysokości 1.015,00 PLN (słownie: jeden tysiąc piętnaście zł 00/100), w przypadku złożenia oferty na pakiet nr 2 wadium w wysokości 1.555,00 PLN (słownie: jeden tysiąc pięćset pięćdziesiąt pięć zł 00/100),


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca składa oświadczenia oraz dokumenty określone w § 18 ust. 1 SIWZ


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca składa oświadczenia oraz dokumenty określone w § 18 ust. 2 SIWZ


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca składa oświadczenia oraz dokumenty określone w § 18 ust. 4 SIWZ


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca składa oświadczenia oraz dokumenty określone w § 18 ust. 4 SIWZ


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca składa oświadczenia oraz dokumenty określone w § 18 ust. 3 SIWZ


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:


  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. W celu potwierdzenia, ze oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Zamawiający wymaga: a. wypełniony i podpisany formularz asortymentowo - cenowy stanowiący załącznik B do SIWZ (dla każdego oferowanego pakietu), b. dokument identyfikacyjny produktu przy każdej dostawie, c. etykieta produktu dla towarów mrożonych. d. Pakiet numer 1 - Drób i podroby mrożone - dostawa jeden raz tygodniowo .Transport samochodem mroźnia, towar głęboko mrożony -18 o C - 26 o C , Pakiet numer 2 - mięso , wędliny , podroby , flaki wołowe - dostawa towaru dwa razy w tygodniu w godzinach rannych oraz w razie potrzeby trzy razy w tygodniu. Transport samochodem chłodnia.


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) Zamawiający dopuszcza zmiany umowy po jej zawarciu w przypadku okoliczności, gdy: a. zmiana ta jest korzystna dla Zamawiającego, b. konieczność wprowadzenia zmian wyniknie z okoliczności obiektywnych, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, niezależnych od woli stron, bez względu na to czy ich skutki są korzystne dla Zamawiającego, c. strony umowy uznają zasadność wprowadzenia zmian do umowy, a zmiany te nie wywołają niekorzystnych skutków dla Zamawiającego i nie spowodują zmiany oferowanych warunków realizacji zamówienia będących podstawą oceny ofert.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.szpitalspec2.bytom.ids.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Szpital Specjalistyczny numer 2 w Bytomiu , ul. St. Batorego 15 41-902 Bytom ( pokój nr.19. I piętro , Zam. Publiczne , Budynek Dyrekcji ) lub bezpłatnie na stronie internetowej szpitala.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
31.01.2013 godzina 09:00, miejsce: Szpital Specjalistyczny numer 2 w Bytomiu , ul. St. Batorego 15 41-902 Bytom ( pokój nr.2 , parter , Kancelaria Głowna , Budynek Dyrekcji ).


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
Pakiet nr 1 - Drób i podroby mrożone..


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Filet z kurczaka mrożony kg 1200 2. Filet z indyka mrożony kg 50 3. Kurczaki mrożone kg 1700 4. Ćw z kurczaka mrożone kg 1000 5. Porcje rosołowe mrożone kg 900 6. Żołądki drobiowe mrożone całe kg 500 7. Wątróbka drobiowa mrożona kg 900 8. Skrzydła z indyka mrożone kg 50 9. Noga z kaczki mrożona kg 40 10. Kaczka mrożona kg 60 11. Żołądki z gęsi mrożone kg 50 12. Golonko z indyka mrożone kg 50 13. Ozory wieprzowe mrożone kg 40 14. Udziec z indyka mrożony kg 60 15. Serca Drobiowe mrożone kg 100 16. Skrzydełka z kurczaka mrożone kg 40 17. Smalec z gęsi kg 5.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    15.11.20.00-6, 15.11.40.00-0.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Okres w miesiącach: 12.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Pakiet nr 2 - Mięso i wędliny, podroby, flaki wołowe..


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Boczek wędzony z/k kg 80 2. Golonko świeże kg 30 3. Karczek wieprzowy z/k kg 800 4. Kaszanka kg 300 5. Kiełbasa zwyczajna kg 250 6. Kiełbasa śląska kg 20 7. Kiełbasa mortadela kg 80 8. Kiełbasa parówkowa kg 50 9. Kiełbasa biała surowa kg 20 10. Kości świeże różne kg 450 11. Kości wędzone różne kg 100 12. Łopata z/k kg 400 13. Łopata b/k kg 400 14. Pieczeń wieprzowa ex kg 300 15. Pieczeń wołowa ex I kl kg 50 16. Pieczeń wołowa zwykła II kl kg 250 17. Rozbratel kg 1200 18. Antrykot kg 80 19. Schab z / k kg 800 20. Podgardle wędzone kg 150 21. Słonina świeża kg 5 22. Słonina wędzona kg 5 23. Smalec wieprzowy kg 120 24. Szynka (blok) konserwowa kg 50 25. Wątroba wieprzowa świeża kg 70 26. Żeberka wieprzowe kg 300 27. Żeberka kąty świeże wieprzowe kg 120 28. Nogi wieprzowe kg 50 29. Flaki wołowe parzone ( nie krojone ) kg 170 30. Ozory wieprzowe kg 40 31. Golonko pieczone kg 20 32. Żeberka wieprzowe wędzone kg 40.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    15.11.00.00-2, 13.51.31.13-0.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Okres w miesiącach: 12.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.


Adres: ul. Irysowa 19, 02-660 Warszawa
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: zamowienia@zgnmokotow.waw.pl
tel: 022 5493727, 5493737
fax: 225 493 737
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 991520130
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2013-01-16
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.zgnmokotow.waw.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
64100000-7 Usługi pocztowe i kurierskie