Wykonanie zamówienia dodatkowego dla zadania pn. Termomodernizacja budynków Miejskiego Przedszkola nr 47 przy ul. Szramka 7 w Rudzie Śląskiej - Bykowinie
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie zamówienia dodatkowego dla zadania pn. Termomodernizacja budynków Miejskiego Przedszkola nr 47 przy ul. Szramka 7 w Rudzie Śląskiej - Bykowinie Zakres prac obejmuje: - roboty przygotowawcze z rozbiórkami, - roboty związane z wymianą instalacji elektrycznej, - roboty związane z wymianą instalacji odgromowej, - roboty związane z wymianą instalacji kanalizacji sanitarnej, - roboty związane z wymianą instalacji hydrantowej i jej zabezpieczeniem, - roboty związane z wykonaniem napraw dylatacji i robót związanych, - pozostałe roboty wykończeniowe.
Ruda Śląska: Wykonanie zamówienia dodatkowego dla zadania pn. Termomodernizacja budynków Miejskiego Przedszkola nr 47 przy ul. Szramka 7 w Rudzie Śląskiej - Bykowinie
Numer ogłoszenia: 99479 - 2014; data zamieszczenia: 08.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Ruda Śląska, Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, woj. śląskie, tel. 032 2486281 do 9; 2449094, faks 032 248 7348 , strona internetowa www.rudaslaska.bip.info.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie zamówienia dodatkowego dla zadania pn. Termomodernizacja budynków Miejskiego Przedszkola nr 47 przy ul. Szramka 7 w Rudzie Śląskiej - Bykowinie.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie zamówienia dodatkowego dla zadania pn. Termomodernizacja budynków Miejskiego Przedszkola nr 47 przy ul. Szramka 7 w Rudzie Śląskiej - Bykowinie Zakres prac obejmuje: - roboty przygotowawcze z rozbiórkami, - roboty związane z wymianą instalacji elektrycznej, - roboty związane z wymianą instalacji odgromowej, - roboty związane z wymianą instalacji kanalizacji sanitarnej, - roboty związane z wymianą instalacji hydrantowej i jej zabezpieczeniem, - roboty związane z wykonaniem napraw dylatacji i robót związanych, - pozostałe roboty wykończeniowe..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuZakres opracowanego projektu termomodernizacji budynku obejmował wykonanie : - wymiany okien i drzwi w ścianach zewnętrznych budynku, - wymiany instalacji wody ciepłej i centralnego ogrzewania, - ocieplenie stropów ( dach płaski oraz dach skośny), - ocieplenie ścian zewnętrznych, - wymiana instalacji odgromowej, Podczas wizji na obiekcie przed określeniem przedmiotu zamówienia stwierdzono konieczność rozszerzenia zakresu robót z powodu złego stanu posadzek w pomieszczeniach oraz złego stanu okładzin ścian w pomieszczeniach kuchni i sanitariatach przy salkach. Wobec powyższych faktów określono zakres remontowy w tych pomieszczeniach polegający na: - wymianie posadzek w pomieszczeniach (salkach i sanitariatach, szatniach przy salkach), - wymianie okładzin ścian z płytek ceramicznych (pomieszczenia kuchni, zaplecza i sanitariatów), - wymianie kabin i przyborów w sanitariatach, - wymianie instalacji wody zimnej, - malowaniu remontowanych pomieszczeń, W związku z faktem przeciekania świetlików z poliwęglanu komorowego zdecydowano o zwiększeniu zakresu robót ( wymiana starych świetlików na nowe szklane). Na tak określony przedmiot zamówienia zorganizowano przetarg nieograniczony i udzielono zamówienia. Podczas wykonywania robót wykończeniowych pomieszczeń, tj. skuwania okładziny ceramicznej w pomieszczeniach objętych remontem, odkryto że istniejąca instalacja elektryczna wykonana jest z przewodu dwużyłowego o zbyt małym przekroju, łączona poprzez skręcanie, w wielu miejscach przepalona, z brakami izolacji przewodów, jest w złym stanie technicznym, który zagraża bezpieczeństwu obiektu. Badanie stanu instalacji elektrycznej i odgromowej zgodnie z Prawem budowlanym w okresie co pięć lat nie wskazywało na konieczność wymiany tej instalacji. Po odbiciu tynku i stwierdzeniu nieprawidłowości zarówno w