Wynik przetargu

Adres: ul. Nowowiejskiego 2, 72-600 Świnoujście, woj. zachodniopomorskie
Dane kontaktowe: email: m.koput@uzdrowisko.pl,
tel: 91 321 37 60,
fax: 913 212 314
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 28832620140 Data Udzielenia: 2014-08-29
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45262700-8 Przebudowa budynków
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót dodatkowych dla inwestycji pn. Przebudowa Regionalnego Ośrodka Rehabilitacji Leczniczej Admirał I wraz z zagospodarowaniem terenu i instalacjami zewnętrznymi w Świnoujściu przy ul. Żeromskiego 13 Kielart Konserwacja Zabytków Sp.z.o.o.
Szczecin
163 770,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-08-29
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
452627008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
163 770,00 zł
Minimalna złożona oferta:
163 770,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
163 770,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
163 770,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Świnoujście: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót dodatkowych dla inwestycji pn. Przebudowa Regionalnego Ośrodka Rehabilitacji Leczniczej Admirał I wraz z zagospodarowaniem terenu i instalacjami zewnętrznymi w Świnoujściu przy ul. Żeromskiego 13


Numer ogłoszenia: 288326 - 2014; data zamieszczenia: 29.08.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
"Uzdrowisko Świnoujście" S.A., ul. Nowowiejskiego 2, 72-600 Świnoujście, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3213760, faks 091 3212314.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót dodatkowych dla inwestycji pn. Przebudowa Regionalnego Ośrodka Rehabilitacji Leczniczej Admirał I wraz z zagospodarowaniem terenu i instalacjami zewnętrznymi w Świnoujściu przy ul. Żeromskiego 13.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) został zawarty w protokołach konieczności oraz przedmiarze robót.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.26.27.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
13.08.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kielart Konserwacja Zabytków Sp.z.o.o., ul. Klodna 30, 70-535 Szczecin, kraj/woj. zachodniopomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 133146,68 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    163770,38


  • Oferta z najniższą ceną:
    163770,38
    / Oferta z najwyższą ceną:
    163770,38