stanie technicznym przewodu, jak i zbyt małym jego przekroju, zachodzi konieczność wymiany tej instalacji w całym remontowanym budynku. Także po odkopaniu fundamentów stwierdzono przerwy w poziomej instalacji odgromowej (brak ciągłości uziemienia). Ww. zakresu robót nie można było wcześniej przewidzieć, bowiem fakt złego stanu technicznego uwidocznił się po fizycznym odkuciu okładzin ściennych, skuciu wymienianych tynków, odkopaniu fundamentów. Wykonanie powyższych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) jest niezbędne ze względów ekonomicznych (gospodarczych) przed robotami zamówienia podstawowego, tj. wykonania okładzin ściennych robót tynkarskich i malarskich w remontowanych pomieszczeniach budynku. Późniejsze wykonanie (po zakończeniu zamówienia podstawowego) wymiany instalacji niosłoby za sobą konieczność rozbiórki wykonanych już robót wykończeniowych. Wszystkie te roboty spowodowałyby poniesienie nieuzasadnionych, niewspółmiernie wysokich kosztów robót, tj. rozbiórek okładzin ściennych, bruzdowania tynków, uzupełniania tynków i okładzin ściennych oraz malowania, demontażu płyt chodnikowych opaski, które oszacowano na ok. 115 000 ,00 zł. Także po skuciu tynków ścian stwierdzono, że w instalacji sanitarnej podejścia od przyborów do poziomów kanalizacyjnych są w złym stanie technicznym (nieszczelne, popękane rury, wpusty), dlatego należy je wymienić. Ww. zakresu robót nie można było przewidzieć wcześniej, bowiem fakt złego stanu technicznego uwidocznił się po fizycznym odkuciu okładzin ściennych, i skuciu wymienianych tynków. Wykonanie powyższych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) jest niezbędne ze względów ekonomicznych (gospodarczych) przed robotami zamówienia podstawowego w pomieszczeniach objętych remontem. Późniejsze wykonanie wymiany instalacji niosłoby za sobą konieczność rozbiórki wykonanych już robót wykończeniowych, tj. rozbiórek okładzin ściennych, bruzdowania i uzupełniania tynków i ponownego malowania uzupełnień pod wymienianą instalację. Wszystkie te roboty spowodowałyby poniesienie nieuzasadnionych, niewspółmiernie wysokich kosztów robót, które oszacowano na ok. 22 000 ,00 zł. Niewykonanie tych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) doprowadziłoby do możliwości powstawania awarii i nieuzasadnionych, bliżej nieokreślonych kosztów ich usunięcia. Przy wykonaniu skucia posadzek w pomieszczeniach sanitariatu i kuchni oraz odsłonięciu (odkopaniu) poziomów kanalizacyjnych stwierdzono, że poziomy instalacji sanitarnej wykonane z żeliwa w łazience oraz kuchni są popękane, a poziom instalacji sanitarnej w kuchni jest dodatkowo zatłuszczony, dlatego zachodzi konieczność ich wymiany. Ww. zakresu robót nie można było przewidzieć wcześniej, bowiem fakt złego stanu technicznego (niedrożności i popękania) uwidocznił się po fizycznym odsłonięciu poziomów. Wykonanie powyższych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) jest niezbędne ze względów ekonomicznych (gospodarczych) przed wykonaniem zamówienia podstawowego w pomieszczeniach objętych remontem. Późniejsze wykonanie wymiany instalacji niosłoby za sobą konieczność rozbiórki wykonanych już robót wykończeniowych, tj. wymiany posadzek z płytek ceramicznych, montaż przyborów i urządzeń w pomieszczeniach zadania podstawowego, a późniejsze wykonanie wymiany instalacji niosłoby za sobą konieczność rozbiórki wykonanych już robót posadzkowych. Wszystkie te roboty spowodowałyby poniesienie nieuzasadnionych, niewspółmiernie wysokich kosztów robót, które oszacowano na ok. 25 000,00 zł. Niewykonanie tych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) doprowadziłoby do możliwości powstawania awarii i nieuzasadnionych, bliżej nie określonych kosztów ich usunięcia. W trakcie demontażu instalacji c.o. ( instalacja przy suficie w otulinie wełny mineralnej) w pęku instalacji sanitarnych odsłonięto instalacje wody p. pożarowej o średnicy ? cala (średnica ta nie spełnia normy średnic rur dla tego typu obiektów która wynosi 25 mm). Dlatego ze względów normowych należy wymienić instalację wody p. pożarowej zachowując jej przebieg i lokalizację. Ww. zakresu robót nie można było przewidzieć wcześniej, bowiem instalacja była na całym odcinku zakryta, a fakt nienormowej wielkości średnicy uwidocznił się po fizycznym demontażu instalacji c.o. i odsłonięciu w/w instalacji w pęku zaizolowanych otuliną z wełny mineralnej instalacji wodociągowych i c.o. Wykonanie powyższych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) jest niezbędne ze względów ekonomicznych (gospodarczych) przed robotami zamówienia podstawowego w pomieszczeniach objętych remontem. Późniejsze wykonanie wymiany instalacji niosłoby za sobą konieczność rozbiórki wykonanych już robót wykończeniowych, tj. wykonania przebić i przekuć w ścianach i stropach, uzupełniania tynków i ich malowania Wszystkie te roboty spowodowałyby poniesienie nieuzasadnionych, niewspółmiernie wysokich kosztów robót, które oszacowano na ok. 3 000 ,00 zł. Wykonanie powyższych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) jest niezbędne i konieczne dla zapewnienia warunków p. pożarowych obiektu, tj. bezpieczeństwa budynku oraz zdrowia pracowników i dzieci tam przebywających. W trakcie rozbiórki stolarki drzwiowej wewnętrznej w związku z pęknięciami ścian w obrębie dylatacji stwierdzono również występowanie wad technologicznych powstałych najprawdopodobniej podczas budowy obiektu (polegające m.in. na braku ciągłości dylatacji objawiające się ścinaniem przylegających murów podczas nachodzenia się ścian na siebie w wyniku prowadzonej w tym rejonie eksploatacji górniczej). Ww. zakresu robót nie można było przewidzieć wcześniej, bowiem fakt ten uwidocznił się po fizycznym odsłonięciu (rozebraniu) osłon dylatacji i jej obróbki. Wykonanie powyższych robót jest niezbędne przed wykonaniem zamówienia podstawowego, tj. przemurowanie spękanych ścian, uwolnienie zakleszczonych dylatacji, ocieplenie szczeliny dylatacyjnej, montaż nowych osłon i stolarki drzwiowej, która nie nadaje się do ponownego wbudowania, z wykonaniem właściwych wykończeń ościeży ścian. Także ze względów ekonomicznych (gospodarczych) wykonanie tych robót jest niezbędne i uzasadnione, bowiem wykonanie tych robót w terminie późniejszym niosłoby za sobą konieczność wykonania demontażu i ponownego montażu robót wykonanych w ramach zadania podstawowego, ze zniszczeniem częściowym wykładzin i posadzek oraz ścian i malowania przy dylatacjach. Wszystkie te roboty spowodowałyby poniesienie nieuzasadnionych wysokich kosztów robót, które oszacowano na ok. 85 000 ,00 zł. Należy podkreślić, że podczas wykonywania projektu budowlano-wykonawczego budynek Miejskiego Przedszkola nr 47 był użytkowany, ogrzewany. Wykonywane zgodnie z prawem budowlanym przeglądy stanu sprawności technicznej i wartości użytkowej budynku nie wskazywały na zły stan techniczny budynku oraz instalacji sanitarnych i elektrycznych. Szacunkowy koszt związany z wykonaniem w/w robót wynosi 203.252,03 zł. netto, t.j. 250.000,00 zł brutto co stanowi 27,84% zamówienia podstawowego z kwoty 897.900,00 zł brutto. Jako, że wykonania w/w prac nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy podstawowej, a także niewykonanie ww. prac koniecznych przed wykonaniem robót podstawowych byłoby ekonomicznie (gospodarczo) nieuzasadnione (wymagałby poniesienia niewspółmiernie wyskoich kosztów), zachodzą przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy, a zawarcie umowy na zamówienie dodatkowe jest zasadne i prawidłowe. Charakter robót i ich związanie z podstawowym zakresem uzasadnia powierzenie w/w robót Wykonawcy zamówienia podstawowego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Spółdzielnia Rzemieślnicza BUDREM, ul. Katowicka 18, 41-710 Ruda Śląska, kraj/woj. śląskie.