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    wyłączeniu obiektu z eksploatacji. W w/w budynku do 28.12.2013r. przebywali goście skierowani przez NFZ. W 2010 r., kiedy był opracowywany projekt budowlano - wykonawczy dotyczący budynku Admirał I z uwagi na pobyt w/w gości Projektant nie był w stanie dokonać jakichkolwiek odkrywek dotyczących zarówno podłóg, ścian jak i sufitów. Pracownicy Działu Technicznego od 2010 r. do momentu wyłonienia w przetargu Wykonawcy, w trakcie wykonywanych drobnych prac remontowych ścian, sufitów oraz podłóg, takich jak wymiana wykładzin, wymiana elementów sanitarnych łazienek oraz malowanie pomieszczeń na w/w budynku nigdy nie stwierdzili stanów awaryjnych elementów konstrukcji budynku, zalania, zawilgocenia lub spękania innych elementów budynku, co świadczyłyby o złym stanie technicznym lub konieczności dokonania odkrywek na obiekcie. W związku ze zgłoszeniem przez Wykonawcę potrzeby wykonania robót dodatkowych, Zamawiający wraz z Nadzorem Inwestorskim w obecności Wykonawcy dokonali wizji lokalnej wszystkich pomieszczeń budynku Admirał I. Stwierdzono następujące fakty opisane w protokołach konieczności na wykonanie robót dodatkowych nie przewidzianych w Umowie: Protokół konieczności nr 6 z dn. 22.07.2014 r.: Stwierdzono zły stan techniczny drewnianych belek stropowych. Budynek Admirał I został wybudowany w 1910 r. a jego jedyny remont zakończony w 1994 r. swoim zakresem nie obejmował prac związanych z wymianą belek stropowych, ponieważ przeprowadzone w tym czasie zewnętrzne oględziny nie wskazywały na potrzebę ich remontu. Jednocześnie na etapie przygotowywania projektu przebudowy w/w obiektu w 2010 r. Projektant wraz z Konstruktorem dokonał wstępnych oględzin elementów zakrytych oraz oceny ich stanu technicznego. Niestety dopiero roboty rozbiórkowe dokonane przez Wykonawcę w obecności Projektanta i Nadzoru Inwestorskiego Zamawiającego pokazały, że zużycie poszczególnych elementów zakrytych jest większe niż można byłoby tego oczekiwać od w/w budynku a duża części fragmentów drewnianych belek stropowych w znacznym stopniu uległa trwałym uszkodzeniom tzw. korozji biologicznej. Ponadto przeprowadzona dodatkowo inwentaryzacja poziomów belek stropowych wykazała duże różnice wysokości pomiędzy poszczególnymi belkami. W trakcie intensywnej eksploatacji obiektu opisanej na wstępie niniejszej informacji wadliwy stan techniczny elementów objętych protokołem konieczności nr 6 nie uwidocznił się w żaden sposób przed wszczęciem procedury przetargowej. Nie było żadnych oznak zewnętrznych powyżej opisanych wad wewnętrznych budynku. Projektant podczas inwentaryzacji budynku oraz w trakcie prac projektowych nie był w stanie stwierdzić ww. wad z powodu braku dokumentacji inwentaryzacyjnej remontów i przebudów prowadzonych w latach poprzednich oraz braku możliwości dokonania prac odkrywkowych w tak szerokim zakresie podczas stałej i intensywnej eksploatacji obiektu. Roboty objęte protokołem konieczności nr 6 polegające na podstemplowaniu zagrożonych elementów stropów drewnianych, wykuciu wnęk w ścianach w miejscach obsadzenia zniszczonych belek, ociosaniu zmurszałych belek i dwustronne ich wzmocnienie oraz wyrównanie poziomów belek przez wykonanie nadbitek z drewna stanowią nierozerwalną całość z robotami objętymi umową podstawową w zakresie konstrukcji budynku oraz następujących po nich wewnętrznych robót wykończeniowych, a ich wykonanie jest niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego. Protokół konieczności nr 7 z dn. 22.07.2014 r.: Stwierdzono zły stan techniczny murłat i krokwi. Budynek Admirał I został wybudowany w 1910 r. a jego jedyny remont zakończony w 1994 r. swoim zakresem nie obejmował prac związanych z wymianą murłat i krokwi, ponieważ przeprowadzone w tym czasie zewnętrzne oględziny nie wskazywały na potrzebę ich remontu. Jednocześnie na etapie przygotowywania projektu przebudowy w/w obiektu w 2010 r. Projektant wraz z Konstruktorem dokonał wstępnych oględzin fragmentów drewnianych elementów konstrukcji dachu oraz oceny ich stanu technicznego. Niestety dopiero roboty rozbiórkowe dokonane przez Wykonawcę w obecności Projektanta i Nadzoru Inwestorskiego Zamawiającego pokazały, że zużycie poszczególnych fragmentów drewnianych elementów konstrukcji dachu jest większe niż można byłoby tego oczekiwać od w/w budynku a duża części fragmentów drewnianych elementów konstrukcji dachu w tym murłaty i krokwie, w znacznym stopniu uległy trwałym uszkodzeniom tzw. korozji biologicznej. W trakcie intensywnej eksploatacji obiektu opisanej na wstępie niniejszej informacji wadliwy stan elementów objętych protokołem konieczności nr 7 nie uwidocznił się w żaden sposób przed wszczęciem procedury przetargowej. Nie było żadnych oznak zewnętrznych powyżej opisanych wad wewnętrznych budynku. Projektant podczas inwentaryzacji budynku oraz w trakcie prac projektowych nie był w stanie stwierdzić ww. wad z powodu braku dokumentacji inwentaryzacyjnej remontów i przebudów prowadzonych w latach poprzednich oraz braku możliwości dokonania prac odkrywkowych w tak szerokim zakresie podczas stałej i intensywnej eksploatacji obiektu. Roboty objęte protokołem konieczności nr 7 polegające na podstemplowaniu zagrożonych elementów konstrukcji drewnianej dachu, usunięciu skorodowanych elementów drewnianych murłat i krokwi, rozebraniu fragmentów luźnych murów, gzymsów oraz wykonanie nowych wieńców żelbetowych pod nowe murłaty a także wymurowanie i odtworzenie gzymsów i wykonanie nowych murłat, krokwi stanowią nierozerwalną całość z robotami objętymi umową podstawową w zakresie konstrukcji budynku oraz następujących po nich wewnętrznych robót wykończeniowych, a ich wykonanie jest niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego. Łączna wartość robót dodatkowych objęta protokołami konieczności nr 6 i 7 nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia w ramach umowy podstawowej. W związku z wystąpieniem powyżej opisanych faktów stwierdzonych przez Zamawiającego w obecności Projektanta, Nadzoru Inwestorskiego oraz Wykonawcy na budowie, opisanych w Protokołach Konieczności nr 6 i 7 należy jednoznacznie stwierdzić, że zostały spełnione wszystkie warunki o których mowa w art. 67 ust.1, pkt5 lit. b i udzielić zamówienia z wolnej ręki dotychczasowemu Wykonawcy.