Ruda Śląska: Termomodernizacja budynków Miejskiego Przedszkola nr 47 przy ul. Szramka 7 w Rudzie Śląskiej - Bykowinie
Numer ogłoszenia: 108445 - 2014; data zamieszczenia: 20.05.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 99479 - 2014r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Ruda Śląska, Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, woj. śląskie, tel. 032 2486281 do 9; 2449094, faks 032 248 7348.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Termomodernizacja budynków Miejskiego Przedszkola nr 47 przy ul. Szramka 7 w Rudzie Śląskiej - Bykowinie.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie zamówienia dodatkowego dla zadania pn. Termomodernizacja budynków Miejskiego Przedszkola nr 47 przy ul. Szramka 7 w Rudzie Śląskiej - Bykowinie Zakres prac obejmuje: - roboty przygotowawcze z rozbiórkami, - roboty związane z wymianą instalacji elektrycznej, - roboty związane z wymianą instalacji odgromowej, - roboty związane z wymianą instalacji kanalizacji sanitarnej, - roboty związane z wymianą instalacji hydrantowej i jej zabezpieczeniem, - roboty związane z wykonaniem napraw dylatacji i robót związanych, - pozostałe roboty wykończeniowe.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
15.05.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Spółdzielnia Rzemieślnicza BUDREM, {Dane ukryte}, 41-710 Ruda Śląska, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 203252,03 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
219992,77
Oferta z najniższą ceną:
219992,77
/ Oferta z najwyższą ceną:
219992,77
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zakres opracowanego projektu termomodernizacji budynku obejmował wykonanie : - wymiany okien i drzwi w ścianach zewnętrznych budynku, - wymiany instalacji wody ciepłej i centralnego ogrzewania, - ocieplenie stropów ( dach płaski oraz dach skośny), - ocieplenie ścian zewnętrznych, - wymiana instalacji odgromowej, Podczas wizji na obiekcie przed określeniem przedmiotu zamówienia stwierdzono konieczność rozszerzenia zakresu robót z powodu złego stanu posadzek w pomieszczeniach oraz złego stanu okładzin ścian w pomieszczeniach kuchni i sanitariatach przy salkach. Wobec powyższych faktów określono zakres remontowy w tych pomieszczeniach polegający na: - wymianie posadzek w pomieszczeniach (salkach i sanitariatach, szatniach przy salkach), - wymianie okładzin ścian z płytek ceramicznych (pomieszczenia kuchni, zaplecza i sanitariatów), - wymianie kabin i przyborów w sanitariatach, - wymianie instalacji wody zimnej, - malowaniu remontowanych pomieszczeń, W związku z faktem przeciekania świetlików z poliwęglanu komorowego zdecydowano o zwiększeniu zakresu robót ( wymiana starych świetlików na nowe szklane). Na tak określony przedmiot zamówienia zorganizowano przetarg nieograniczony i udzielono zamówienia. Podczas wykonywania robót wykończeniowych pomieszczeń, tj. skuwania okładziny ceramicznej w pomieszczeniach objętych remontem, odkryto że istniejąca instalacja elektryczna wykonana jest z przewodu dwużyłowego o zbyt małym przekroju, łączona poprzez skręcanie, w wielu miejscach przepalona, z brakami izolacji przewodów, jest w złym stanie technicznym, który zagraża bezpieczeństwu obiektu. Badanie stanu instalacji elektrycznej i odgromowej zgodnie z Prawem budowlanym w okresie co pięć lat nie wskazywało na konieczność wymiany tej instalacji. Po odbiciu tynku i stwierdzeniu nieprawidłowości zarówno w stanie technicznym przewodu, jak i zbyt małym jego przekroju, zachodzi konieczność wymiany tej instalacji w całym remontowanym budynku. Także po odkopaniu fundamentów stwierdzono przerwy w poziomej instalacji odgromowej (brak ciągłości uziemienia). Ww. zakresu robót nie można było wcześniej przewidzieć, bowiem fakt złego stanu technicznego uwidocznił się po fizycznym odkuciu okładzin ściennych, skuciu wymienianych tynków, odkopaniu fundamentów. Wykonanie powyższych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) jest niezbędne ze względów ekonomicznych (gospodarczych) przed robotami zamówienia podstawowego, tj. wykonania okładzin ściennych robót tynkarskich i malarskich w remontowanych pomieszczeniach budynku. Późniejsze wykonanie (po zakończeniu zamówienia podstawowego) wymiany instalacji niosłoby za sobą konieczność rozbiórki wykonanych już robót wykończeniowych. Wszystkie te roboty spowodowałyby poniesienie nieuzasadnionych, niewspółmiernie wysokich kosztów robót, tj. rozbiórek okładzin ściennych, bruzdowania tynków, uzupełniania tynków i okładzin ściennych oraz malowania, demontażu płyt chodnikowych opaski, które oszacowano na ok. 115 000 ,00 zł. Także po skuciu tynków ścian stwierdzono, że w instalacji sanitarnej podejścia od przyborów do poziomów kanalizacyjnych są w złym stanie technicznym (nieszczelne, popękane rury, wpusty), dlatego należy je wymienić. Ww. zakresu robót nie można było przewidzieć wcześniej, bowiem fakt złego stanu technicznego uwidocznił się po fizycznym odkuciu okładzin ściennych, i skuciu wymienianych tynków. Wykonanie powyższych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) jest niezbędne ze względów ekonomicznych (gospodarczych) przed robotami zamówienia podstawowego w pomieszczeniach objętych remontem. Późniejsze wykonanie wymiany instalacji niosłoby za sobą konieczność rozbiórki wykonanych już robót wykończeniowych, tj. rozbiórek okładzin ściennych, bruzdowania i uzupełniania tynków i ponownego malowania uzupełnień pod wymienianą instalację. Wszystkie te roboty spowodowałyby poniesienie nieuzasadnionych, niewspółmiernie wysokich kosztów robót, które oszacowano na ok. 22 000 ,00 zł. Niewykonanie tych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) doprowadziłoby do możliwości powstawania awarii i nieuzasadnionych, bliżej nieokreślonych kosztów ich usunięcia. Przy wykonaniu skucia posadzek w pomieszczeniach sanitariatu i kuchni oraz odsłonięciu (odkopaniu) poziomów kanalizacyjnych stwierdzono, że poziomy instalacji sanitarnej wykonane z żeliwa w łazience oraz kuchni są popękane, a poziom instalacji sanitarnej w kuchni jest dodatkowo zatłuszczony, dlatego zachodzi konieczność ich wymiany. Ww. zakresu robót nie można było przewidzieć wcześniej, bowiem fakt złego stanu technicznego (niedrożności i popękania) uwidocznił się po fizycznym odsłonięciu poziomów. Wykonanie powyższych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) jest niezbędne ze względów ekonomicznych (gospodarczych) przed wykonaniem zamówienia podstawowego w pomieszczeniach objętych remontem. Późniejsze wykonanie wymiany instalacji niosłoby za sobą konieczność rozbiórki wykonanych już robót wykończeniowych, tj. wymiany posadzek z płytek ceramicznych, montaż przyborów i urządzeń w pomieszczeniach zadania podstawowego, a późniejsze wykonanie wymiany instalacji niosłoby za sobą konieczność rozbiórki wykonanych już robót posadzkowych. Wszystkie te roboty spowodowałyby poniesienie nieuzasadnionych, niewspółmiernie wysokich kosztów robót, które oszacowano na ok. 25 000,00 zł. Niewykonanie tych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) doprowadziłoby do możliwości powstawania awarii i nieuzasadnionych, bliżej nie określonych kosztów ich usunięcia. W trakcie demontażu instalacji c.o. ( instalacja przy suficie w otulinie wełny mineralnej) w pęku instalacji sanitarnych odsłonięto instalacje wody p. pożarowej o średnicy ? cala (średnica ta nie spełnia normy średnic rur dla tego typu obiektów która wynosi 25 mm). Dlatego ze względów normowych należy wymienić instalację wody p. pożarowej zachowując jej przebieg i lokalizację. Ww. zakresu robót nie można było przewidzieć wcześniej, bowiem instalacja była na całym odcinku zakryta, a fakt nienormowej wielkości średnicy uwidocznił się po fizycznym demontażu instalacji c.o. i odsłonięciu w/w instalacji w pęku zaizolowanych otuliną z wełny mineralnej instalacji wodociągowych i c.o. Wykonanie powyższych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) jest niezbędne ze względów ekonomicznych (gospodarczych) przed robotami zamówienia podstawowego w pomieszczeniach objętych remontem. Późniejsze wykonanie wymiany instalacji niosłoby za sobą konieczność rozbiórki wykonanych już robót wykończeniowych, tj. wykonania przebić i przekuć w ścianach i stropach, uzupełniania tynków i ich malowania Wszystkie te roboty spowodowałyby poniesienie nieuzasadnionych, niewspółmiernie wysokich kosztów robót, które oszacowano na ok. 3 000 ,00 zł. Wykonanie powyższych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) jest niezbędne i konieczne dla zapewnienia warunków p. pożarowych obiektu, tj. bezpieczeństwa budynku oraz zdrowia pracowników i dzieci tam przebywających. W trakcie rozbiórki stolarki drzwiowej wewnętrznej w związku z pęknięciami ścian w obrębie dylatacji stwierdzono również występowanie wad technologicznych powstałych najprawdopodobniej podczas budowy obiektu (polegające m.in. na braku ciągłości dylatacji objawiające się ścinaniem przylegających murów podczas nachodzenia się ścian na siebie w wyniku prowadzonej w tym rejonie eksploatacji górniczej). Ww. zakresu robót nie można było przewidzieć wcześniej, bowiem fakt ten uwidocznił się po fizycznym odsłonięciu (rozebraniu) osłon dylatacji i jej obróbki. Wykonanie powyższych robót jest niezbędne przed wykonaniem zamówienia podstawowego, tj. przemurowanie spękanych ścian, uwolnienie zakleszczonych dylatacji, ocieplenie szczeliny dylatacyjnej, montaż nowych osłon i stolarki drzwiowej, która nie nadaje się do ponownego wbudowania, z wykonaniem właściwych wykończeń ościeży ścian. Także ze względów ekonomicznych (gospodarczych) wykonanie tych robót jest niezbędne i uzasadnione, bowiem wykonanie tych robót w terminie późniejszym niosłoby za sobą konieczność wykonania demontażu i ponownego montażu robót wykonanych w ramach zadania podstawowego, ze zniszczeniem częściowym wykładzin i posadzek oraz ścian i malowania przy dylatacjach. Wszystkie te roboty spowodowałyby poniesienie nieuzasadnionych wysokich kosztów robót, które oszacowano na ok. 85 000 ,00 zł. Należy podkreślić, że podczas wykonywania projektu budowlano-wykonawczego budynek Miejskiego Przedszkola nr 47 był użytkowany, ogrzewany. Wykonywane zgodnie z prawem budowlanym przeglądy stanu sprawności technicznej i wartości użytkowej budynku nie wskazywały na zły stan techniczny budynku oraz instalacji sanitarnych i elektrycznych. Szacunkowy koszt związany z wykonaniem w/w robót wynosi 203.252,03 zł. netto, t.j. 250.000,00 zł brutto co stanowi 27,84% zamówienia podstawowego z kwoty 897.900,00 zł brutto. Jako, że wykonania w/w prac nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy podstawowej, a także niewykonanie ww. prac koniecznych przed wykonaniem robót podstawowych byłoby ekonomicznie (gospodarczo) nieuzasadnione (wymagałby poniesienia niewspółmiernie wyskoich kosztów), zachodzą przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy, a zawarcie umowy na zamówienie dodatkowe jest zasadne i prawidłowe. Charakter robót i ich związanie z podstawowym zakresem uzasadnia powierzenie w/w robót Wykonawcy zamówienia podstawowego
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 9947920140 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2014-05-07 |
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.rudaslaska.bip.info.pl |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
45000000-7 | Roboty budowlane |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Termomodernizacja budynków Miejskiego Przedszkola nr 47 przy ul. Szramka 7 w Rudzie Śląskiej - Bykowinie | Spółdzielnia Rzemieślnicza BUDREM Ruda Śląska | 2014-05-20 | 219 992,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2014-05-20 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 450000007 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 219 993,00 zł Minimalna złożona oferta: 219 993,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 219 993,00 zł Maksymalna złożona oferta: 219 993,00 zł |